› SSC › Allmänt snack › Träffar › Bankörning Björkvik Ring 25 April
- Detta ämne har 22 svar, 1,875 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 6 månader sedan av
h_z.
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2009 kl. 19:24 #14707
jeppe
Deltagare25 april inbjuds Imprezaklubben att tillsammans med RSklubben sträcka ut bilen på bana. Björkvik ring ligger ca 35 Km från Skavsta flyplats i Nyköping
Vi erbjuder ett event där du har möjlighet att testa bilen och dig själv i fartfylld STRIPKÖRNING(beroende på hur många vi blir har vi inte bestämt om det blir 201m el. 402m), pröva din skicklighet i KONBANA(typ superstage), nöta…nöta…nöta och du kanske slår ”KARLZZON”!!!!!
Dessa båda grenar kommer att tidtagas med ALGE-timing system med 100% noggranhet.
Testa bilens prestanda i accelerationstest 0-100kmh, 100-180kmh, 100-200kmh samt om du vill och vågar tills nålen bottnar på MÄTAREN.
Tider för dessa tester kommer att loggas med PERFORMANCE RACELOGIC på dator som sedermera kommer att delas ut till var och en som en liten bekräftelse och något som ni kan visa upp för den som är skeptisk…..
Björkvikring är ingen riktig ”racebana” MEN en bana på cirka 1,5km kommer finnas till förfogande för den som vill nöta spårval och bromspunkter, kommer inte att finnas tidtagning vid racebanan(för allas SÄKERHET)
Det kommer att finnas Mat med dryck och kaffe(kan lova dig att man blir hungrig!!)
Plats för utställning av ”BLING BLING BIL” kommer att anordnas och pris för finaste bil kommer att delas ut av en JURY bestående av……….Pris för detta är satt till 900 sek.
Du som vill ställa ut BLING BLING BIL och inte köra betalar 300:- (100:- föranmälan och resterande 200:- kontant på plats) VIKTIGT!!! när ni skickar mail till mig så tala om att du vill ställa ut bil!!
Eventet börjar klockan 09.00 och håller på till klockan 18.00.
Då vi erbjuder flera racemoment samtidigt har du möjlighet att köra så mycket du vill!!!Anmälan på plats senast klockan 08.00 då besiktning av bilar också kommer att ske.
att tänka på inför besiktning:
-fullgod bromsverkan
-ny fresch bromsvätska
-ingen oljeläckage
VIKTIGT!!!!!Klockan 09.00 är det förarmöte.
Beroende på hur många vi blir kommer det att delas upp i grupper så det blir effektiv körning för alla!!!
Bilen du ska framföra på banan ska tömmas på lösa föremål. R-däck är tillåtet.
DETTA EVENT KÖRS PÅ EGEN RISK.
Skulle det bli en avåkning eller något gå sönder och bil ej är körbar kommer bilen bärgas till Entrégrindar.
Som personlig skyddsutrustning gäller hjälm, handskar, åtsittande skor samt heltäckande klädsel i bomull(ej syntet) räcker gott med jeans och långärmad tröja!!
Föranmälan sätt in 300:- på kontonr SEB 5294 00 092 52 SENAST FREDAG DEN 20 MARS.
Märk betalning med namn och bil. Maila mig, Lars Roxnäs på lars.roxnas@telia.com att ni har betalat och jag skickar ett mail tillbaks som betalningsbekräftelse.
Resterande 600:- betalas kontant på plats.
Då jag har lagt ner mycket tid och pengar i detta kommer inte pengar att betalas tillbaka vid ev. återbud som anmäls senare än 20 mars.Anmälningslista och bekräftelse på förbetalning kommer att läggas ut på denna sida allteftersom betalning sker.
Hitta dit är väldigt lätt; Norrifrån kör mot Nyköping på E4 mellan Nyköping och Norrköping tag av Björkvik(väg 216) håll höger mot Björkvik efter ca. 5km Björkvikring till höger.
Söderifrån på samma sätt men tvärtom då!!Länk till RSklubbens tråd på forumet:http://www.rsklubben.se/vb/showthread.php?t=1504
20 februari, 2009 kl. 15:45 #151978karlzzon.
DeltagareDet vore kul me några snabba Subbor mot på pappret långsammare Skoder!!!
20 februari, 2009 kl. 21:22 #151968dragster
DeltagareKlart man kommer, bor ju bara 2 mil därifrån 😛
22 februari, 2009 kl. 08:32 #151979karlzzon.
DeltagareDet låter bra !!! Glöm inte skriv att ni kommer från SSI i anmälan.
5 mars, 2009 kl. 18:00 #151969dragster
DeltagareHur kommer tiden fördelas under dagen på strip och konbane körnning?
Rattlås race intresserar mig inte någe vidare. 😀
5 mars, 2009 kl. 19:28 #151980karlzzon.
DeltagareInte mig heller:D 😀 😀 så så lite som möjligt!!! Men det skall finna möjlighet att köra iallafall en repa 402m för att få en tid sedan konbana resten av dagen! Det blir typ Emmaboda stuk kanske något kortare men mycket fart utlovas!!
6 mars, 2009 kl. 07:04 #151972Adam K
DeltagareHur kommer tiden fördelas under dagen på strip och konbane körnning?Rattlås race intresserar mig inte någe vidare. 😀
Hahaha!! 😀
Dags att byta forumnamn Roger?!? :+9 mars, 2009 kl. 13:14 #151981karlzzon.
DeltagareNu ere minst en som har anmält sig härifrån!!!
11 mars, 2009 kl. 00:00 #151973whitestripe
Deltagareär det ok att bara komma och titta och ta med sig egen mat eller? 🙂
11 mars, 2009 kl. 05:54 #151982karlzzon.
Ja vi kommer ju inte ha vakter som kollar!!!!
men har du ingen bil du vill rasta??? Du brukar ju va en jävel på Bling bling11 mars, 2009 kl. 10:45 #151974whitestripe
Ja vi kommer ju inte ha vakter som kollar!!!!men har du ingen bil du vill rasta??? Du brukar ju va en jävel på Bling bling
jodå jag har ju imprezan, men jag har inte tillräcklig väghållning för att åka bana med så stora fälgar. Jag kommar att skära sönder nåt. Uställning vet jag inte… inge kul att stå själv 😉 de flesta ska ju köra…
12 mars, 2009 kl. 05:12 #151983karlzzon.
Ja vi kommer ju inte ha vakter som kollar!!!!men har du ingen bil du vill rasta??? Du brukar ju va en jävel på Bling bling
jodå jag har ju imprezan, men jag har inte tillräcklig väghållning för att åka bana med så stora fälgar. Jag kommar att skära sönder nåt. Uställning vet jag inte… inge kul att stå själv 😉 de flesta ska ju köra…
vad jag har hört så kommer det några st bling blingare.
12 mars, 2009 kl. 09:19 #151975whitestripe
vad jag har hört så kommer det några st bling blingare.
det är ju bara en anmäld enligt listan.
12 mars, 2009 kl. 20:30 #151984karlzzon.
DeltagareVad jag vet så kommer det en härifrån som skall köra med en STI!!
Sedan kommer Tobbe med sin Octavia TS-Edition med några vänner som skall ställa ut.16 mars, 2009 kl. 17:57 #151967p_ilis
DeltagareJag kommer åka dit och köra med några kompisar. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.