› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Återcirkulerade dump
- Detta ämne har 9 svar, 1,058 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av
pannan.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2005 kl. 21:19 #2778
dragster
DeltagareHej!
Idag fick jag min nya Forge återcirkulerande dumpventil.
Blev mycket besviken när jag monterat den. Den låter ingenting.;(Jag vet att dom ska låta mindre än öppna ventiler, men hallå.
Har jag kanske gjort något fel, kan det vara fel på den, eller är det helt enkel så att den inte låter någonting.
Den sitter på en WRX -01 förresten.
Är det någon som har någon erfarenhet inom området?Jag har ju polare som har återcirkulerande dumpar som pyser vakert
men dom sitter visserligen på andra bilmodeller som inte har dumpen monterat direkt på´IC´n.
Snälla hjälp.MVH Roger
17 februari, 2005 kl. 21:41 #54662SecretAgentMan
DeltagareDu vet att dumpen du köpt fungerar på exakt samma sätt som den som satt där från början…och bytet du gjort är totalt onödigt om man inte har problem med standarddumpen (högt laddtryck kan ställa till det för denna t.ex).
Var du på jakt efter ljudet skulle du valt en atmosfärisk istället. 🙂 Men den atmosfäriska *kan* ge lite varierande problem på köpet (svajig tomgång, tjuvstopp, rik gång vid växling).
/J
17 februari, 2005 kl. 21:41 #54663SecretAgentMan
DeltagareDubbelpost…
18 februari, 2005 kl. 09:17 #54664skytiskapilen
DeltagareTa bort snorkeln om du vill ha dumpljud. Och då låter din nya lite roligare än orginal, så helt bortkastad är inte investeringen! Och så är den ju snyggare att se på…
/Andreas
– Original Gangster –18 februari, 2005 kl. 16:33 #54666dragster
DeltagareOk, tack för svaren.
Ska prova det där med snorkeln.18 februari, 2005 kl. 16:39 #54667dragster
DeltagareVet att den fukar likadant som orginalen.
Men den håller väl bara för ca: 1 bars laddttyck eller?
Subban ska Ecutekas så småning om, när jag fått på nytt avgassystem.
Då borde den väl ladda något mer?Satte dit den nya dumpen i hopp om att det skulle vissla lite trevligt så länge.:9
18 februari, 2005 kl. 18:53 #54669STIred
Deltagareskulle tagit en hybrid istället då får du ljudet när du laddar på lite, men slipper med all sannolikhet de eventuella problemen som du kan få med en helt atmosfärisk eftersom större delen av luften återcirkuleras, och endast en mindre del åker ut i atmosfären och det som sagt när du laddar på lite mer. Vid lägre ladd så är den helt återcirculerande.
18 februari, 2005 kl. 22:49 #54668dragster
DeltagareHybrid-ventil?
🙁
Är det ett speciellt märke eller finns det fler. Hittade en som hette ”GFB Hybrid WRX” Kan detta vara nått att satsa på istället för den nyinköpta Forgen.
Är det någon som har någon erfarenhet av hybriden?Mvh Roger
19 februari, 2005 kl. 19:58 #54670STIred
Deltagare>Hybrid-ventil?
>
>:-(
>Är det ett speciellt märke eller finns det fler. Hittade en
>som hette ”GFB Hybrid WRX” Kan detta vara nått att satsa på
>istället för den nyinköpta Forgen.
>Är det någon som har någon erfarenhet av hybriden?
>
>Mvh RogerFinns en hel del märken. kolla tråden http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=8824&mesg_id=8824&page=
Finns liten bild på funktionsprincipen där
19 februari, 2005 kl. 20:23 #54665pannan
Deltagare>Hybrid-ventil?
>
>:-(
>Är det ett speciellt märke eller finns det fler. Hittade en
>som hette ”GFB Hybrid WRX” Kan detta vara nått att satsa på
>istället för den nyinköpta Forgen.
>Är det någon som har någon erfarenhet av hybriden?
>
>Mvh RogerStrat kör väl med den?
Den fungerar på samma sätt som Turbosmarts dump dvs den återcirkulerar när du kör lugnt men när du gasar på så ventilerar den.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.