SSC Allmänt snack Allmänt småprat banåka/isåka i vinter, mellansverige

• Detta ämne har 8 svar, 1,166 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av tendency.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    knotan
    Deltagare

nån som vet ifall det är nån klubb som har körningar i vinter i mellansverige, dvs för 4wd bilar osv???

5100.se hade 3-4 körningar på mantorp förra vintern men dem verkar inte ha släppt nån kalender för i år än,

nån som känner till ifall det är körningar7träffar på andra banor med å isåfall vart man anmäler sej osv :confused:

Garagekungen
      Deltagare

Återkom gärna om du får nått napp på annan front – klart man skall prova bilen lite…
        🙂

Fricke.w
        Deltagare

Ja jag kan också vara intreserad 🙂 man vill ju gärna pröva bilen när den är färdig 😀

tendency
          Deltagare

Mellansverige innebär väl södra Dalarna och Västmanland? :p Våran klubb brukar ju anordna isträffar, men det kommer väl när isarna börjar frysa på. Jag litar iallafall på vädergudarna och hoppas att vi drar ihop någon träff i Ludvika-Sala-Västerås-området. För jag vill gärna testa dessa. 😀

Garagekungen
            Deltagare

När man ser de däcken blir man lite sugen på att montera mindre skivor/bromsar på henne – men nej, jag får vackert nöja mig med att fortsätta åka på mina dubbade Hakka4…
              …får passa på att köra när ni skall till macken å tanka !
              😮

Lunken
              Deltagare

Jag kan utlova körning på sjöis med bra plogad bana i Leksand, Dalarna i vinter. Pratade om det här med Larsa och gänget på fikaträffen här för ett tag sen. Vi får ta och pricka in ett datum som verkar passa så många som möjligt. Förslagsvis en lördag. Alla får slänga in ett litet plogbidrag till eldsjälen som ställer upp med det. Kom med förslag på datum!!

Garagekungen
                Deltagare

Jag kan utlova körning på sjöis med bra plogad bana i Leksand, Dalarna i vinter. Pratade om det här med Larsa och gänget på fikaträffen här för ett tag sen. Vi får ta och pricka in ett datum som verkar passa så många som möjligt. Förslagsvis en lördag. Alla får slänga in ett litet plogbidrag till eldsjälen som ställer upp med det. Kom med förslag på datum!!

Bra initiativ !
                  Jag kommer gärna upp och åker – gissar att ni får till en skapligt lång bana dessutom, då Siljan är stor.
                  (kan kombinera med att hälsa på nån gammal ”hotrod kompis” i närheten)

Hur är det med klimat-förutsättningarna, utetemperaturen, vind och dagsljuslängd – finns det någon period ni själva rekommenderar med tanke på just dessa, för bl.a. åskådare, så viktiga komponenter för en lyckad dag.

Om man sitter och åker några timmar för att komma upp, så vill man naturligtvis få lite valuta för pengarna… 😉

tendency
                  Deltagare

Om det är körbar is i Januari så är jag ledig helgerna 15-16 (Lör-Sön) och 22-23 (Lör-Sön). Så pricka in där isåfall, så är jag bokad! 😎 Annars jobbar jag och har svårt att ta ledigt… 🙁 Och efter Januari vet jag inte hur det ser ut. Vore kul om vi kunde dra ihop en lite större träff med Impreza/Subarufolk.

tendency
                    Deltagare

Hur blir det med iskörning i Leksand? Eller någon annanstans i mellansverige?

Vet inte alls hur isarna ser ut. Men jag fick höra att det finns en plogad och körbar bana på en sjö mellan Smedjebacken och Ludvika. Och en 6 km (!!) lång bana på en sjö typ nordväst om Ludvika, men den nådde man tydligen bara genom att passera en privat gård som är bommad. Någon som känner till något om dessa? Det ska även finnas en bana nära Söderbärke, i Hemshyttan, utanför Fagersta.

Ska kränga på isdäck på fälgar i veckan och det börjar suga i isåkartarmen! 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.