SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Autronic sm4.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    veilside
    Deltagare

Hej. Pratade idag med vm performance i västerås om ny styrenhet till min impreza gt-00 och det slutade med att jag beställde sm4 :9

Är det någon här som kör med sm4 i gt? Skriv gärna isåfall om era erfarenheter!

Mvh/Matte.J

SecretAgentMan
      Deltagare

Varför SM4 när det finns plug’n’play?

…det är att pinka bort pengarna…

/J – kör PNP och allt du kan tänka dig behöva finns där..

veilside
        Deltagare

Det blev bara 3000 kr dyrare! SM4 var bättre med mer fineser enligt jocke på vm performance och funkar va jag förstod till alla bilar. Vilket borde göra den mer lättsåld vid eventuellt bilbyte i framtiden.
          Modellanpassad kabel för montering följde med så det va enkel montering!

Hoppas man inte blev lurad nu?
          Mvh/Matte.J

Strat
          Deltagare

SM4 finns väl som PnP för Impreza? Förmodligen den du får.

/Claes

Niklas
            Deltagare

Du borde väl snarare fråga dig vad det är du behöver. Behöver du de funktionerna som kostar 3000kr mer, skit i vad säljaren säger. Självklart vill han kränga det bästa och dyraste han har. Men har du nytta av det så köp det, det är dina pengar. 🙂

Edit: Mina föräldrar skall ha ny dator, går inte och köper värsta speldatorn till dem. Det blir det billigaste som finns som kan dra runt det de behöver och inget mer. Köp det du behöver eller kommer att behöva, inte mer bara för att kunna ha en tuff signatur på forum. 😉

Personligen skulle jag inte betala 3000kr för att kunna sälja prylen lättare den dagen man inte vill ha den mer. Lär ju inte vara så speciellt svårt att sälja den om den är ”Impreza only”, finns ju ett gäng Imprezor som tycker om att förbättra prestandan på maskineriet så ”avståndet” mellan bilen och skitet bakom spakarna blir ännu större. 😀

veilside
              Deltagare

SM4 finns väl som PnP för Impreza? Förmodligen den du får./Claes

Kanske det va så det va? 3000 kr hit å dit spelar ju inte så stor roll när man lagt ner närmare 150k på bilen redan…

Blir nog bra det här! 😀

//Matte.J

rallymarkus
                Deltagare

personligen skulle jag hellre ha sm4 med adapterkabel för 3000kr mer för att slippa slakta original huset till ecu:n för pnp…

sti_erik
                  Deltagare

personligen skulle jag hellre ha sm4 med adapterkabel för 3000kr mer för att slippa slakta original huset till ecu:n för pnp…

Slakta och slakta 🙂 det är inte mer en ett hål som behöver borras.. det är lätt att bara sätta i en täckbricka där, om det ska bytas tillbaks i framtiden.

Som jag har fått det förklarat av autotech per så finns det fler funktioner i pnp sprutet än i ett standard sm4

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.