SSC Allmänt snack Allmänt småprat Bad Company…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Manu_Sti
    Deltagare

Hej,

Jag vill bara såga ett stort grattis till DICE grabbarna för ett jätte bra spel, mycket jobb bakom den, massa humor, jag vet inte var ni har hittat dem 2 grabbarna som hela tiden snakar skit, men dem är bra hittat…
      Har spelet på PS3, spelar med min Sanyo Z2000, jätte bra gjort…

GRID
      Deltagare

Kul 🙂 det var över 1 år sen jag jobbade på det, och jag var inte på det projektet så länge heller, Strat är den som slitit med det från början till slut och gjort ett mycket bra jobb också 🙂

.zip
        Deltagare

Varför släpps inte Bad company till PC? Och kan vi vänta oss något annat istället?

//.zip

izual
          Deltagare

jag får hålla med om att det är ett bra spel.

Sitter och lirar 1-3 timmar per dag på ps3 och det är grymt skoj.

En sak undrar jag bara, är det fler som upplever att det ”flimmrar” på bilden det ser ut som på en gammal tv där det ”snöade” vid dålig sändning fast det är mkt mindre prickar och inte lika tydligt.

Lika på min och 2 polares och vi har alla olika tvapparater.

Manu_Sti
            Deltagare

Jobbet ni har gjort är helt underbar, jag har kul att spela och skrattar jätte mycket med dem 2 som hela tiden hittar nåt nytt att göra eller säga…
              Och allt grafik är jätte bra gjort, att allt går i små delar när man skjuter på är jätte bra…
              Hoppas att nästa blir ännu bättre…

Manu_Sti
              Deltagare

Jag har inte sett det än, kabske kommer det senare, jag spelar med en Full HD projektor, 106″ då skulle jag har sett det om det hade varit… Ska titta vidare om det kommer.

jag får hålla med om att det är ett bra spel.Sitter och lirar 1-3 timmar per dag på ps3 och det är grymt skoj.En sak undrar jag bara, är det fler som upplever att det ”flimmrar” på bilden det ser ut som på en gammal tv där det ”snöade” vid dålig sändning fast det är mkt mindre prickar och inte lika tydligt.Lika på min och 2 polares och vi har alla olika tvapparater.

Strat
                Deltagare

Kul att ni gillar det! 🙂 Har som sagt suttit sen dag ett i fyra år med spelet. Har varit ansvarig för animation och implementering av alla mellansekvenser (cutscenes). Har även jobbat en hel del med de kortare filmsnuttarna som släppts precis före spelet släpptes. (Finns massa på http://www.gametrailers.com.)

Bruset är kontroversiellt, men det är alltså meningen att det ska se ut så. Det är en post effect som vi medvetet lagt till. Syns mer eller midre beroende på utrustning.

Manor
                  Deltagare

Kul att ni gillar det! 🙂 Har som sagt suttit sen dag ett i fyra år med spelet. Har varit ansvarig för animation och implementering av alla mellansekvenser (cutscenes). Har även jobbat en hel del med de kortare filmsnuttarna som släppts precis före spelet släpptes. (Finns massa på http://www.gametrailers.com.)Bruset är kontroversiellt, men det är alltså meningen att det ska se ut så. Det är en post effect som vi medvetet lagt till. Syns mer eller midre beroende på utrustning.

Jag måste erkänna att det nästan måste vara lika roligt att ta fram ett nytt spel…som att koda administrativa program i COBOL på SEB :D.

Grattis, jag kan bara hålla med om att det ser snyggt och roligt ut.
                    En fråga Strat…är det stor skillnad att utveckla till Xbox 360 och Playstation 3? Jag upplever ju PS3:an som en betydligt vassare konsol på allt, och det borde ju innebära att PS3-versionen är vassare eller att den måste hållas tillbaka för att matcha Xbox 360!!?

OzO
                    Deltagare

Nån mer än jag som vill praoa på Strats jobb?? När kan jag börja? :+

/G
                      _____
                      ::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

Strat
                      Deltagare

En fråga Strat…är det stor skillnad att utveckla till Xbox 360 och Playstation 3? Jag upplever ju PS3:an som en betydligt vassare konsol på allt, och det borde ju innebära att PS3-versionen är vassare eller att den måste hållas tillbaka för att matcha Xbox 360!!?

Vi hade 360’n som huvudplattform och försökte sedan få ps3’an att göra samma sak. Vissa saker ser ”automatiskt” bättre ut på ps3’an men överlag är det ett rent h-vete att jobba med den (och jag är inte ens kodare…;) ) Finns väl mer potensial men det är svårare att plocka fram kan man säga, och var inte aktuellt för oss 🙂

tossing
                        Deltagare

Önskar man själv också kunde yttra sig om det var ett bra spel men jag kör ju bara PC själv. Tycker det är tråkigt att man inte släpper det på PC, det utvecklas ju på PC!

Får vänta på min tur 🙂

Niklas
                          Deltagare

tossing: Det är stor skillnad på ”utvecklas på” och ”spelas på”. Bara för att man sitter och skriver kod och ritar grafik på en PC betyder det inte att spelet automatiskt fungerar på PC.

Att spelföretag rent generellt går över till konsoller är för mig fullt logiskt. Fungerar spelet på en Xbox360 så fungerar det på alla i hela världen. Betydligt mycket enklare än att testa och få spelet att fungera på alla tänkbara konfigurationer av mjukvara och hårdvara.

Mitt BFBC ligger hemma…fortfarande inplastat och väntar på att jag skall få tid att spela det. Nästan så man skäms…nästan. 🙂

pannan
                            Deltagare

Jag måste erkänna att det nästan måste vara lika roligt att ta fram ett nytt spel…som att koda administrativa program i COBOL på SEB :D.Grattis, jag kan bara hålla med om att det ser snyggt och roligt ut. En fråga Strat…är det stor skillnad att utveckla till Xbox 360 och Playstation 3? Jag upplever ju PS3:an som en betydligt vassare konsol på allt, och det borde ju innebära att PS3-versionen är vassare eller att den måste hållas tillbaka för att matcha Xbox 360!!?

Jag köpte Xbox 360 när det kom för några år sedan. Och har haft tur med vänner som jobbar bl a på EA och Microsoft så spel har dumpit ner gratis, vilket aldrig är fel. COD serien tillhör favoriten och som jag ser det grymt svårslaget när det gäller fps.

Nu när blu ray kommit med rätt stark fram marsch så gick jag också och köpte en PS3 som fungerar ypperligt som en mediaburk till TV:n men i första hand för blu ray filmer. Mycket tack vare att de spelare osm finns idag är rena skämtet till priset man betalar.

Det jag kan konstatera efter att jämföra dessa konsoller. Xboxen spelar man på, vet inte varför det känns så. Men kontrollerna är bättre och live läget mycket bättre. Så den har jag inte gett upp. När jag köpt de få spel man gjort har det varit uteslutet till Xbox360.

Detsamma gäller de vänner som också har båda konsollerna. De resonerar lika som mig. Angående att PS3 är grymmare på allt. PS3 har snabbare proppar ja, men 360:n ett snabbare grafikminne. Så det blir väldigt hårfint mellan dom. Det jag däremot gillar med PS3:an är de enormt snygga grafiska menyerna. HDMI utgång och PCM. Saker man saknar på Xboxen. Men nu håller ju Microsoft på att förhandla med Sony angående *host* Blu ray i sina kommande Xbox konsoller.

Manor
                              Deltagare

Jag köpte Xbox 360 när det kom för några år sedan. Och har haft tur med vänner som jobbar bl a på EA och Microsoft så spel har dumpit ner gratis, vilket aldrig är fel. COD serien tillhör favoriten och som jag ser det grymt svårslaget när det gäller fps.Nu när blu ray kommit med rätt stark fram marsch så gick jag också och köpte en PS3 som fungerar ypperligt som en mediaburk till TV:n men i första hand för blu ray filmer. Mycket tack vare att de spelare osm finns idag är rena skämtet till priset man betalar.Det jag kan konstatera efter att jämföra dessa konsoller. Xboxen spelar man på, vet inte varför det känns så. Men kontrollerna är bättre och live läget mycket bättre. Så den har jag inte gett upp. När jag köpt de få spel man gjort har det varit uteslutet till Xbox360.Detsamma gäller de vänner som också har båda konsollerna. De resonerar lika som mig. Angående att PS3 är grymmare på allt. PS3 har snabbare proppar ja, men 360:n ett snabbare grafikminne. Så det blir väldigt hårfint mellan dom. Det jag däremot gillar med PS3:an är de enormt snygga grafiska menyerna. HDMI utgång och PCM. Saker man saknar på Xboxen. Men nu håller ju Microsoft på att förhandla med Sony angående *host* Blu ray i sina kommande Xbox konsoller.

Även jag använder min Playstation 3 som DVD- och BluRay-spelare, och jag håller helt med om att den gör ett väldigt bra jobb. Xbox 360:n dog sotdöden tidigt i somras (”the red rings of death”), men som tur är så förlängde Microsoft garantin till 3 år för just detta fel…så det ska väl lösa sig gratis. I ärlighetens namn så är det bara PS3:an som är ”min” och stör i vardagsrummet även om jag betalt samtliga andra konsoler också :D. Jag tror att vi har de flesta konsolerna sedan Sega Megadrive och Nintendo 64 (en personlig favorit faktiskt), men jag spelar inte så mycket själv utan det är barnen.

Däremot så har jag börjat att köra Race07 med Logitech G25 och min racestol/ställning (Rinoseat)…men det är väl som allt annat nyhetens behag :-).

tossing
                                Deltagare

Jag förstår som du säger varför de inte gör det till pc, men är inte pc en större marknad än xbox egentligen? Visst en stor del piratkopierar spelen men företagen bör väl tjäna in en del ändå?

Eller får man helt enkelt ta o skaffa sig en konsol nån dag 😛

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.