SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Avgas i Stockhom

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    nilbri
    Deltagare

Hej

Har en BRZ. Så jag undrar om något företag kan fixa allt. Jag kan inte det. Mekoduglig. Jag vill inte ha japs-dämp. Inget ont med dem. Har haft det på en Octavis RS. Vill ha halva systemet. Ingen racekat. Vill helst att det ska låta som Ferrari 🙂

Så pris och företag som kan fixa det i Sthlm.d—0.o—b

GDB2003
      Deltagare

Hej

Har en BRZ. Så jag undrar om något företag kan fixa allt. Jag kan inte det. Mekoduglig. Jag vill inte ha japs-dämp. Inget ont med dem. Har haft det på en Octavis RS. Vill ha halva systemet. Ingen racekat. Vill helst att det ska låta som Ferrari 🙂

Så pris och företag som kan fixa det i Sthlm.d—0.o—b

Du får aldrig en boxerfyra att låta som en Ferrari. Normalt är ju hela systemet ett ”cat back” dvs. från katalysatorn och bakåt. Det är alltså inga problem att köpa ett helt system och behålla original katalysator(er). Sen om det bara är ljud det handlar om så kan du ju byta endast de sista ljuddämparna. Billigare så.

Mumin
        Deltagare

Byter du grenrör till equal och 3″ hela vägen blir du av med boxer ljuses och får en annan fin sång 😉

t1hero
          Deltagare

Du får aldrig en boxerfyra att låta som en Ferrari. Normalt är ju hela systemet ett ”cat back” dvs. från katalysatorn och bakåt. Det är alltså inga problem att köpa ett helt system och behålla original katalysator(er). Sen om det bara är ljud det handlar om så kan du ju byta endast de sista ljuddämparna. Billigare så.

Byter du grenrör till equal och 3″ hela vägen blir du av med boxer ljuses och får en annan fin sång 😉

R-R-R-R-R minskar man inte mycket utan equal length, men med Ferrari menas nog ett sprucknare läte (en Ferrari skall låta som en explosion som laddar upp för att förinta föraren) På höga var är denna snart halvvägs http://www.youtube.com/watch?v=21rLZddNsDs

Edit: (borde studera musik för att kunna beskriva ljudet 🙂

Jag tror att man vill ha en fet dämpare (mestadels ihålig) mitt under bilen och många tunna utblås, om man vill ha ett boxerokarakteristiskt ljud. (baserat bara på hur avgas med sådant ljud ser ut)

nilbri
            Deltagare

Vad händer med garantin?

nilbri
              Deltagare

Ingen som vet?

Janne248
                Deltagare

Ingen som vet?

Vet vad? Du har fått många svar…..

Fricke.w
                  Deltagare

Ingen som vet?

Om du inte vill ta dig tiden att köpa avgas själv från typ staterna eller UK, så finns ju en firma i Stockholm som både erbjuder köp och montering av 3-4 olika avgas till din bil, dom kan även utföra ecutek på den om du skulle känna att de är något för dig.

http://www.jrm-racing.se/subaru/brz/avgas

Lycka till
                    MVH

Janne248
                    Deltagare

Ingen som vet?

Milltek. Pean Sweden.

Tyrfing
                      Deltagare

Vet vad? Du har fått många svar…..

Jag mistänker (kan ha fel) han menade frågan om garantin om han byter.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.