› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Avgassystem, hur hade du gjort?
- Detta ämne har 7 svar, 1,106 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 1 månad sedan av
goldog.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2008 kl. 12:56 #4072
goldog
DeltagareHej hej!
Nu behöver jag hjälp med en klurig fråga…
Jag är påväg att köpa en downpipe (utan cat) för jag trodde jag hade en på catbacksystemet (eller däremellan)…
Nu va de så att det inte satt någon där synlig under bilen när jag tittade efter utan de va bara ett långt rör fram till dess att downpipen med alla värmesköldar på började gå uppåt…Hur gör jag smidigast då sen, vilket blir bäst, en 3″ metallisk kat på mitten röret eller en på downpipen ?
Måste båda lamdamätarna vara ipluggade?
12 april, 2008 kl. 13:15 #63396goldog
DeltagareAlltså ungefär de här delarna:
http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_52&products_id=441
http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_52&products_id=77
(fast från dp’n går supersprint system)
12 april, 2008 kl. 22:04 #63392Palm
DeltagareSätt kat så långt fram på systemet du kan dvs på dp för att få värme i den så att den faktiskt funkar utan att man måste köra bilen så motorn glöder innan den går igenom besiktigen på avgasvärdena.
Ang lambda så antar jag att du ska ha en där orinal sitter och har du fler hål måste du skruva i en plugg, annars har ju ju ett ”trasigt” avgas system;)
14 april, 2008 kl. 10:48 #63393Digits
DeltagareHej hej!Nu behöver jag hjälp med en klurig fråga…Jag är påväg att köpa en downpipe (utan cat) för jag trodde jag hade en på catbacksystemet (eller däremellan)…Nu va de så att det inte satt någon där synlig under bilen när jag tittade efter utan de va bara ett långt rör fram till dess att downpipen med alla värmesköldar på började gå uppåt…Hur gör jag smidigast då sen, vilket blir bäst, en 3″ metallisk kat på mitten röret eller en på downpipen ? Måste båda lamdamätarna vara ipluggade?
Kan du inte kora utan kat och sen hanga pa orginal-downpipen infor besiktningen?
15 april, 2008 kl. 16:26 #63397goldog
DeltagareMjo, får se hur det blir!
Får jag tag på en billig racekat får de bli de innan nästa besiktning, men det är ju 9 månader kvar tills dess 🙂15 april, 2008 kl. 17:13 #63394specialized
DeltagareBilligast, bäst och minst miljövänligt :+ anser ju jag det är att köpa en 3″ Dp utan kat och en decat-mittsektion..
Och när du besiktar en gång om året så byter du till orginal-mittsektionen med cat…4 bultar..
Har aldrig behövt ” köra bilen så motorn glöder ” för att klara avgasvärdena med enbart den monterad..Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉15 april, 2008 kl. 20:12 #63395challe
DeltagareEller så handlar du en sån här….
http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_52&products_id=1111
….och slipper pillet varje år med att byta katt, visst den kostar en liten slant extra men det tycker iaf jag att det är värt
16 april, 2008 kl. 04:00 #63398goldog
DeltagareNja, har köpt downpipen redan, och det blir faktiskt billigare att köpa den utan kat och sen köpa till en racekat! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.