SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Baksätesfällningsmekanismen

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej alla!

Idag märkte jag att min ögla för att fälla ena halvan av baksätet saknas. Ingen aning om hur den har gått sönder men borta är den i alla fall.
      Hur kan jag fälla sätet nu så jag kan komma åt mekanismen för att lösa problemet?

Tack på förhand //Erik

adam.b.w
      Deltagare

är det en gt så skulle jag ta bort hela ramen för sästet så är de lätt som en plätt. om det är en nyare bil vet jag dock ej hur man gör. på gtn är det ialla fall 2 skruvar för sitsen vid pasagerar sidan bak en på varje sida. sen är de samma sak för ryggstödet när du tagit ut sitsen. 2 skruv en på varje sida. bort med dom sen kan du lirka ut hela ryggstödet sen borde du komma åt.

Igge
        Deltagare

Det är en GT, har du några trevliga förklarande bilder som underlättar för en med halvcentrerad tumme?

[Tapatalk]

adam.b.w
          Deltagare

jag löser de åt dig i morgon 😉

MVH Adam

Nikke McRae
            Deltagare

Har varit med om att öglan vikt sig och hamnat bakom. Känn med handen på baksidan och emellan nackstöd och det fällbara sätet.

challe
              Deltagare

Jag har också varit med om att öglan har vikt sig innåt, jag va tvärsäker på att den hade gått av men efter lite pillande med en mejsel så tittade den fram igen 🙂

Igge
                Deltagare

Jag tyckte jag kände ganska mycket där men får väl kolla noggrannare ikväll 🙂

[Tapatalk]

adam.b.w
                  Deltagare

löste du det annars kan jag ta din mail så jag kan skicka över bilder i efter middag mvh Adam

Igge
                    Deltagare

löste du det annars kan jag ta din mail så jag kan skicka över bilder i efter middag mvh Adam

PMar nu, eller senare om det inte funkar via mobilen 😛

[Tapatalk]

adam.b.w
                      Deltagare

tja fick du bilderna va dom till någon hjälp? mvh Adam

Igge
                        Deltagare

tja fick du bilderna va dom till någon hjälp? mvh Adam

Jodå bilderna kom fram, tack så mycket!
                          Har dock inte hunnit pilla på det något än, jag siktar dock på att hinna i helgen 🙂

[Tapatalk]

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.