Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35732
    Subb4n
    Deltagare

      Tjena

      Någon här som har någon erfarenhet av detta avgassystem? Tror ni det kommer ge ett härligt subaru rumble ljud?

      Ifall ni har några rekommendationer på bättre så länka gärna dom 😀

      https://www.mrtuning.se/modellanpassat/subaru/impreza-wrx-01-07/avgassystem-tillbehor/turbo-back-sportavgassystem-ink-up-pipe-subaru-impreza-wrx-2002-2007/

      2″ rostfri up pipe med flexrör (ersätter främre katten sitter mellan grenrör och turbo)

      3″ rostfri downpipe som även ersätter katalysatorn, för att ge motorn fullt flöde.

      3″ rostfri catback med stor japsedämpare. (ink avtagbar silencer för att dämpa ljudet då bilprovningen numera mäter bullernivån)

      #287838
      94LX46
      Deltagare

        Har själv kollat lite på det så är också nyfiken om någon har något att säga om det

        #287837
        Igge
        Deltagare

          Kan inte säga att det var just det men vill minnas att någon köpte det där och passformen på systemet var under kritik.

          Sedan är jag skeptisk till den typen av uppipe (billiga med den sortens flexrör) då mer än en haft sådana haverera.
          Vissa har tur med att de bara börjar läcka, men har läst skräckexempel där delar av flexröret hoppat in i turbon och orsakat turbohaveri

          Inte egna tester utan källan är internet.
          Kan ha varit på klubbens Facebooksida, osäker.

          #287835
          Fladric
          Deltagare

            Köpte nått liknande via Ebay för några år sedan till min -01 WRX för 2300 kr.
            Passformen var helt ok, tog inte i någonstans och passade utan modifikation!

            Använde dock aldrig uppipen då jag, som Igge säger, inte litade på den konstruktionen 🙂

            #287836
            Fladric
            Deltagare

              Köpte nått liknande via Ebay för några år sedan till min -01 WRX för 2300 kr.
              Passformen var helt ok, tog inte i någonstans och passade utan modifikation!

              Använde dock aldrig uppipen då jag, som Igge säger, inte litade på den konstruktionen 🙂

              #287839
              94LX46
              Deltagare

                Är själv mer ute efter dom andra delarna så från turbon o bak för den som haft min bil innan har gjort någon ful ihopsvetsning som jag blir mörkrädd varje gång jag ser det så tänker man så borde ju dom andra delarna funka bra.

                Nä så lite flexrör som möjligt då som sagt brukar gå sönder.

                Men den uppipen som sitter på 06-07 blir det väl ingen skillnad på och byta till denna som är med i denna satsen eller? Har för mig jag läste ngn stans att den inte hade ngt att ersätta utan vart redan i samma storlek

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.