› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Avgassystem WRX
- Detta ämne har 24 svar, 1,839 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 4 månader sedan av
Plura.
-
FörfattareInlägg
-
11 april, 2005 kl. 18:53 #2864
Plura
DeltagareHej,
Jag har tänkt att införskaffa mig ett avgassystem till min WRX my04.
Jag har kollat runt på lite olika system och om jag ska köpa ett turbo-back eller ett cat-back system. Det jag är ute efter är ett bra ljud och en eventuell trim framtidOm jag har förstått det hela rätt så finns risken för ladd spikar om man byter downpipen och kör utan katt. Men detta kan man råda bot på med en dawes. En EcuTek är inte aktuellt den närmsta tiden.
Vilket är det bästa turbo-back eller cat-back? Om en EcuTek blir aktuellt kanske man ska vänta med downpipe och köpa det då och kanske en uppipe.Ja var ute och kollade lite hur orginal systemet såg ut, jag letade efter lamdasonden men fann den inte.
Min fråga är: Hur mång lamdasonder finns det? Vad sitter dom? Sitter det någon efter katten? Om man byter downpipen och kör utan katt tänds inte check engine lampan då om det sitter någon efter katten?Många frågor en del dumma kanske. Har sökt men ej funnit.
Mvh
Pelle11 april, 2005 kl. 19:12 #55206pannan
DeltagareOm du bor i Sthlm kan du få lyssna på mitt system som borde dyka upp denna vecka.
Mvh
Johan11 april, 2005 kl. 19:20 #55219Plura
Deltagare>Om du bor i Sthlm kan du få lyssna på mitt system som borde
>dyka upp denna vecka.
>
>Mvh
>JohanBor i Anderstorp (småland) lite långt att åka för att lyssna på ett system.
Vad har du köpt för märke?, är det turbo-back eller cat-back?
Mvh Pelle
11 april, 2005 kl. 19:32 #55207pannan
Deltagare>>Om du bor i Sthlm kan du få lyssna på mitt system som borde
>>dyka upp denna vecka.
>>
>>Mvh
>>Johan
>
>
>Bor i Anderstorp (småland) lite långt att åka för att lyssna
>på ett system.
>
>Vad har du köpt för märke?, är det turbo-back eller cat-back?
>
>
>Mvh PelleAha då är det en bit bort det 🙂 kan filma lite när det sitter på plats och länka upp här så kan du få en liten uppfattning.
Är ett cat-back till att börja med. Köpte mitt ifrån Scoobynet dvs deras Afterburner Vortex. Skall låta helt i klass med Blitz systemen och de är hmmm inte så diskreta.
12 april, 2005 kl. 05:31 #55220Plura
Deltagare>Är ett cat-back till att börja med. Köpte mitt ifrån Scoobynet
>dvs deras Afterburner Vortex. Skall låta helt i klass med
>Blitz systemen och de är hmmm inte så diskreta.
>Har du fått ett pris på hur mycket det kostar när du har det i sverige? Och hur funkar betalningen?
/Pelle
12 april, 2005 kl. 06:21 #55208pannan
Deltagare>
>Har du fått ett pris på hur mycket det kostar när du har det i
>sverige? Och hur funkar betalningen?
>
>/Pelle335 pund = ca 4404,50 sek inkl frakt
De drog en liten summa på mitt konto i helgen och så fort jag kan se det här hemma skall jag bara konfirmera att det är mitt konto då skickar de systemet. Tack vare att slippa internet bedrägeri.
Mvh
J12 april, 2005 kl. 07:16 #55221Plura
DeltagareJag har lite frågor angående dom olika delarna i avgassystemet.
http://www.scoobyworld.co.uk/new_age_impreza_exhaust_system.jpg
Om man köper ett catback system får man center section och rear silencer. Sedan kan man köpa till downpipe. Men vad händer med den delen som kallas cat pipe??
Kan någon förklara hur det funkar. Jag fick förmig att i ett catback system tog man bort den ena katten. Men när jag läst runt och kollat olika system verkar det inte så.
Mvh Pelle
12 april, 2005 kl. 08:34 #55222Plura
DeltagareIngen som kan hjälpa mig med mina frågor?
Någon måste väl ha bytt system på sin WRX. Är det någon som kör med Ninja eller Remus??Mvh Pelle – väldigt sugen på att beställa avgas snart
12 april, 2005 kl. 09:10 #552162ny
Deltagaredelen som kallas catpipe ersätts oftas av den nya downpipen. 😉
12 april, 2005 kl. 13:13 #55223Plura
DeltagareOm man beställer ett avgas från USA passar det på en eurospec. Eller krävs det några ändringar av systemet. Om man köper ett från england passar det på en eurospec? Med tanke på att dom har ratten på fel sida;-) .
/Pelle
12 april, 2005 kl. 15:00 #552172ny
Deltagaredet spelar nog ingenroll för motorn sitter på samma sida 😛
skämt o sido det är nog inga problem skulle jag tro.12 april, 2005 kl. 15:13 #55209pannan
Deltagare>Om man beställer ett avgas från USA passar det på en
>eurospec. Eller krävs det några ändringar av systemet. Om man
>köper ett från england passar det på en eurospec? Med tanke på
>att dom har ratten på fel sida;-) .
>
>/PelleDet är inga problem. Jag funderade på att ta ett system ifrån USA förut men med tanke på tull + frakt kändes det inget vidare motiverat faktiskt.
12 april, 2005 kl. 18:03 #55224Plura
DeltagarePannan:
Ryker du inte på tull och moms när du beställer från England?
/Pelle – Lutar åt ett Ninja cat back system från Scoobyworld
12 april, 2005 kl. 19:22 #55210pannan
Deltagare>Pannan:
>
>Ryker du inte på tull och moms när du beställer från England?
>
>/Pelle – Lutar åt ett Ninja cat back system från ScoobyworldNej,
USA = inte EU
England = EU
12 april, 2005 kl. 19:29 #55218dragster
DeltagareMotnterade ett Ninja cat-back system på min MY01 i helgen.
Gick skit smidigt tog ca: 1,5h.
Det framhäver boxerljudet och låter väldigt bra tycker jag i alla fall och billigt var det.😛
MVH Roger
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.