SSC Allmänt snack Allmänt småprat BAH! Vinter amatör i farten. :)

• Detta ämne har 22 svar, 1,667 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av Niklas.
Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    nyll1
    Deltagare

Snarare det absolut mest irriterande är att folk är så j-a lama att de ligger i fel fil (d.v.s vänstra) för att de inte ”orkar” vrida på huvet och ge plats för de som kommer från påfarter.Typ: ”Det kommer ju en påfart från höger om 2 mil, så jag ligger här i vänsterfil och såsar så slipper jag byta fil sen”Blir så J-A arg på detta.Låg bakom en Nissan Micra som låg i vänsterfil 10 km under hastighetsbegränsning. Jag körde markant fortare och hade mina skäl till detta och ville således förbi. Flyttar månniskan på sig? Nix. Efter att ha markerat genom att ligga nära (det var inte halt) kör jag ett helljus på idioten. Flyttar sig? Icke. Tvingas köra om på insidan, och blänger in i Micran – sitter en brud och PETAR NÄSAN. Hon märker inte ens att jag kör om. Snacka om närvaro./aa.

word!

thorlake
      Deltagare

Jaha, jag spyr lite mer galla idag då.
        Yrkeschafförer som tröttnat på trafiken och skiter i allt är inte heller bra.

Imorse så kommer jag tuffandes i Sundbyberg då en fet lastbil bara tittar åt mitt håll å sedan bara kör rätt ut tvärs över körbanan ifrån höger(Nej, det var ingen korsning så ingen högerregel där inte). Jag bromsar hårt å tutar på det aset. Å svänger så att jag hinner in bakom honom.
        Då blir han förbannad och tvärbromsar så att jag skall ränna in i röven på honom. Som tur var så tog jag ut svängen lite extra så att jag undkommer med ett skrynkligt dasspapper. Men bilen bakom mig får nita istället.

Å när han sitter där och domderar så ser han inte bilen som kommer ifrån mitt motsatta håll så när jag precis hunnit förbi bakom så skall han ilsket gasa iväg å får istället tvärnita igen så kontainern på flaket hoppar högt för han håller på att smälla med den bilen också.

Det är inte så att störst alltid går först. Man får fan lyda under trafikregler och hänsyn samt riskmedvetenhet.
        Idioter finns överallt det är uppenbart det.
        x(

MickeM
        Deltagare

Som när man tutar på någon som man ser att gör fel, tex
          struntar i högerregeln, så får man fingret tillbaks!?

Niklas
          Deltagare

Typ. Men då finns det bara en sak att göra, montera kraftigare tuta då du skrämmer livet ur den andra personen. 🙂

Tengil i Göteborg har en rejäl BRÖÖÖÖÖÖL-tratt på sin bil. 😀

Manor
            Deltagare

Själv satt jag och svor åt folk som kör 20-30kmh långsammare än tillåtet på mer eller mindre snöfria vägar.

Jag funderade också vad en del höll på med i morse…speciellt på tillfarten till E18 från 276:an (från Åkersberga). Det visade sig dock vara glansis på vägen och det var i princip omöjligt att bromsa. Hade jag varit själv hade jag nog inte ens uppmärksammat det, utan gasat på som vanligt. I bland så måste man tacka sin omgivning för att de håller ner farten en aning :).

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

Går det rakt fram och sakta så finns det inte så mycket att göra. Att ta trottoarkanten med sidan är nog t.o.m sämre.

Jag har då och då läst på lite olika forum hur man SKA köra 4-hjulsdrivna bilar…och många gånger så är det ”kungar och förstårsigpåare” som säger att det bara är att gasa mer när det släpper. Det är möjligt att det stämmer i vissa lägen och att man kan träna sig till detta beteende…men i verkligheten när det blir panik så är det nog få som GASAR sig ur en sådan situationen, tror jag. Jag känner en del som råkat ut för riktiga trafikolyckor och ingen av dem har nog haft en tanke på att gasa sig ur…snarare så blir det att bromsa max och i bästa fall kunna försöka att styra undan det värsta hindret.

Skönt att det gick så bra som det låter :).

mvh Mats N – som också kör dubbfritt…men helt med flit 😉

Niklas
                Deltagare

Själv satt jag och svor åt folk som kör 20-30kmh långsammare än tillåtet på mer eller mindre snöfria vägar.

Niklas
                  Deltagare

Angående trådens första inlägg om incidenter på hala vintervägar. En stackare i EVO-klubben har skrotat sin blåa EVO8a och det finns några bilder som jag tycker kan vara bra att titta på så man kommer ihåg att ta det lugnt!

Scrolla ner en bit i tråden:
                    http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?p=47980

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.