Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 62 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Kul med så många intresserade 🙂
      Ett tag var det ju väldigt klent med intresse när man försökte få folk att köra

Subaruhooah
      Deltagare

En fundering! fick reda på att min systerdotter tydligen var motorintresserad och vill börja med motorsport. så tänkte bara kolla om det går bra att hon kan få testa köra på Gröndal med oss något varv? Självklart lånar jag ut MIN bil till henne och jag sitter bredvid, men hon är inte medlem i klubben.

hon har sagt att hon vill ha en awd bil så då kanske jag kan snöa in henne på just Subaru när hon väl får bruka en på rätt sätt. Är rädd att hon annars köper en EVO 😮

Bubu
        Deltagare

En fundering! fick reda på att min systerdotter tydligen var motorintresserad och vill börja med motorsport. så tänkte bara kolla om det går bra att hon kan få testa köra på Gröndal med oss något varv? Självklart lånar jag ut MIN bil till henne och jag sitter bredvid, men hon är inte medlem i klubben.

hon har sagt att hon vill ha en awd bil så då kanske jag kan snöa in henne på just Subaru när hon väl får bruka en på rätt sätt. Är rädd att hon annars köper en EVO 😮

Hej!
          Tack för din fråga!
          Vi behöver lite mer info för att kunna svara på din fråga. Hur gammal är hon? Har hon körkort?

Subaruhooah
          Deltagare

Hon är 19 år och har körkort. Hon har kört på isen när hon var 13 och 16 år men det är väl den enda erfarenhet jag vet hon haft när det gäller bankörning.

Bubu
            Deltagare

Hon är 19 år och har körkort. Hon har kört på isen när hon var 13 och 16 år men det är väl den enda erfarenhet jag vet hon haft när det gäller bankörning.

Hej!

Styrelsemedlemmar som är med att arrangera har kommit fram till att din systerdotter är välkommen att köra på Gröndal den 3/9. Det gäller henne samma regler som andra förare dvs: heltäckande bomullskläder, giltig SMA försäkring, hjälm…osv.

Hälsningar:
              Adam

Subaruhooah
              Deltagare

Det tackar vi för!:)

Bubu
                Deltagare

Det tackar vi för!:)

Adelante
                  Deltagare

Knappt tre veckor kvar! Kan inte bärga mig 😀 😀

Igge
                    Deltagare

Skummade igenom texten till anmälningstråden. Behövs flaggvakter mer än vid depån?

Har aldrig sett det på wacky wednesdays och det är länge sedan det nyttjades av SMC som jag kört hoj med ett antal gånger där 🙂

Jommie
                      Deltagare

Tror inte extra flaggvakt kommer behövas om körningen blir av “time-attack” typ. Då är det bara 1 bil på banan under fullgas varvet.
                        Men vi ser på det på plats.

Jommie
                        Deltagare

SUBARUKARAVAN: STOCKHOLM -> GRÖNDAL 3/9:

Halloj!

Vi kommer att köra karavan från Stockholm till Gröndal den 3/9-2016.

1. Samling vid Circle K (före detta Statoil): Ekgårdsvägen 4, 141 75, Kungens Kurva kl. 06.20.
                          2. Karavan till Gröndal kl. 06.40 så att vi är på plats kl. 08.00. Alla är välkomna, skriv upp dig här!
                          4. Vi följer trafikreglerna!

Vi ses!

😉

Vart tog punkt 3 vägen? Och vad var punkt 3? Tankning kanske? :p 😀 d—0.o—b

Bubu
                          Deltagare

Vart tog punkt 3 vägen? Och vad var punkt 3? Tankning kanske? :p 😀 d—0.o—b

Jaa, man undrar ju.

Bubu
                            Deltagare

Karavan från Stockholm:

1. Adam (Bubu): Blå WRX STI GT 2015
                              2. Simon (BRZ): Vit BRZ 2016
                              3. Johan (Zlasher): Silver STI meatball 2008
                              4. Jakob (Adelante): Röd impreza WRX STI 2004
                              5. Michal (Mikas): blå WRX STI 2008
                              6. Rasmus (ralle165): blå GT kombi 1999
                              7. Arne (Arellano) WRX STI
                              8.
                              9.
                              10.

Någon annan som kommer?

Bubben
                              Deltagare

Karavan från Stockholm:

1. Adam (Bubu): Blå WRX STI GT 2015
                                2. Simon (BRZ): Vit BRZ 2016
                                3. Johan (Zlasher): Silver STI meatball 2008
                                4. Jakob (Adelante): Röd impreza WRX STI 2004
                                5. Michal (Mikas): blå WRX STI 2008
                                6. Rasmus (ralle165): blå GT kombi 1999
                                7. Arne (Arellano) WRX STI
                                8. Mackan (bubben) Forester S-turbo 00
                                9.
                                10.

Någon annan som kommer?

Igge
                                Deltagare

Lite åsikter/tankar angående planen:

Har vi fortfarande tänkt köra “Timeattack/superlaps”?
                                  Alltså uppvärmningsvarv, tidvarv och avkylningsvarv. Nästa person gör sitt uppvärmningsvarv samtidigt som avslutande person gör sitt avkylningsvarv.

Det vill jag ställa mig lite skeptisk till nu när vi blir så många.
                                  Detta innebär grovt räknat ca 3 minuter körtid per timme, medräknat uppvärmning/avkylning. Alltså ett klockat varv i timmen.

Är det inte bättre att vi grupperar oss och kör kanske 5-7 pers samtidigt i 10-minuters pass?
                                  5 bilar ryms gott och väl på banan. Dock gäller det att gruppera sig någorlunda jämnt så att de tio minutrarna inte består av att vänta på omkörningstillfällen 😛

Inom SMC (hojar alltså) har vi varit uppemot 20 på banan samtidigt, är nivån jämn fungerar det över förväntan.
                                  På wacky wednesday har vi varit uppskattningsvis 7 bilar samtidigt på banan och det har fungerat bra.

Se till att hålla fastlane fri så kan man alltid gå in där och matcha en lucka på banan.

Angående omkörningar brukar vi inom SMC förbjuda omkörning i ingång till kurva, detta då det lätt leder till trängda situationer och annars brukar det funka bra.
                                  Man kan även ha som tumregel att ge fan i att gasa fullt på rakorna varannat/var tredje varv.

Vad tycker ni?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 62 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.