Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #260172
    Diskret
    Deltagare

      Tack för svar, men för min del får gärna lampan i instrumentet blinka, så länge summern är tyst.. I värsta fall får man väl klippa..

      #260165
      zanoii
      Deltagare

        Antar att du redan har testat den här metoden? Tar inte bort varningen helt men den slutar efter 6 pip.

        1: Slå på tändningen (starta ej motorn).
        2: Knäpp fast bältesspännet helt och knäpp sedan upp det. Gör detta 20 ggr inom 30 sekunder (högt tempo mao).
        3: Slå av tändningen.
        4: Starta bilen och lyssna om pipet försvinner.

        Som sagt, pipet försvinner inte helt men slutar efter några sekunder. Vet inte vilka modeller det funkar på men på min USA-impreza funkade det kanonfint.

        Video: http://youtu.be/G3OvUo-u1xY
        Den här snubben bekräftar att det funkar på en 2005 Legacy: http://legacygt.com/forums/printthread.php?t=6210&pp=40

        edit:

        FYI…this works for all Subaru models that have the seatbelt chime. Also, if you ever reset the ECU or disconnect the battery, the chime will reappear and you’ll need to do this fix again to eliminate it.

        http://www.clubwrx.net/forums/cockpit-cabin/144657-annoying-seat-belt-chime-fix.html#post1684745

        Självklart använder man bälte när man kör men problemet är ju att den piper även om man bara sitter i bilen med tändningen på vilket är SJUKT störande.

        #260173
        Diskret
        Deltagare

          Tack som fan! Har inte provat men om det funkar är det kanon!

        Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.