Hejsan när man backar så hoppar backen ur.. e man försiktig så hålls den i , om man backar i en uppförsbacke hoppar den ur så att man måste enbart backa med att använda kopplingen för annars hoppar den ur med en gång.. nån annan med samma problem ? Bilen är en wrx 01a vad kan det va för nått som spökar ??
Det fanns ett problem med Imprezans växellåda i början av 2000 som innebar att en låsmutter gängade upp sig. Jag vill minnas att det orsakade en hoppande backväxel.
Det fanns ett problem med Imprezans växellåda i början av 2000 som innebar att en låsmutter gängade upp sig. Jag vill minnas att det orsakade en hoppande backväxel.
Okej , du vet inte om de är mycket jobb att få fast denna mutter igen ??
Om det nu var detta problem så vill jag minnas att det gick att åtgärda utan att behöva plocka ner växellådan. PM:a någon som är duktig på växellådor, såsom PE som brukar annonsera ut växellådor på forumet.
Känns ju som det :o.. går ju ganska smidigt att riva det på plats.. och där kikar 5ans drev ut också 😀 Det skiten ska bytas på min låda som ligger och sammlar dam och kanske man ska fixa det där med backen på den jag använder nu 🙂
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.