SSC Annonser Säljes – Delar Bakdiff med diffbroms (GT) – SÅLD

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

En komplett bakaxelklump säljes – R160, utväxling 3,545:1 (standard på alla GT) med viskodiff – något som saknas på 99-00 (få vet om det här…) – en perfekt uppgradering för alla med GT av årsmodell 99-00.
      Drivaxlar följer med då standard inte passar.

Bolt-on, komplett, bara att skruva dit och fylla på olja – byts av någorlunda händig på ett en timme eller 2.

4000:- vid svinsnabb affär, hämtas helst i Sura (väger ett par kg..) – annars tillkommer frakt.

/J

P.S. Däcksparkare undanbedes, vet man inte vad det är, så är man inte intresserad, inga pengar = ingen affär, etc, osv, m.m. :+ D.S.

simo
      Deltagare

Vad skulle de bli för skillnad?
        Att de som kör ”pinkande hundar” kommer iväg ändå?

/U – novis på diffar…

SecretAgentMan
        Deltagare

När man pinkar med hunden driver det lite i alla fall på det hjul som är kvar i marken, det gör det inte med standarddiffen.
          Sedan blir det mera konstant ”överstyrt” än med odiffat bak, mjukare, mera konstant (odiffade är alltid lite mera ryckiga i beteende, just pga att tappar ett hjul friktionen så går all kraft ut i det däcket, och det andra står stilla).

Denna saknar diffbroms t.ex… 😀 http://www.youtube.com/watch?v=zp6rw8sQhtg&mode=related&search=

Den här är däremot utrustad med diffbroms. 😉

http://www.youtube.com/watch?v=CdNfSjk-B70

/J – ber om ursäkt för bayriska motorverk, men de illustrerar rätt bra skillnade med/utan. 🙂

specialized
          Deltagare

Sorry för OT ! Men en vanlig GT saknar alltså helt någon form av diffbroms i bakaxeln ?

Trodde den hade en trött visko som iaf bromsar 10-20 %

Mvh.Mattias – Som nästan vill ha tillbaka sin GT-R 😉

—————————————
            Efternamnen på mina flickvänner är
            —————————————
            Jpg ,wmv och mpg 😉
            —————————————

Manor
            Deltagare

…OT:
              Var det inte denna bakaxel du precis monterade på Silverfesken, eller var det kanske en R180 (om det nu finns någon sådan)?

SecretAgentMan
              Deltagare

Det sitter INGEN diffbroms bak på GT av årsmodell 99-00 (jag har en lätt demolerad, öppnad sådan bak med runda drev i…så jag vet vad som finns där, och/eller inte :)).

Silverpilen har större, kraftigare grejer (R180 med torsendiff).

Slut på OT nu! 🙂

/J – diffar is da #### (Silverpilen är totalt förändrad på bana med diffbroms bak).

Tpalm
                Deltagare

vad tål den i vrid/effekt ?

SecretAgentMan
                  Deltagare

Hur långt är ett snöre? 🙂

Det är mera en vettig uppgradering för is och konbaneåkare, till en dragracingmaskin är drivaxlarna ett problem.

/J

Tpalm
                    Deltagare

haha 😉

jo visst .. men själva diffen då? (axlar går ju alltid fixa med tiden 😉

Bilen ska bli en allt i allo maskin 🙂

SecretAgentMan
                      Deltagare

Tror ingen vet.

/J

Tpalm
                        Deltagare

Ok… vart riktigt sugen på att hämta den i helgen … men som du säger kanske värre saker behövs ändå !

Tur att du är kunnig gällande drivlinan då jag fortfarande e helt nollställd på den 😉

Tack för d snabba svaren !

Kvarnis
                          Deltagare

R160 lamllel brukar överleva så länge inte bilen börjar åka 9:er, men sedan går det mesta att sabotera om man säger så 😉

Visko borde inte vara så mycket sämre men, tillslut kommer materialet vara uttröttat tyvärr.

Men hög effekt kommer en del underhåll tyvärr, räknar med att renvoera min motor/drivlina varje år.

Wippe
                            Deltagare

Precis vad jag letar efter. Hur många mil på den? Drivaxlarna har jag ingen användning för, kan du tänka dig att sälja klumpen utan dessa? Är diffen en Subaru part# 27011AA230, 22011AA242 eller något annat?

SecretAgentMan
                              Deltagare

Drivaxlarna har du alldeles säkert nytta av, det är lite special på diffarna med viskodiff, de följer med i köpet, och den är inte billigare utan dem heller å andra sidan. 😉

/J

veilside
                                Deltagare

Om den inte e såld så köper jag den!

Mvh Mathias

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.