› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › bänkat imprezan
- Detta ämne har 32 svar, 3,279 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 3 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
20 november, 2012 kl. 19:45 #250591
Fricke.w
DeltagareLyssna på vad Kvarnis säger, han är vell den som prövat de mesta och hört de mesta om EJ motorer.
Som han säger så tänderar EJ257 foder att bli väldigt risky någonstans kring 500hk + -, före de så säger kolvar eller stakar upp sig, troligast kolvarna först, då jag skulle tro att stakar orginal på sti klarar en bit över 400 i alla fall, men kolvarna är ju ett sorgligt kapitel på 2,5L och är inge bättre på us eller ue, samma skrot och korn kan man vell sägga, för skulle de ha varit så att us skulle ha varit bättre på någon av punkterna, skulle självklart us blocket med tillbehör ha hamnat i 2008 köttbulle sti i europa, då man visste av bristerna, redan på 2006-2007, men är lika dålig hållbar het på dom, är ett loteri skulle man kunna säga, vissa drabbas av ras med oginal effekt, andra av ecutek, vissa drabbas inte alls, men klart är att man kommer ut på tunnare is, ju mer man pressar orginal ej25 botten, de är den kalla hårda faktan.
Men de är klart att de kan hålla för dig, men planerar du för mer mos i kastrullen, bygg dig en smid maskin.
Angående ecutek, så går de att köra över 400hk på de, är mer turbo som avgör där, orginal mappcensor vill ju inte läsa allt för höga värden, kan de ha varit 1.6bar?
Men jag fick ju ut 412hk på en sc46 med 98 i tanken, och där bör nog din md321 också hamna någon stans, med rätt spridare, eventuelt annan ic också.26 november, 2012 kl. 19:49 #250617kimpa83
DeltagareLyssna på vad Kvarnis säger, han är vell den som prövat de mesta och hört de mesta om EJ motorer.
Som han säger så tänderar EJ257 foder att bli väldigt risky någonstans kring 500hk + -, före de så säger kolvar eller stakar upp sig, troligast kolvarna först, då jag skulle tro att stakar orginal på sti klarar en bit över 400 i alla fall, men kolvarna är ju ett sorgligt kapitel på 2,5L och är inge bättre på us eller ue, samma skrot och korn kan man vell sägga, för skulle de ha varit så att us skulle ha varit bättre på någon av punkterna, skulle självklart us blocket med tillbehör ha hamnat i 2008 köttbulle sti i europa, då man visste av bristerna, redan på 2006-2007, men är lika dålig hållbar het på dom, är ett loteri skulle man kunna säga, vissa drabbas av ras med oginal effekt, andra av ecutek, vissa drabbas inte alls, men klart är att man kommer ut på tunnare is, ju mer man pressar orginal ej25 botten, de är den kalla hårda faktan.
Men de är klart att de kan hålla för dig, men planerar du för mer mos i kastrullen, bygg dig en smid maskin.
Angående ecutek, så går de att köra över 400hk på de, är mer turbo som avgör där, orginal mappcensor vill ju inte läsa allt för höga värden, kan de ha varit 1.6bar?
Men jag fick ju ut 412hk på en sc46 med 98 i tanken, och där bör nog din md321 också hamna någon stans, med rätt spridare, eventuelt annan ic också.jo det är ju sant :).. ja laddar c:a 1,35bar nu. men ja kör med orginal spridare å ökat soppatrycket, min turbo borde ju palla med det. vad körde du med för ladd då? vad fick du för vrid?
29 november, 2012 kl. 19:08 #250592Fricke.w
Deltagarekollade på min garaget nu, hade 412,7hk och 550nm, men var ganska litetavgas hus på den turbon, men grym kör bar het 🙂 väldigt tidigt ladd.
kommer inte riktigt i håg ladd på den, men nån stans kring 1.4-1,45 har jag för mig, vet att scobbyclinik kramade ur 463hk ur den på 99v-power, med suporting mods så klart, vet ej vilka kammar dom körde då? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.