SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Backen hoppar ur så fort den får påfrestning

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    peltonen
    Deltagare

har en Subaru impreza gt års 99. Men bytt till en sti 6 växlad låda från 06 men nu pga en fel växling så hoppar backen ur så fort man försöker backa… Någon som vet något om detta eller någon bra Firma man kan prata med om det Med vänlig hälsning, Jesper

peltonen
      Deltagare

Skulle gärna vilja ha lite svar på denna tråd om idéer osv

Markus
        Deltagare

Jag hade samma problem när jag bytte. Hos mig berodde det dock på att spakstället sitter aningen längre bak än originallådan, mina växellådsfästen var dåliga och antipitchstaget inte var monterat. Lådan rörde sig helt enkelt så mycket att spaken la ur växeln. Kolla så det inte är en sån enkelt grej innan du river låda… Säker på att det var felväxlingen som skapade problemet?

peltonen
          Deltagare

Nästan helt säker på att det vart när jag gjorde fel växling skulle lägga i 6 an och eftersom att växel lådorna är så tajta så råkade jag skrapa backen vet dock ej hur eftersom att det är backspärr. Troligtvis fick jag den inte helt 100% när jag skruvade på den efter det gick det ej att rubba backspärren så jag provade lägga mig under och peta på backspärrens förare på lådan den var helt Stum åt rätt håll petade till framåt då gick det men backen hoppar ur så fort den blir lite påfrestad :/ dvs så fort jag lättar på kopplingen. Jag kan mordhålla växelspaken på backens plats och rulla bakåt en halv meter sen hoppar den ur endå

.zip
            Deltagare

Låter som en eller flera trasiga kuggtänder.

Tapatalk @ GT-i9100

peltonen
              Deltagare

Okej hm har du några tipps på var man kan få tag på delar ?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.