SSC Allmänt snack Allmänt småprat Bad Company…

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Det beror mycket på vilket spel det handlar om. Ett spel som du till större delen eller helt spelar på nätet mot servrar som tillverkaren styr över fungerar perfekt på PC då man kan ha lite koll på spelnycklar och däremot kontrollera de som kopierat spelet. Men ett spel som du inte spelar över nätet är väldigt svårt att gå med vinst om det bara säljs till PC.

Självklart skulle BFBC fungera fint på PC men tanken med det spelet var att bryta ny mark (spelkonsollerna) och då är det ju ingen mening att släppa spelet till PC också för då etablerar man inte varumärket på Xbox360 och PS3 – vilket man nu gjort ordentligt. Ett nytt BF till konsoll kommer ingen tycka är konstigt, även om det finns många som sitter hemma och väntar på nästa BF till PC också. Vi får väl se vad framtiden har att ge och den som inte orkar vänta alltför länge kan ju göra sig redo för http://www.battlefield-heroes.com/ som kommer att släppas i början av nästa år…dessutom är det ju helt gratis! :9

gotte51
      Deltagare

Hrm…jag har en kompis som har tankat hem Bf: Bad company till Xbox360…… fy på han……..

Niklas
        Deltagare

Hälsa honom att han kan få felskärda dekaler i strumpan i jul om han inte passar sig. 😛

pannan
          Deltagare

Gamla Xboxen moddade man och tankade spel för fulla muggar. Men Xbox360 har jag valt att inte peta på och faktiskt köpa spel då det gynnar tillverkarna.

Sedan har jag fått den uppfattningen att MS kan låsa en Box via Xbox live. Men det kanske är en skröna. Både 360 och PS3 uppdateras ju väldigt ofta via nätet både sina spel och uppdateringar till operativet.

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.