SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor åtdragningsmoment bakdiff

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

ska ju plocka isär min bakdiff och se om jag ser något som ser galet ut och undrar om någon vet vad det ska vara för moment på grejerna i diffen och även på locket, någon kanske även vet vad det är för packning till locket?

Turbovin
      Deltagare

Har för mig det finns instruktion med moment gällande det mesta på bakdiffen. Kollar när jag kommit hem från jobbet..

Turbovin
        Deltagare

https://dl.dropbox.com/u/61130875/subarudiff.png

Ur servicemanualen för 99-01. Osäker på om det där för en R160 eller R180 men tror inte åtdragningsmomenten ska skilja. Åtdragningsmoment på de små skruven som håller själva lamellinsatsens lock finns inte med men det är nog för att de anser att man ska byta hela insatsen hellre än meka själv tror jag. Men de behöver inte dras alls hårt, bara att komplettera med nån gänglåsning.

När du tar isär diffen, tänk på att absolut inte blanda ihop vilken sida lagerhållare och plåtschimsen ska sitta på. Du riskerar att få helt fel flankspel i diffen då.

Christian S
          Deltagare

tackar:)

Turbovin
            Deltagare

Näe de borde väl va liksidiga enligt ritning kan man tycka men det finns ju alltid toleranser på grejjerna. Men det är nog lugnt. Men jag tycker ändå det är lika bra att bunta ihop allt i en hög var för sig sida för sida.

Men det är nog lugna puckar så länge du inte blandat ihop schimsen. Det går ju att mäta upp alla spel också om du osäker, om du har mätklocka.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.