› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Avgas i Stockhom
- Detta ämne har 9 svar, 1,453 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av
Tyrfing.
-
FörfattareInlägg
-
17 maj, 2013 kl. 17:47 #30435
nilbri
DeltagareHej
Har en BRZ. Så jag undrar om något företag kan fixa allt. Jag kan inte det. Mekoduglig. Jag vill inte ha japs-dämp. Inget ont med dem. Har haft det på en Octavis RS. Vill ha halva systemet. Ingen racekat. Vill helst att det ska låta som Ferrari 🙂
Så pris och företag som kan fixa det i Sthlm.d—0.o—b
17 maj, 2013 kl. 18:46 #256617GDB2003
DeltagareHej
Har en BRZ. Så jag undrar om något företag kan fixa allt. Jag kan inte det. Mekoduglig. Jag vill inte ha japs-dämp. Inget ont med dem. Har haft det på en Octavis RS. Vill ha halva systemet. Ingen racekat. Vill helst att det ska låta som Ferrari 🙂
Så pris och företag som kan fixa det i Sthlm.d—0.o—b
Du får aldrig en boxerfyra att låta som en Ferrari. Normalt är ju hela systemet ett ”cat back” dvs. från katalysatorn och bakåt. Det är alltså inga problem att köpa ett helt system och behålla original katalysator(er). Sen om det bara är ljud det handlar om så kan du ju byta endast de sista ljuddämparna. Billigare så.
17 maj, 2013 kl. 19:30 #256613Mumin
DeltagareByter du grenrör till equal och 3″ hela vägen blir du av med boxer ljuses och får en annan fin sång 😉
17 maj, 2013 kl. 19:52 #256615t1hero
DeltagareDu får aldrig en boxerfyra att låta som en Ferrari. Normalt är ju hela systemet ett ”cat back” dvs. från katalysatorn och bakåt. Det är alltså inga problem att köpa ett helt system och behålla original katalysator(er). Sen om det bara är ljud det handlar om så kan du ju byta endast de sista ljuddämparna. Billigare så.
Byter du grenrör till equal och 3″ hela vägen blir du av med boxer ljuses och får en annan fin sång 😉
R-R-R-R-R minskar man inte mycket utan equal length, men med Ferrari menas nog ett sprucknare läte (en Ferrari skall låta som en explosion som laddar upp för att förinta föraren) På höga var är denna snart halvvägs http://www.youtube.com/watch?v=21rLZddNsDs
Edit: (borde studera musik för att kunna beskriva ljudet 🙂
Jag tror att man vill ha en fet dämpare (mestadels ihålig) mitt under bilen och många tunna utblås, om man vill ha ett boxerokarakteristiskt ljud. (baserat bara på hur avgas med sådant ljud ser ut)
19 maj, 2013 kl. 13:40 #256618nilbri
DeltagareVad händer med garantin?
22 maj, 2013 kl. 16:06 #256619nilbri
DeltagareIngen som vet?
22 maj, 2013 kl. 16:47 #256611Janne248
DeltagareIngen som vet?
Vet vad? Du har fått många svar…..
22 maj, 2013 kl. 18:41 #256614Fricke.w
DeltagareIngen som vet?
Om du inte vill ta dig tiden att köpa avgas själv från typ staterna eller UK, så finns ju en firma i Stockholm som både erbjuder köp och montering av 3-4 olika avgas till din bil, dom kan även utföra ecutek på den om du skulle känna att de är något för dig.
http://www.jrm-racing.se/subaru/brz/avgas
Lycka till
MVH22 maj, 2013 kl. 18:50 #256612Janne248
DeltagareIngen som vet?
Milltek. Pean Sweden.
23 maj, 2013 kl. 05:14 #256616Tyrfing
DeltagareVet vad? Du har fått många svar…..
Jag mistänker (kan ha fel) han menade frågan om garantin om han byter.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.