› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › avmontera dragkrok
- Detta ämne har 5 svar, 1,332 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av
nukem.
-
FörfattareInlägg
-
4 november, 2007 kl. 16:03 #1392
nukem
DeltagareJag har satt på kjolpaket som täcker över dragkroken. Det gick inte igenom på bilprovningen eftersom dom inte kunde prova den.
Så antingen tar jag av kjolen som är limmad o skruvad = händer aldrig.
eller monterar jag av dragkroken och reggar den utan dragkrok, som jag tänker göra.
är det någon som gjort det innan ? är det en enkel operation ? e de bara skruvar o muttrar osv ?
5 november, 2007 kl. 23:34 #44678nukem
Deltagareingen som gjort det näe ?
6 november, 2007 kl. 06:40 #44677Pasi_k
Deltagareingen som gjort det näe ?
Finns nog inte så många som har/haft drag på en WRX..
Är väl bara att bulta av den , fast på många bilar sitter dom även bultade bakom kofångaren.
Så hur det ser ut på WRX vet jag inte..
Du får krypa under och slå ett öga på det…
Kanske är lätt att få av den..6 november, 2007 kl. 07:47 #44676SecretAgentMan
Deltagarehttp://www.monoflex.se/get_file.php?file_id=44477759be6fd&tn=0
Monoflexdragets monteringsbeskrivning, det vanligaste draget som monteras på kokarna.
Ser busenkelt ut, ut och skruva ned det bara – det lär nog av-registreringsbesiktas bara efter det, så det försvinner ur papperna på bilen.
Elen är inkopplad på härvan med en kontakt någonstans i närheten av baklamporna (ge f*n i avbitaren), under plasten naturligtvis…Inga mer frågor nu, ut och meka, visa bilder och resultat sedan. :+
/J
6 november, 2007 kl. 19:30 #44679nukem
Deltagare25 KG drag ?!!? det är säkert en HK =)
14 november, 2007 kl. 22:41 #44680nukem
DeltagareDet konstiga var att där var ett metall-emblem på draget (på bil-delen) med Subaru märket. Även monteringsmanualen stod det bara Subaru på. Inget Monoflex. Så subaru har antagligen sålt deras drag förr eller nått. Dom olika delarna i monoflexguiden påminner exakt om mina.
Hur som helst. Jag monterade aldrig av draget. Även om han på bilprovningen hade lurat i min mamma om hur lätt det var att montera av draget. Så hade han ingen aning om hur jävla mycket jobb det hade varit. Hade antagligen fått ta av hela bakspoilern plus bakläpp som är limmad, kanske i ett enda stort paket, men ändå för mycket jobb.
Så jag gjorde ett ganska diskret fyrkantigt hål underst lixom. Så att det går att stoppa i den avtagbara dragkroken utan problem. Slipa kanterna och målade i med min orginalfärg, ser bra ut faktiskt.
Och jag kan koppla på ett släp om det skulle behövas i framtiden =)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
