› SSC › Allmänt snack › Träffar › Bänknings & Gokartträff 27/10, Autotech Motorsport, Trollhättan.
- Detta ämne har 57 svar, 4,289 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av
Grusdraparn.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2007 kl. 07:54 #148440
Twinturbo
DeltagareÅker om 5 minuter. Vi ses på Autotech 😉
29 oktober, 2007 kl. 15:13 #148392simo
DeltagareFör en som missade denna tillställning, hur gick de? Blev de nå goa siffror från bänkningarna? Berätta…
/U
29 oktober, 2007 kl. 17:18 #148418Adam K
DeltagareÅterkommer i ämnet nästa tisdag kväll…änsålänge bra vrid dålig topp, nu bekräftat vad jag upplevt hela sommarn.
Twinturbo hade fina siffror, men han har ju fuskat! (2½a…)
29 oktober, 2007 kl. 17:49 #148441Twinturbo
DeltagareDet skrevs väl ett lite excelark med alla siffror som någon kanske lägger upp senare? 😉
Annars så var väl jag hyfsat nöjd med mina siffror, speciellt vridet.
240.8hkr på hjulen (5270rpm) -> 279.3hkr i motorn (16% drivlineförlust enligt Per). 386.6Nm på hjulen vid 2910rpm -> 448.5Nm i motorn.Mer kan man väl knappt klämma ur den stackars originalturbon (TD04-13T)?
Får väl kasta i VF35:an jag har liggandes så effektkurvan slipper dala så markant efter 5200rpm 😉
29 oktober, 2007 kl. 21:45 #148427tendency
DeltagareVill först och främst tacka för en välordnad och kul(!) tillställning anordnad av Klas Grusdraparn, med det har vi ju redan skålat på. 😉 En riktigt trevlig heldag & kväll; gokarten var skoj (vore kul ifall någon har bild på mig med det jävla hårnätet för ögonen), oxfilén var go’ och rockbaren röjig. Lite sliten dagen efter, men det får man ta! Kul att träffa lite klubbmedlemmar och Autotech-gänget.
Jag hade låga förväntningar inför bänken, för att inte behöva bli besviken. Tänkte att jag skulle vara nöjd om jag hade 200hk på hjulen. Det visade sig vara 209hk på hjul och 242hk i motor. 280Nm på hjul och 325Nm i motor. Per sa att det går att klämma ut 13-23hk till om han får justera mappen lite. Men det får isf vänta. Bara man själv tycker bilen går tillräckligt bra och är nöjd så!
30 oktober, 2007 kl. 13:59 #148431specialized
DeltagareInstämmer i tacket för en mycket väl ordnad tillställning.Kul att träffa Autotech-grabbarna, dessutom vara med i det vinnande laget i gocarten tack vare dem 😉 Per åkte för övrigt snabbast av alla 🙂
Lite förfestande efter hemma hos Klas,senare god mat,öl på Butlers och sedan till Backstage som tyvärr inte visade upp sin allra bästa sida denna kväll men ändå 🙂
Sammantaget en kanondag.Tack alla som var med 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉30 oktober, 2007 kl. 14:45 #148389SecretAgentMan
DeltagareFina siffror Peter, imponerande! 🙂
/J
30 oktober, 2007 kl. 15:01 #148444Niklas
DeltagarePer sa att det går att klämma ut 13-23hk till
Lagom exakt gissning, ”tja, Pi är väl sådär ungefär 3.14153523572035723…”. 😀
30 oktober, 2007 kl. 16:13 #148432specialized
DeltagarePer sa att det går att klämma ut 13-23hk till
Lagom exakt gissning, ”tja, Pi är väl sådär ungefär 3.14153523572035723…”. 😀
Per tänkte nog på att ungefär 99 % av alla GT`s med TD04-13g (2.0 då) ger mellan 255-265 hk,(enligt Pers egen erfarenhet) adderar du sen 13-23 på vad Jerry fick så kanske du förstår 😉 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉31 oktober, 2007 kl. 08:06 #148393simo
DeltagareIntressant, dock skulle det vara kul att veta vad som är gjort med bilarna samt vem som mappat. Att twinturbo gjort mappen själv vet nog alla redan men vem är skyldig till resten 😉
/U
31 oktober, 2007 kl. 08:59 #148442Twinturbo
DeltagareSpec. på min bil, WRX -06:
Större TMIC, Ebay (kinagrejer, antar jag).
3″ avgassystem från turbon, Ebay (samma firma, även detta billiga kinagrejer).
Avsnorklad och original luftfilter.
Mappad av mig (Enginuity + EcuFlash).
Laddar runt 1.2 bar för att droppa ner mot 0.7-0.8 vid varvstoppet (turbon orkar inte mer).2 november, 2007 kl. 09:06 #148408Grusdraparn
DeltagareOch här kommer mannen utan internet! 🙂
Tack ska ni ha alla som dök upp på träffen, kul med både kort- och långväga gäster!
Tack också till Autotech-gänget som ställde upp med ett helt F1-stall som skiftade bilar i bänken, riktigt proffsigt! 🙂
Sen är det bara att konstatera att långlopp i gokart är en tok-kul tävlingsgren, att det kan vara så tight över mållinjen efter en timmes körning och ett antal depåstopp. Finns det verkligen inte underlag för att köra en SSI-serie?Hur vill ni som bänkade göra med listan, är det OK att lägga upp den?
Kan någon admin med rättigheter i galleriet öppna ett ”Bänkningsträffsalbum” på lämpligt ställe? Det var ju några SSI’are som fotade lite och Autotech-killarna/tjejen tog också en del bilder som vi kan få tillgång till.
/Klas – utan internet även ett tag framöver
3 november, 2007 kl. 13:41 #148390Janne248
DeltagareSover alla moderatorer???????????!!!!!!!!!!!!!! Inkl mig?!??!!?
EFTERSNACKSTRÅD TACK!!
Fortsätt här: http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=21232&mesg_id=21232&page=
LÅST!!!
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Bänknings & Gokartträff 27/10, Autotech Motorsport, Trollhättan.” är stängt för nya svar.
