Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

Hej kära klubb kamrater.
      Jag har länge undrat varför vi i göteborg har byggt en jätte fin bana på bananpiren. ingen kör ju där mer än en gång om året. tycker de är hemskt rent ut.
      Men så kom jag på att våran kära styrelse “Om det nu finns tid till det” skulle kunna se efter om de finns möjlighet att hyra in sig på denna bana någon dag under sommaren?
      jag tycker det skulle vara helt perfekt för er som inte så ofta är i göteborg att få er en kanon helg med. Ban bus och fest.

Jag skulle verkligen tycka de va GRYMT att få köra där med en roligare bil. har gjort de tidigare med en gammal volvo häck.
      När dom hade sina betong grisar ivägen så man verkligen fick sänka farten i otid om ni föstår.

Vad tycker ni övriga om detta?
      jag vet inte hur man ska gå till väga eller om jag har befogenheten att förska fixa detta.
      Det känns som att en styrelses ord väger tyngre än mitt. om det är kommunen men får prata med.

Med detta vill jag verkligen inte lägga en press på någon.
      Detta kommer som ett förslag som vad jag ror man kanske kan göra till ett av sommarens roligare. kanske till och med roligaste event.

jag hoppas att detta ligger under rätt kategori på foruet.
      då detta är en förfrågan och förslag.

MVH Bus sugen Adam

andreaswrx
      Deltagare

åka stadsbana med standadbil? ett misstag och du sitter i räckena, galenskap att köra där med standadbil….enligt mig

adam.b.w
        Deltagare

Cool initiativ, har länge funderat på samma sak. Fattar inte varför den inte utnyttjas, jag e definitivt game på det här!

de tycker jag med de är helt sanslöst. de har ju varit blackrace där en gång “legalt dragrace” och då fick vi köra där så de kan ju inte vara omöjligt.

de är ju enligt mig en rolig bana för att vara så kort.

har man tur kan man göra så stor grej av det.
          ror att många göteborgare skulle uppskatta detta!
          Det är ju inte ofta man ser lite roligare bilar i Volvos huvudstad:rolleyes:

adam.b.w
          Deltagare

åka stadsbana med standadbil? ett misstag och du sitter i räckena, galenskap att köra där med standadbil….enligt mig

man får ju köra med förnuft. smäller man så får man ju enligt mig skylla sig själv;)

Markus
            Deltagare

Nu är jag inte styrelsemedlem men det är klart att inte SSC bangar på själva idén, allt handlar “bara” om pengar. Kontakta banansvariga och gör ett genomtänkt förslag som ni tar till kommunen sen.

Jag har ingen aning om hur stället ser ut men Andreas kanske har en poäng, det kan vara lite farligt om det är tight och få i klubben är STCC-förare…

Steewe
              Deltagare

Det är jättekul att det kommer upp lite förslag men tror det är omöjligt att få köra där. Googlade lite snabbt och verkar vara mer än en klubb som fått nekande.

Vi måste tänka på säkerheten när det gäller bankörning och bananpiren är nog lite för tajt och murarna för när för våra förarövningar. Det är inte bara bilarna som som kan ta skada, tänk på förarna. Att köra runt bananpiren utan erfarenhet och fullbur är enligt mig vansinne. Sen att förstöra ett par meter räcke kostar för vissa mer än bilen.

Om du (Adam eller någon annan) kommer in med ett genomtänkt förslag hur vi kan genomföra en säker förarövning på bananpiren med godkänande från kommun, kommer vi självklart inom styrelse att diskuterat detta.

Med vänlig hälsning, Stefan

adam.b.w
                Deltagare

De var bara en ide som slog mig innan idag. jag ska försöka kika lite djupare på saken. jag vet att absolut inte jag och många andra har bilar eller teknik att klara den banan. men som i trafiken man får ju tänka på hur man kör. sen kan man ju ha olika körningar för mer erfarna förare med snabbare bilar och för lite mer oerfarna med “tröttare” original bilar. så att man får det att flyta.

men som jag sa innan de va bara en ide som slog mig när jag körde förbi där idag.

Jag ska försöka när tid finns försöka luska fram så mycket fakta och info som möjligt för att kanske få detta möjligt.

sen känns de inte omöjligt att kunna få detta sponsrat på något sätt. då göteborg är en stor stad. där det tyvärr händer för lite motor relaterade events som inte har med street race att göra. 🙁
                  så jag tror att om det skulle kunna gå att få igenom och möjlig göra. är det stor vad jag känner på mig. stor sannolikhet att man kan få fler sponsorer till klubben men även få hjälp med kostnader med säkerheten och annat som behövs. för att få detta att gå igenom. sen tror jag även att de kan locka MYCKET åskådare.

men som ovan jag ska verkligen kika vidare på detta om intresse finns?

kan vara bra att veta på ett ungefär så jag inte gör det i onödan då jag kan tänka mig att de är en relativt om ständig process för att få detta att gå igenom.

Ursäkta stavfel och dåligt sammanhängde meningar då jag har desslikes.

MVH Adam

TREVLIG HELG !!!;):D

abacus
                  Deltagare

De var bara en ide som slog mig innan idag. jag ska försöka kika lite djupare på saken. jag vet att absolut inte jag och många andra har bilar eller teknik att klara den banan. men som i trafiken man får ju tänka på hur man kör. sen kan man ju ha olika körningar för mer erfarna förare med snabbare bilar och för lite mer oerfarna med “tröttare” original bilar. så att man får det att flyta.

men som jag sa innan de va bara en ide som slog mig när jag körde förbi där idag.

Jag ska försöka när tid finns försöka luska fram så mycket fakta och info som möjligt för att kanske få detta möjligt.

sen känns de inte omöjligt att kunna få detta sponsrat på något sätt. då göteborg är en stor stad. där det tyvärr händer för lite motor relaterade events som inte har med street race att göra. 🙁
                    så jag tror att om det skulle kunna gå att få igenom och möjlig göra. är det stor vad jag känner på mig. stor sannolikhet att man kan få fler sponsorer till klubben men även få hjälp med kostnader med säkerheten och annat som behövs. för att få detta att gå igenom. sen tror jag även att de kan locka MYCKET åskådare.

men som ovan jag ska verkligen kika vidare på detta om intresse finns?

kan vara bra att veta på ett ungefär så jag inte gör det i onödan då jag kan tänka mig att de är en relativt om ständig process för att få detta att gå igenom.

Ursäkta stavfel och dåligt sammanhängde meningar då jag har desslikes.

MVH Adam

TREVLIG HELG !!!;):D

Det låter som en rolig ide, man kan ju alltid kolla om det finns möjligheter att få köra där.

Men jag tror att det är alldeles för snävt för standardbilar, ett lite misstag så lär man säker få väja för stena båtarna ute i kanalen…
                    Skulle inte vill köra chicken race med en av dom….

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.