- Detta ämne har 21 svar, 1,980 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 11 månader sedan av Lindström.
-
FörfattareInlägg
-
7 december, 2013 kl. 00:32 #263037JonlanDeltagare
Det finns andra kurser hos oss (Kall Auto Lodge) än kurserna under Porsche veckan.
Vi Har kurser/förarutvecklingar, rally tester, rallytaxi, däckstester i stort sett varje dag hela vintrarna.
Priserna är från ca 4000:- och uppåt för en heldagskörning med instruktör och bil. Är det det körning med egna bilar som gäller så blir så klart priset mycket lägre.
När Kall Auto Lodge byggdes för 8år sedan var Colin en av delägarna och våran chefs instruktör och då var det mycket Subaru här. Nu är jag rätt ensam med min Subaru bland alla Porschar så det skulle vara kul om det kom upp lite Subbor på något arrangemang.
Jonas Kall Auto Lodge, Åre, Sweden7 december, 2013 kl. 03:12 #263031edbeDeltagareDet finns andra kurser hos oss (Kall Auto Lodge) än kurserna under Porsche veckan.
Vi Har kurser/förarutvecklingar, rally tester, rallytaxi, däckstester i stort sett varje dag hela vintrarna.
Priserna är från ca 4000:- och uppåt för en heldagskörning med instruktör och bil. Är det det körning med egna bilar som gäller så blir så klart priset mycket lägre.
När Kall Auto Lodge byggdes för 8år sedan var Colin en av delägarna och våran chefs instruktör och då var det mycket Subaru här. Nu är jag rätt ensam med min Subaru bland alla Porschar så det skulle vara kul om det kom upp lite Subbor på något arrangemang.
Jonas Kall Auto Lodge, Åre, SwedenVad skulle det kosta om vi kom bort med ett par imprezor för att köra och få instruktion en dag?
Sent from my iPhone using Tapatalk
7 december, 2013 kl. 07:51 #263022LegacyLarsaKeymasterJa, det är en härlig känsla!
Tips på körteknik är det väl kanske inte, men tänk på att du “tappar” fyrhjulsdriften när du frikopplar.
Och även: det går såklart mycket bättre att få upp farten med en fyrhjulsdriven bil än med tvåhjulsdrivet och man vinner säkert varenda rödljusrally, men när det är dags att bromsa igen har man inga fördelar av fyrhjulsdriften.
Man kan även tänka på att ha lite gas(istället för att du motorbromsar) i kurvorna i dåligt väglag, då du har driv på bilen, släpp inte av fullgas i kurvor, för då är risken stor att en retur kommer, så länge du har driv på bilen, så går den oftast dit du vill. det är oftast däckens kvalitet som bestämmer, det är skillnad på premiumdäck och kinadäck, eller man får oftast vad man betalar för.
Stooora parkeringsplatser är bra att öva på, utan stolpar och annat i vägen.
7 december, 2013 kl. 15:43 #263042markanDeltagareMan kan även tänka på att ha lite gas(istället för att du motorbromsar) i kurvorna i dåligt väglag, då du har driv på bilen, släpp inte av fullgas i kurvor, för då är risken stor att en retur kommer, så länge du har driv på bilen, så går den oftast dit du vill. det är oftast däckens kvalitet som bestämmer, det är skillnad på premiumdäck och kinadäck, eller man får oftast vad man betalar för.
Stooora parkeringsplatser är bra att öva på, utan stolpar och annat i vägen.
Ahaa oki nu e jag med. Det e som alla säger att om det börjar gå dålit ska man inte få panik å släppa av. Helre ge på lite då kanske?
7 december, 2013 kl. 16:00 #263027TurbovinDeltagareDet hänger nog lite på vilken slags mellandiff du har, men det kan nog stämma i en WRX. Om man håller i en STI med öppen DCCD så snurrar man troligen 🙂 Där får man köra nästan som bakhjulsdrivet, ivf tills man låser upp diffen.
7 december, 2013 kl. 21:48 #263026SurbarbroDeltagareVarit ut och lekt med Servicebilen.
Hon sladdar på riktigt bra.
Nu ska bara däcken hem från landet.8 december, 2013 kl. 19:59 #263023LindströmDeltagareJag hakar gärna på å lära sig köra fyrkrafs. Var ut idag en sväng å hade hur kul som helst. Känner dock att det skulle behövas lite övning för att reagera rätt nät det börjar gå brett.
För övrigt köpte jag mig 4 st isdäck igår så nu behöver jag bara en uppsättning 16-tums fälgar å en frusen sjö…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.