Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Ja då ska det ju va lamelldiff, men då borde du ju ha nån slags förspänning även om den vore slut. Annars är väl risken att du fått haveri på lamellskivorna eller nåt annat invändigt och det kan ju va det som gjort att det låtit som det gjort.

Men jag skulle ändå testa annan olja först.

Christian S
      Deltagare

liten uppdatering.

fick igår konstaterat med hjälp av några vännar att lagrena i diffen är tvär slut och det är därför den har huggt som fan och låtit illa när man kom över ca 50km/h så nu är diffen ner tagen och isär skruvad och jag håller på och tar bort lagrena.

sen kan jag med berätta att det inte är samma typ av lamelldiff som det va orginal dvs en med förspänning utan det är en huggdiff, så även om båda är lamelldiffar så är dom inte av samma typ och man behöver ingen LSD tillsats.

AkuariaN
        Deltagare

Hej!
          Har nästan samma problem med min.
          Enen har gått och blivit ordda skillnaden är att när bilentligt varm då börjar min hacka vid dragläge. Riktigt störande. Han jag köpte bilen av sa att bakdiffen är väldigt hårt spänd.
          Ska man testa att byta olja i diffen till o börja med eller kan det va så att lagrena är slut i min med?

Mvh

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.