› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Avgassystem från turbon o bak till en STI -02!!!!!!
- Detta ämne har 10 svar, 1,031 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Manu_Sti.
-
FörfattareInlägg
-
17 juni, 2004 kl. 14:41 #2539
Subba
DeltagareLetar som en galning efter system till min Sti -02. Svårt att hitta komplett system från turbon o bak. Vill ha ett i ”japs”-stuk. Tyckte Blitz såg ut att passa mig men när jag ringde dom sa de att de inte hade annat än från kat o bak!???? Någon som lyckats pussla ihop med några andra delar? Gärna med samma finish.
Måste ha ett system nu………….Gör inget om det saknar kattarMvh David
17 juni, 2004 kl. 15:04 #52919Kvarnis
DeltagareDet är inte så många system som även har en DP tyvärr….
Kan du tänka dig handla utomlands lr ska du handla i Svergie ?17 juni, 2004 kl. 15:14 #52925Subba
DeltagareHar varit i kontakt med flera firmor i England, varav en hade TurboXS från turbon o bak men de strular som fan så jag vet inte om det blir ngn beställning därifrån. Beställer gärna från utlandet bara de kan leverera inom rimlig tid….
17 juni, 2004 kl. 18:21 #52920Kvarnis
DeltagareHär har du några
http://www.tsl-motorsport.co.ukBlitz kan du köpa från http://www.j-w-racing.co.uk/
DP från http://www.scoobysport.co.uk/
även http://www.scoobyworld.co.uk/trolleyed/index.htm
JW brukar vara bra, Scoobysport har nya ägare så dom lär vara mån om kunderna å har den bästa DP’n.
Har inte handlat av Scobbyworld just…lr TSl men har fått bra service ändåBara att välja finns även en uppsjö yterligare oxå.
Tänk bara på att du bör mappa om Sti’n omgående om du inte vill råka utt för otrevligheter.
17 juni, 2004 kl. 18:29 #52917Strat
Deltagarehttp://www.speedworks.se har en del alternativ till nyare imprezor, inkl. downpipes om jag inte cyklar.
Vicket fint syftningsfel, men det skiter jag i 😛
30 juni, 2004 kl. 13:34 #52923Manu_Sti
DeltagareVad menar du med ”toksnålt”?
Jag tänkte byta ECU mot en annan märke och då ville jag inte omprogrammera den original ECU, bara byta avgas, och samla pengar för att byta ECU senare…
Hur gör man då? Går bilen sämre? Jag kör Blackrace, ska det vara sämre då ?Manuel.
30 juni, 2004 kl. 13:52 #52916SecretAgentMan
DeltagareAtt öppna upp andningen gör att bilarna får lite problem med laddtrycket – speciellt nyare STi:n – i kombination med högre ladd och bättre andning går bilen snålare och man får ut mer effekt.
Inget personligt menat nu Manuel men…
1. Sluta köra blackrace – du har en superb svänga-med-bil. 😀
2. Skall du byta avgassystem så börja med en laddtrycksmätare, kolla vad bilen laddar i olika situationer INNAN du byter avgas.
Får du problem med laddtrycket med det nya avgassystemet tar du hand om det innan något tråkigt händer.🙂
/J
30 juni, 2004 kl. 17:05 #52924Manu_Sti
DeltagareJag har redan en laddtrycksmätare, Sti 04 PSE har en sånt original.
Jag vet att jag har en bil för att svänga, men det är kul att köra fram också och när man bor i Stockholm, då måste man köra långt för att hitta en banna, då Blackrace är enklare…
Men ska komma på ban träff också om jag behöver inte måla om bilen eller få bort dekoren…Manuel.
30 juni, 2004 kl. 20:02 #52921Kvarnis
Deltagareröd är väl inget fel
Dekoren ser väl helt okej utt oxå…men du har väl inga lexus ljus lr hur ;):DOBS Jerrys å Mina taskiga kommentarer om neon&lexus innebär inte att vi kommer vara otrevliga mot er.
Utan vi är ganska snälla personer…men i bland kan nog en del som skrivs upplevas som ev. person angrepp vilket det inte är från min sida alla fall ;):D
Grejer som skrivs på ett forum förstoras av nån annledning alltod upp i olika personers synvikel…tyvärr … händer överallt i värden.
Vi har ju knappt en enda låst tråd pga av sånt.
19 december, 2005 kl. 06:19 #52918Manor
DeltagareSTi:n går tyvärr väldigt snål bara med byte av avgassystem :-(. Ett komplett system från Ferrita gav 39 hk extra, men som sagt så går den då ”toksnålt”. En EcuTek:ning rekommenderas när man börjar att mickla med en STi.
mvh Mats N
>>Tänk bara på att du bör mappa om Sti’n omgående om du inte
>>vill råka utt för otrevligheter.
>
>Jag tänkte köpa en ny avgas system, speedworks har en jätte
>lätt japanskt system från Buddy Club, 7,6 kg efter kat, men då
>måste man köpa en downpipe som ingår inte. Turbo center har en
>jätte bra Race kat.
>
>Fråga : Varför ska man mappa om bilen ?!?
>Man får inte mycket från avgas system… Vad kan hända ?
>
>Manuel.
>
>Ps : Har en Sti PSE 04…19 december, 2005 kl. 06:19 #52922Manu_Sti
Deltagare>Tänk bara på att du bör mappa om Sti’n omgående om du inte
>vill råka utt för otrevligheter.Jag tänkte köpa en ny avgas system, speedworks har en jätte lätt japanskt system från Buddy Club, 7,6 kg efter kat, men då måste man köpa en downpipe som ingår inte. Turbo center har en jätte bra Race kat.
Fråga : Varför ska man mappa om bilen ?!?
Man får inte mycket från avgas system… Vad kan hända ?Manuel.
Ps : Har en Sti PSE 04…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.