Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

Gårdagens senare timmar spenderades på Autotec i Västerås (mysigt tillhåll för undertecknad), bromsvätska byttes, nya belägg fram skruvades dit.

Första testerna visar på ELAKA bromsar… 😮
      PFC 93 – levererade av Pean Sweden i AP-racingoken, och Castrol SRF i bromsrören.

Det är inte ett belägg jag skulle köra på gata med i vanliga fall, då det bromsar riktigt dåligt kallt (iofs bettar det direkt efter ett par bromsningar)…men jösses vilket bett när man vill.

Tidigare har jag kört med (ett av de bästa allroundbeläggen) Pagid “Blå” – men aldrig varit helt nöjd med dem efter ett 30-minuterspass på Gelleråsen. 😉

Rapporter kommer senare på hur det fungerade på bana (skall ut på Gelleråsen på söndag).

/J

Banträffsansvarig SSI
      Stolt ägare till Silverpilen

Mange
      Deltagare

Jag kör med PFC belägg och motul vätska. Hade ett väldigt bra bett på banan. Är super nöjd.

Det kommer säkert du också bli 🙂

/Mange

SecretAgentMan
        Deltagare

Jahapp, så har man hunnit samla sig efter en dag på åsen (alltid lika trevligt) – jag tar på mig klubbhatten och tackar herrar Vincent och MFünf för ett trevligt arrangemang!

Bromsarna då?

Sanslösa…ett oerhört aggressivt bett, och inga tendenser till “fadning” – men som Stacke på PEAN sade – PFC93 sliter skivor. 😀
          Men belägget verkar inte slitas nämnvärt.

Castrolvätskan fungerar även den mycket bra, inga som helst problem.

/J – skall ordna kylning till bromsarna nu…

anträffsansvarig SSI
          Stolt ägare till Silverpilen

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.