SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Avgassystem, hur hade du gjort?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4072
    goldog
    Deltagare

      Hej hej!
      Nu behöver jag hjälp med en klurig fråga…
      Jag är påväg att köpa en downpipe (utan cat) för jag trodde jag hade en på catbacksystemet (eller däremellan)…
      Nu va de så att det inte satt någon där synlig under bilen när jag tittade efter utan de va bara ett långt rör fram till dess att downpipen med alla värmesköldar på började gå uppåt…

      Hur gör jag smidigast då sen, vilket blir bäst, en 3″ metallisk kat på mitten röret eller en på downpipen ?

      Måste båda lamdamätarna vara ipluggade?

      #63396
      goldog
      Deltagare
        #63392
        Palm
        Deltagare

          Sätt kat så långt fram på systemet du kan dvs på dp för att få värme i den så att den faktiskt funkar utan att man måste köra bilen så motorn glöder innan den går igenom besiktigen på avgasvärdena.

          Ang lambda så antar jag att du ska ha en där orinal sitter och har du fler hål måste du skruva i en plugg, annars har ju ju ett ”trasigt” avgas system;)

          #63393
          Digits
          Deltagare

            Hej hej!Nu behöver jag hjälp med en klurig fråga…Jag är påväg att köpa en downpipe (utan cat) för jag trodde jag hade en på catbacksystemet (eller däremellan)…Nu va de så att det inte satt någon där synlig under bilen när jag tittade efter utan de va bara ett långt rör fram till dess att downpipen med alla värmesköldar på började gå uppåt…Hur gör jag smidigast då sen, vilket blir bäst, en 3″ metallisk kat på mitten röret eller en på downpipen ? Måste båda lamdamätarna vara ipluggade?

            Kan du inte kora utan kat och sen hanga pa orginal-downpipen infor besiktningen?

            #63397
            goldog
            Deltagare

              Mjo, får se hur det blir!
              Får jag tag på en billig racekat får de bli de innan nästa besiktning, men det är ju 9 månader kvar tills dess 🙂

              #63394
              specialized
              Deltagare

                Billigast, bäst och minst miljövänligt :+ anser ju jag det är att köpa en 3″ Dp utan kat och en decat-mittsektion..

                Och när du besiktar en gång om året så byter du till orginal-mittsektionen med cat…4 bultar..
                Har aldrig behövt ” köra bilen så motorn glöder ” för att klara avgasvärdena med enbart den monterad..

                Mvh.Mattias – Nu med VF35:a 🙂 http://www.garaget.org/?car=18857
                ———————————-
                Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉

                #63395
                challe
                Deltagare

                  Eller så handlar du en sån här….

                  http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_52&products_id=1111

                  ….och slipper pillet varje år med att byta katt, visst den kostar en liten slant extra men det tycker iaf jag att det är värt

                  #63398
                  goldog
                  Deltagare

                    Nja, har köpt downpipen redan, och det blir faktiskt billigare att köpa den utan kat och sen köpa till en racekat! 🙂

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.