SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Avgastemp Sensor tänds flera gånger.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    vinor
    Deltagare

Hej

Har en Impreza WRX 01 som går väldigt bra. Fast har haft problem med den sen jag köpte den att motorlampan tänds och visar felkod avgastemp sensor.

Köpte en ny ifrån Subaru fast samma fel kommer upp igen.

Bilen iövrigt laddar 1.2, Downpipe ifrån en STI,Rensad Uppipe.

Vad kan felet vara ? Går det koppla bort den sensorn ? Börjar bli tråkigt släcka den hela tiden :p

Mvh !

Koffe
      Keymaster
        vinor
        Deltagare

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=87125 🙂

//Koffe

Tackar Koffe !

Köpte motstånd idag på Elfa och en bult på sifverts, kostade totalt 50 kr för allt.
          Lödde in det i en svart fin liten låda, så nu ser det ut som någon originalbox :):P

Återstår bara och se så allt fungerar närmaste milen.
          Kolytskiktsmotstånd 2.2 k? ±5 %, RD12JN222T52

Mvh Andreas !

Koffe
          Keymaster

Oj, bra fråga. Visste jag var jag hade dem hade jag kunnat skicka ett köpte några stycken när jag ändå var i farten.
            Jag satte mitt direkt i kontakten där sensorkabeln sitter och tätade med lite eltejp.
            Fanns en bra beskrivning nånstans… Googla lite! Postar länken om jag hittar den!

vinor
            Deltagare

Oj, bra fråga. Visste jag var jag hade dem hade jag kunnat skicka ett köpte några stycken när jag ändå var i farten.
              Jag satte mitt direkt i kontakten där sensorkabeln sitter och tätade med lite eltejp.
              Fanns en bra beskrivning nånstans… Googla lite! Postar länken om jag hittar den!

ah okej, men det löste sig ganska fint nu ändå. 🙂

Lite silikon i boxen så kan man fortfarande göra motortvätt 😉

Koffe
              Keymaster

Lysande 🙂 Hoppas det funkar lika bra för dig som det gjort för mig!
                Bara åka till Gelleråsen på söndag så du kan testa ordentligt 🙂

vinor
                Deltagare

Lysande 🙂 Hoppas det funkar lika bra för dig som det gjort för mig!
                  Bara åka till Gelleråsen på söndag så du kan testa ordentligt 🙂

Är det klubbträff på bana jag missat helt ?:( Bor i Stockholm så blir nog ingen resa ner.. 🙁

Hade annars varit klockrent har precis nya redstuff belägg monterade.. 🙂

Mvh !

Koffe
                  Keymaster

Jepp, Banträff med kartellen: http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89524
                    Är nog ett gäng som åker från Sthlm på söndag morgon skulle jag tro. Har inte bestämt om jag ska dit och i så fall om jag åker lördag em eller söndag morgon.
                    Bara packa in sig o bilen och ge sig av, det tar ju bara ~2h! 🙂

//Koffe

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.