SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor backen vill hoppa ur

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    knussin
    Deltagare

Hejsan när man backar så hoppar backen ur.. e man försiktig så hålls den i , om man backar i en uppförsbacke hoppar den ur så att man måste enbart backa med att använda kopplingen för annars hoppar den ur med en gång.. nån annan med samma problem ? Bilen är en wrx 01a vad kan det va för nått som spökar ??

Manor
      Deltagare

Det fanns ett problem med Imprezans växellåda i början av 2000 som innebar att en låsmutter gängade upp sig. Jag vill minnas att det orsakade en hoppande backväxel.

knussin
        Deltagare

Det fanns ett problem med Imprezans växellåda i början av 2000 som innebar att en låsmutter gängade upp sig. Jag vill minnas att det orsakade en hoppande backväxel.

Okej , du vet inte om de är mycket jobb att få fast denna mutter igen ??

Manor
          Deltagare

Om det nu var detta problem så vill jag minnas att det gick att åtgärda utan att behöva plocka ner växellådan. PM:a någon som är duktig på växellådor, såsom PE som brukar annonsera ut växellådor på forumet.

Mumin
            Deltagare

Jag har samma skit med min låda. Men ska renovera min som satt i sanrt och byta iaf. Men går det att åt fixa lätt så vore det skönt 😮

Gilarski
              Deltagare

Jag har samma skit med min låda. Men ska renovera min som satt i sanrt och byta iaf. Men går det att åt fixa lätt så vore det skönt 😮

Mannen, är det min gamla låda ? :confused:

Mumin
                Deltagare

Mannen, är det min gamla låda ? :confused:

Ja napoleon ;( var inte så bra som vi trodde. Skit samma 😉 blir nytt drev till 5an + sync ring sen tuta och köra. Hoppas fixa detta till sommaren.

challe
                  Deltagare

Jag är nästan hundra på att det är denna mutter som det snackas om

Den som sitter i den översta axeln.

Bilden är lånad från SAMs galleri

Mumin
                    Deltagare

Känns ju som det :o.. går ju ganska smidigt att riva det på plats.. och där kikar 5ans drev ut också 😀 Det skiten ska bytas på min låda som ligger och sammlar dam och kanske man ska fixa det där med backen på den jag använder nu 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.