- Detta ämne har 17 svar, 2,499 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av Diskret.
-
FörfattareInlägg
-
29 augusti, 2013 kl. 14:17 #30961DiskretDeltagare
Hur stänger man av??
29 augusti, 2013 kl. 14:47 #260160IggeDeltagareDet är inte så att du funderat på att skriva lite mer utförligt?
Men jag kommer med en följdfråga/tips ändå 🙂
Har du pratat med någon verkstad/återförsäljare?
Om inte kan jag tycka det är en rimlig startpunkt29 augusti, 2013 kl. 14:51 #260157Janne248DeltagareSätter på sig bältet?
29 augusti, 2013 kl. 22:13 #260167DiskretDeltagareHaha! Sorry! Är förstås en Legacy eftersom jag postat här, 2,5 -04
En Boschdator kunde inte göra jobbet, hittade heller inget i instruktionsboken.
Sån här information brukar gå att finns på nätet, tror att man gör det med hjälp av typ trippknappen eller liknande.
-janne, vad är din poäng? Eller har du svårt att förstå?30 augusti, 2013 kl. 06:27 #260158AnderssonDeltagareHaha! Sorry! Är förstås en Legacy eftersom jag postat här, 2,5 -04
En Boschdator kunde inte göra jobbet, hittade heller inget i instruktionsboken.
Sån här information brukar gå att finns på nätet, tror att man gör det med hjälp av typ trippknappen eller liknande.
-janne, vad är din poäng? Eller har du svårt att förstå?Ja han menar väl att man ska använda bältet förstås.
Jag sätter i en hane från en annan bil (Peugeot 406)som jag har lös i bilen när jag jagar eller använder fyrpunktsbältet för att slippa pipandet.30 augusti, 2013 kl. 07:39 #260168DiskretDeltagareJo troligtvis,men förstod inte varför han skulle yttra sig om han saknar poäng.
Jag använder bälte i trafiken, men ibland flyttar jag bilen kortare sträckor utan bälte, och pipet som då uppstår är ju galet!
Men nog med skitsnack, antingen har man svar på min fråga eller så har man det inte, jag har aldrig bett om levnadstips.
Dock mycket märkligt av en moderator att svara så osakligt i ett forum.30 augusti, 2013 kl. 07:51 #260161IggeDeltagareKort och klent formulerade trådstarter har en tendens att få udda svar
Gäller de flesta forumen jag hänger på. Utan grundinformationen är det svårt att ge sakliga svar 🙂Dock tycker jag att det kan vara värt att kolla med Subaru
Annars var ju Anderssons tips rätt bra kan jag tycka 🙂30 augusti, 2013 kl. 08:00 #260162GrovsnusDeltagareTesta denna:
http://legacygt.com/forums/showthread.php/final-disable-seat-belt-chime-52672.htmlSSC #1596
Oyp_Oyp30 augusti, 2013 kl. 09:44 #260159.zipDeltagareJo troligtvis,men förstod inte varför han skulle yttra sig om han saknar poäng.
Jag använder bälte i trafiken, men ibland flyttar jag bilen kortare sträckor utan bälte, och pipet som då uppstår är ju galet!
Men nog med skitsnack, antingen har man svar på min fråga eller så har man det inte, jag har aldrig bett om levnadstips.
Dock mycket märkligt av en moderator att svara så osakligt i ett forum.Tror nog problemet ligger i din formulering, du frågade en fråga och fick ett bra svar.
Hur kan vi veta exakt vad som är problemet om du inte vill förklara? Det hade ju kunnat vara så att den varnade även fast du har bältet på dig.Skickat från min GT-I9100
30 augusti, 2013 kl. 14:48 #260169DiskretDeltagareJag glömde skriva årsmodell,resten var väl rätt givet? Vill enkelt kunna sätta på mig bältet, utan att ha en grej ivägen.
Verkar inte vara någon som kan svara sakligt.30 augusti, 2013 kl. 15:31 #260170DiskretDeltagareLetar man fel så hittar man, jag skrev inte att något var trasigt. Förstår inte hur man kan missförstå.
30 augusti, 2013 kl. 15:41 #260166DashDeltagareAntingen kör du den beprövade modellen med ett extra clips du stoppar ner.
Men jag antar att det inte är någon sofistikerad pryl. Antagligen sitter det bara en microbrytare som öppnar eller stänger när du stoppar i och ur bältesclipset. Borde gå att strippa kablarna upp till honan och permanent löda ihop eller isolera, beroende på hur det fungerar.
30 augusti, 2013 kl. 16:09 #260163GrovsnusDeltagareJag glömde skriva årsmodell,resten var väl rätt givet? Vill enkelt kunna sätta på mig bältet, utan att ha en grej ivägen.
Verkar inte vara någon som kan svara sakligt.Tyckte nog att mitt svar var ganska sakligt…
Sen att jag inte orkar översätta från engelska till svenska får jag väl skylla på lathet då…SSC #1596
Oyp_Oyp31 augusti, 2013 kl. 09:07 #260171DiskretDeltagareJorå grovsnus, Du var bäst hittills, men som sagt så är jag främst ute efter att programmera bort det. Ska leta vidare.
Tack iaf grovsnus!3 september, 2013 kl. 17:51 #260164pettsunDeltagareklipp kabeln som går till bältesfästet. Är två kablar, koppla ihop dem så att det blir en slutet krets, klar.
Går att göra fint så det kan återställas om man så vill. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.