Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Rikluz
    Deltagare

Är det någon som ver om man törs använda Statoil’s automatiska biltvätt på Impreza GTn med den stora vingen? Sist tog jag biltvätt för höga fordon men eftersom maskinen alltid stannar i högsta läget så försvinner en del av trycket och bilen blir därmed inte lika ren och torr.

kamikaze
      Deltagare

Har aldrig provat och skulle inte vilja heller eftersom jag anser att borstarna är lite väl hårdhänta mot lacken om man kommer in med en sketen bil med grus och salt. Ta hellre en tvätthall med högtryckstvätt och tvätta för hand även om det tar lite längre tid.

Rikluz
        Deltagare

Biltvätten här har inte haft borstar i flera år, det är automatisk högtryckstvätt.

kamikaze
          Deltagare

Jaha ngn sån hi-tech maskin har jag aldrig sett därav mitt tidigare inlägg. Om det inte är värre tryck än en normal högtryckstvätt så går det nog. Prova och skriv ev resultat.

Rikluz
            Deltagare

Det är inte problemet, problemet är att jag tror maskinen kommer att stypa i vingen när den sveper över bilen på nära håll. Jag hade en BMW Coupe med liten vinge förut och det gick bra men jag kommer inte ihåg hur nära biltvätten körde över vingen. Man tycker ju att den borde höjas lite när det kommer till vingen men jag vet inte, därav min fråga.

rallymarkus
              Deltagare

varför inte fråga på macken där tvätten är?

Rikluz
                Deltagare

Dom visste inte.

Maddis
                  Deltagare

Kör handtvätt, det blir billigare, bättre resultat och risken för att tvätten ställer sig på vingen är obefintlig. 😉

Lite motion har aldrig skadat. 😀

/J – surfar runt…på Maddes dator. :+

IMPREZA FOREVER
                    Deltagare

Jag har hört att det är samma vatten som snurrar runt i ett system
                      med filter. iom att dom inte får släppa ut rengörings medlen i
                      avloppet.
                      Kommer att hålla mig till hederligt vatten från vatten kran.

Bilsportmässan Länk:http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album568

rallymarkus
                      Deltagare

jag skulle då aldrig ställa in min subba i en biltvätt…
                        dumt o tvätta med saaltvatten o grusborstar

Sasse
                        Deltagare

Detta bidrar väl inte riktigt till din fråga. Men jag håller med Markus, skulle aldrig ställa min bil i en automattvätt, inte bara för vingens skull.
                          Tvätta bilen för hand i stället, är 100 gånger mer skonsamt och det är i princip gratis.

Rikluz
                          Deltagare

Tvättade bilen igår i automattvätten, helt utan borstar såklart. Körde programmet biltvätt för höga fordon igen. Det är antingen automattvätten eller gör det själv hallen på bilmacken, har inte använt gör det själv hallen än men det är knappast gratis det heller. Automattvätten är ju bättre än att inte tvätta den. På sommaren tvättar jag hos föräldrarna för hand men det är lite svårare på vintern.

lunkan
                            Deltagare

Jag tvättade i en så kallad “gör det själv hall” o det brukade kosta runt 50-60:- att tvätta där plus svamp, avfettning o allt annat som kan tänkas användas. Blir garanterat bättre resultat o billigare oxå!

Tvätta på

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.