Att båda dina nycklar skulle pajja samtidigt verkar ju otroligt. Låter mer som om där e något problem med larmenheten. Är det ett eftermonterat larm? Gå isådana fall över kopplingarna de gjort. Larmmontörerna brukar oftast använda kabelskor i form av “tjuvar” som kan krångla.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
“The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen
låser upp manuellt hela tiden med nycklen, fungerar utmärkt. Bilen går hur bra som helst i övrigt. Det är just bara det att bägge nycklarna har slutat fungera med fjärrupplåsningen.
Då kan jag nästan satsa en slant på kabelbrott någonstans till “mottagaren”
Om du inte känner för att riva paneler och mäta med en multimätare själv så låt subaru verkstan göra jobbet.
Upptäckte precis att jag har samma problem på min 05:a.Kan ej larma av eller på. Provat en ny fräsch nyckel men det hjälpte inte.Mäkta skumt.Har fungerat hur fint som helst tills det började bli kallt ute.Samma problem fast jag har ett eftermonteratr larm.
Är mest troligen en kombination av kyla samt för låg spänning i batterina.. fick nycklarna att funka om man värmde dem lite. Så det blir att införskaffa nya batt i morrn o kolla..
/P
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.