- Detta ämne har 79 svar, 9,985 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 3 månader sedan av Markus.
-
FörfattareInlägg
-
8 juli, 2014 kl. 09:57 #32593MarkusDeltagare
Auto Motor & Sport – Arlanda Bilfestival 2014-08-30
Hej!
SSC har tidigare i år tackat ja till att vara med på årets event också. Förra året hade vi en ganska bra uppslutning med varierade bilar på festivalen och alla skötte sig exemplariskt. Det fick vi beröm för! Vi kom i god tid med samlad trupp, körde lugnt på området och höll ut längst innan vi började droppa av! Då hade vi otur med vädret men vi försöker igen, med ett tält som håller tätt ifall att… 😉
I år hoppas vi på minst lika bra uppslutning så är du sugen på att vara med och representera klubben så skriv upp dig i separat anmälningstråd. Betalande medlemmar har företräde ifall vi blir fler än de 50 tilldelade platserna. Anmälan är inte bindande men när det är mindre än en vecka kvar vill vi helst inte se några avhopp om inte goda skäl föreligger då det kan ställa till planeringen lite.
Anmälningstråd hittar du här (Det går bra att skicka ett mail till markus.hultgren@subaruclub.se också så skriver jag upp)
Officiella sidan:
http://www.automotorsport.se/special/arlanda-bilfestivalHålltider
07:15 – 07:30 Uppsamling här: Pionjärvägen 2, Arlandastad.
08.00 – 08.30 På plats vid Arlanda Test Track 2
10:00 – 16:00 Bilfestivalens öppettider (OBS: Anmäld bil måste vara på plats hela dagen!)
16:00 – 17:00 Bilkortegens avfärd till Café Rosenhill, Grödinge
17:00 – Senare…Information om din bil
Varje utställd bil skall ha en skylt med information om bilen. Denna skriver vi helst under morgonsamlingen. Samma information skall vi skicka in till festivalen för paraden (se nedan) så det ska vara kortfattad och seriös text. Vi skriver ut skyltar och tar med.Paradkörning
Någon gång under dagen. Vi får ha 10 bilar i paraden. Styrelsen väljer dessa på plats för att få ett så brett urval som möjligt. Lite info om varje bil kommer att läsa upp i högtalarna av en speaker. Se till att bilen är antingen tvättad eller rally-lerig 😉 Bästa parad utses av en jury.Bilkortege:
Det blir utöver paraden även en kortege efter festivalen. Vi har beslutat att detta också är obligatorisk för den som ställer ut så boka in några extra timmar för detta! Anledningen är att det kommer publiceras bilder från detta event i tidningen och i den vill vi såklart gärna synas 🙂 Såhär skriver de:Mellan 16-17.00, erbjuds alla sportbilar en gemensam kortege, där resan är lika underbar som målet. Den berömda vägsträckan
8 juli, 2014 kl. 18:23 #270872SurbarbroDeltagareKom igen alla!
Vi ska ju såklart visa att vi är den bästa klubben.
Önskar bara att inte himlen öppnar sig igen.
Har nytt tält, men jag ska ju ha med mig flaggor också.
Finns det plats i någon annan Kärra?8 juli, 2014 kl. 19:01 #270924zanoiiDeltagareRelevant info från siten:
När: 30 augusti 20148 juli, 2014 kl. 22:58 #270911HempoDeltagareKom igen alla!
Finns det plats i någon annan Kärra?Rätt liten skuff i BRZ’an men hjälper självklart till så gott det går d—0.o—b
8 juli, 2014 kl. 23:03 #270865Janne248DeltagareJag har fått info från arrangörerna idag med email med alla tider regler etc.
Har någon fler fått det? Vem är klubbrepresentant?8 juli, 2014 kl. 23:03 #270874MarkusDeltagareKom igen alla!
Finns det plats i någon annan Kärra?Jag kan komma ner till dig kvällen innan och hämta något. Ingen kombi eller dragkrok men något borde gå in då baksätet kan fällas.
Relevant info från siten:
När: 30 augusti 2014Står i bannern men du har rätt i att det inte var så jättetydligt 🙂 Uppdaterade tråden…
8 juli, 2014 kl. 23:04 #270866Janne248DeltagareVid bra väder föreslås att vi efteråt i gemensam trupp besöker något matställe eller ordnar ett eget, på lämplig plats, med engångsgrillar eller dylikt 🙂
Nu tror jag du är tidigt och fel ute AMS vill ha kortege körning med ALLA i alla klubbar och gemensamt käk med alla efteråt. Men vill inte SSC deltaga i det … så kan ju vi göra vad vi vill.
8 juli, 2014 kl. 23:05 #270875MarkusDeltagareJag har fått info från arrangörerna idag med email med alla tider regler etc. Har någon fler fått det? Vem är klubbrepresentant?
Jag har inte fått något. Det står väl i headern vilka mer som fått? Du var väl kontaktperson förra året antar jag. Hänvisa till mig eller Lars om de hör av sig igen? maila över till mig så kan jag uppdatera.
Nu tror jag du är tidigt och fel ute AMS vill ha kortege körning med ALLA i alla klubbar och gemensamt käk med alla efteråt. Men vill inte SSC deltaga i det … så kan ju vi göra vad vi vill.
Ok, nytt för i år alltså. Jag uppdaterar när jag får rätt info 😉
23 juli, 2014 kl. 10:52 #270876MarkusDeltagareFörsta posten är uppdaterad. Läs genom de regler vi fått och accepterar ni inte detta så ta bort ert namn ur anmälningstråden och lämna platsen tom. Börja inte numrera om för då blir det lätt väldigt rörigt när vi ska granska så att alla kommer med 🙂
27 juli, 2014 kl. 18:19 #270937FredssonDeltagareKom igen alla!
Finns det plats i någon annan Kärra?Finns plats i min kärra för en del prytlar 🙂
7 augusti, 2014 kl. 21:08 #270900Fricke.wDeltagareÄr de okej, att anmäla Toybarun?
Kan ju alltid sätta på Subar dekaler över Toyota märkena 🙂7 augusti, 2014 kl. 23:28 #270877MarkusDeltagareÄr de okej, att anmäla Toybarun?
Kan ju alltid sätta på Subar dekaler över Toyota märkena 🙂Sorry, men på det här eventet tycker jag att det är extra viktigt att det är en BRZ och inte en GT86. En del skulle säkert luras av att bara byta dekalerna dock 🙂 Låna någon väns Subaru och kom ned i den istället.
7 augusti, 2014 kl. 23:38 #270869-L-DeltagareJag är inte säker på att jag kan vara med hela dagen, men kan parkera bilen där på morgonen i.a.f.
8 augusti, 2014 kl. 07:22 #270912IggeDeltagareJag är inte säker på att jag kan vara med hela dagen, men kan parkera bilen där på morgonen i.a.f.
Står ju så här: “(OBS: Anmäld bil måste vara på plats hela dagen!)” tyvärr
8 augusti, 2014 kl. 08:25 #270878MarkusDeltagareKan man inte vara med hela dagen så får man komma som publik. För att stå inne på “utställningen” är det ett krav från AMS att man är kvar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.