• Detta ämne har 7 svar, 1,275 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av down_the_drain.
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    nukem
    Deltagare

båda mina nycklar har lagt av att fungera med det fjärrstyrda. Bytat batteri till helt nytt.

Kan ha satt batteriet på fel håll först i den ena nycklen av ett misstag, kan den ta stryck av detta ? eller sitter där en diod ?

Förstår dock inte hur båda har kunnat sluta fungera. Något vanligt fel ? kan de va fel i andra änden på mottagaren, tacksam för svar ?

/En lat jävel

Desen
      Deltagare

Att båda dina nycklar skulle pajja samtidigt verkar ju otroligt. Låter mer som om där e något problem med larmenheten. Är det ett eftermonterat larm? Gå isådana fall över kopplingarna de gjort. Larmmontörerna brukar oftast använda kabelskor i form av “tjuvar” som kan krångla.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

“The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

SS 2007 1.31.10 GT

nukem
        Deltagare

Det är inget larm, det är orginal fjärrstyrt centrallås bara.

Niklas
          Deltagare

Börjar bli kallt ute, slut på batteriet i bilen? Prova låsa upp manuellt med nyckeln.

nukem
            Deltagare

låser upp manuellt hela tiden med nycklen, fungerar utmärkt. Bilen går hur bra som helst i övrigt. Det är just bara det att bägge nycklarna har slutat fungera med fjärrupplåsningen.

fixar en subaru verkstad detta ?

.zip
              Deltagare

Då kan jag nästan satsa en slant på kabelbrott någonstans till “mottagaren”
                Om du inte känner för att riva paneler och mäta med en multimätare själv så låt subaru verkstan göra jobbet.

//.zip

down_the_drain
                Deltagare

Upptäckte precis att jag har samma problem på min 05:a.Kan ej larma av eller på. Provat en ny fräsch nyckel men det hjälpte inte.Mäkta skumt.Har fungerat hur fint som helst tills det började bli kallt ute.Samma problem fast jag har ett eftermonteratr larm.

/P

down_the_drain
                  Deltagare

Är mest troligen en kombination av kyla samt för låg spänning i batterina.. fick nycklarna att funka om man värmde dem lite. Så det blir att införskaffa nya batt i morrn o kolla..

/P

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.