› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Åsikter om STi Racing
- Detta ämne har 43 svar, 5,583 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 2 månader sedan av
Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
28 oktober, 2010 kl. 06:41 #212660
Lt Dan
DeltagareOfftopic: Körde däremot Legacy GT 2.5, så mycket bättre bil 😀 Kan ha att göra med att man blivit äldre på senare år 😎
Legacyn är bättre än Imprezan. Jag vet då jag har haft 3 st Imprezor tidigare och nu har jag 3 st Legacy istället….men sssssch säg inte det till nån…blir nog lite surt då 🙂
15 november, 2010 kl. 18:24 #212672Svindle
DeltagareI dag fick vi in den första krockade STI racing på jobbet,och äntligen fick man möta en IRL
Blev oerhört imponerad trodde aldrig jag skulle känna sånt brutalt ha begär =)
Den här bilen har något som tilltalar mig som tidigare newage imprezor saknar.16 november, 2010 kl. 15:34 #212665Adam K
DeltagareBucklor? Det är rätt lätt att fixa på en gamm’impreza me 🙂
I dag fick vi in den första krockade STI racing på jobbet,och äntligen fick man möta en IRL
Den här bilen har något som tilltalar mig som tidigare newage imprezor saknar.16 november, 2010 kl. 18:26 #212673Svindle
DeltagareBucklor? Det är rätt lätt att fixa på en gamm’impreza me 🙂
Ja nu var det ju inte riktigt bucklorna/skadorna jag syftade på 🙂 utan mest resten av bilen
Tragiskt då denna bil endast har 22km på mätaren och redan front smälld
16 november, 2010 kl. 19:03 #212663andreaswrx
DeltagareJa nu var det ju inte riktigt bucklorna/skadorna jag syftade på 🙂 utan mest resten av bilen
Tragiskt då denna bil endast har 22km på mätaren och redan front smälld
blir det skroten eller ska den riktas?
22km är nog fan nytt rekord på att smälla en sti
16 november, 2010 kl. 19:45 #212664Pedersen
DeltagareDet är ju samma visa varje gång det kommer en ”ny” modell och de lokala kobåjjsarna ska provköra och visa polarna hur ”en slipsten ska dras”.
Kanske dags för Subaru att lansera bilarna på våren här i Sverige istället? 😉
16 november, 2010 kl. 19:50 #212674Svindle
Deltagareblir det skroten eller ska den riktas?
22km är nog fan nytt rekord på att smälla en sti
Skadorna är inte så omfattande så den blir reparerad.
Behöver iaf inte oroa sig för fastrostade bultar 🙂
16 november, 2010 kl. 22:14 #212652LegacyLarsa
KeymasterI dag fick vi in den första krockade STI racing på jobbet,och äntligen fick man möta en IRL
Den här bilen har något som tilltalar mig som tidigare newage imprezor saknar.Gissar på att det är Mats bilars, enda ex?
/Larsa
17 november, 2010 kl. 19:37 #212675Svindle
DeltagareGissar på att det är Mats bilars, enda ex?
/Larsa
Stämmer bra det
21 december, 2010 kl. 08:51 #212692Rowbean
DeltagareVar och körde denna en heldag på Sturup Raceway, måste säga att bilens väghållning är brutal! Dessutom är den fullt pålitlig, inga överraskningar. registret är perfekt, inga ”ketchupeffekter”, jämn och bra kraft.
Bromsarna var 100%, en heldag utan att bromsverkan ens funderade på att tryta. Däremot så är ju däckslitage något som ej går att undvika, så det bytades ett antal sådana.
Differentialens inställningsmöjligheter gör bilen så mycket bättre då man kan anpassa den lite efter sitt eget tycke, personligen så kör jag Auto-(minus) läget på Sturup Raceway, kanon grepp och bilen styr inte själv utan du bestämer riktning. Pillowballsen i framvagnen har verkligen gett styrningen bra respons och fasthet!
STi Racing har fått behålla sitt boxersound(tack fabriken), en sportbil ska låta!
Stolarna har blivit bättre även dem, precis ett mellanting, inte för stora och inte för trånga. Har haft kunder på 2010 års STi som inte ens kommit i stolen.Kanske var det bättre att satsa på just racing än rally?
Personligen har Subaru Tecnica International valt helt rätt i detta sammanhang och plockat fram en produkt som går att köra rätt in på första bästa bana, trycka på Sport Sharp # och bara låta 300hk pressas i marken!
434900kr, varför inte? 🙂
25 december, 2010 kl. 15:34 #212693Tralla
DeltagareSen kan man (jag) juh undra om man får vara med i denna klubb ifall man köper en med tanke på att det är en Legacy…
Och om man nu får det, får man i så fall vara med med äldre banpreppade Legacy också, ja ni inser kanske vad jag far efter. 🙂
25 december, 2010 kl. 17:37 #212694Tralla
DeltagareSvaret på dom frågorna är nog ja, för klubben ska väl byta namn till Subaruklubben om jag har fattat det hela rätt? 🙂
Hoppsan, där ser man. Illa insatt som man är. 🙂
Sen är det väl ändå ingen Legacy bara för den har en Legacy bottenplatta (?), gamla Imprezan byggde också på en (kortad) Legacy bottenplatta och är väääldigt lik under skalet. 🙂 Hatchbacken hette ju Impreza.
Semantik och sant iofs, så många bilmodeller bygger juh på samma komponenter nu förtiden. 😮
28 december, 2010 kl. 19:50 #212671Andersson
DeltagareAtt ett par fälgar kan göra så mycke.
http://www.bytbil.com/bilar/subaru/sti-racing/fvcm44dg/?criterias=E0QBUDIAAY8ErLi.sQwA4AA_!29 december, 2010 kl. 10:14 #212683Steewe
http://www.bytbil.com/bilar/subaru/sti-racing/fvcm44dg/?criterias=E0QBUDIAAY8ErLi.sQwA4AA_!En bra film om samma bil:
Nya Subaru STi Racing hos Ferrita
/Stefan
29 december, 2010 kl. 14:07 #212685Zippo_
http://www.bytbil.com/bilar/subaru/sti-racing/fvcm44dg/?criterias=E0QBUDIAAY8ErLi.sQwA4AA_!Nej! har dom förstört bilen med brandbilsfälgar, avskyvärt 😡
Den bilen förtjänar bättre.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.