- Detta ämne har 61 svar, 7,572 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 3 månader sedan av Ralle165.
-
FörfattareInlägg
-
21 augusti, 2016 kl. 07:22 #283094KoffeKeymaster
Ypperligt förslag tycker jag!
Jag tror också att det kommer bli alldeles för lite körtid om vi kör “time attack” med 30 bilar.Nåt vi diskuterade igår var att man kan köra open pit men att det åligger varje enskild förare att ha koll på klockan och kyla/köra av efter ~10 minuter. Ska vi börja flagga av, kyla, köra av, släppa på en ny batch så tror jag vi tappar mkt körtid.
Huvudpostering får hålla koll på antal bilar på banan. Kör en av släpps en på. Efter 10 min kör man av och låter nästa komma på. Skulle det upplägget kunna funka?21 augusti, 2016 kl. 07:40 #283108IggeDeltagareYpperligt förslag tycker jag!
Jag tror också att det kommer bli alldeles för lite körtid om vi kör “time attack” med 30 bilar.Nåt vi diskuterade igår var att man kan köra open pit men att det åligger varje enskild förare att ha koll på klockan och kyla/köra av efter ~10 minuter. Ska vi börja flagga av, kyla, köra av, släppa på en ny batch så tror jag vi tappar mkt körtid.
Huvudpostering får hålla koll på antal bilar på banan. Kör en av släpps en på. Efter 10 min kör man av och låter nästa komma på. Skulle det upplägget kunna funka?Låter vettigt, men samtidigt kan det ju bli knasigt för en värsting som tommy att trängas med de som åker bana för första gången.
Man kan ju blanda lite under dagen också?Första två timmarna med gruppering
Sedan open pit och avsluta med varsitt superlap.
Annars finns det ju säkert appar för tidtagning. Eller så filmar man och mäter på filmen.Sedan har man ju då problematiken med vem ska få gå på näst på banan?
Vi får nog tänka ihop ett vettigt kösystem i så fall så det slipper bli som på gröndal sist att alla bilar står i kö och man får flytta 5 meter åt gången och sedan vänta två minuter och flytta igen för att kön inte ska sträcka sig ut på banan.Ganska viktigt att hitta en lösning som alla gillar dock så nu får alla se till att ventilera sina åsikter! 🙂
21 augusti, 2016 kl. 08:09 #283102JommieDeltagareSom det ser ut nu tycker jag 5 grupper och 10 min körpass låter vettigt.
Sen får man prova balansera dom olika grupperna från nybörjare till dom som har mycket körvana och vill köra fullt.21 augusti, 2016 kl. 09:53 #283130BubbenDeltagareTycker det låter väldigt vettigt, och roligt! 😀
21 augusti, 2016 kl. 10:57 #283125FredssonDeltagareKaravan från Stockholm:
1. Adam (Bubu): Blå WRX STI GT 2015
2. Simon (BRZ): Vit BRZ 2016
3. Johan (Zlasher): Silver STI meatball 2008
4. Jakob (Adelante): Röd impreza WRX STI 2004
5. Michal (Mikas): blå WRX STI 2008
6. Rasmus (ralle165): blå GT kombi 1999
7. Arne (Arellano) WRX STI
8. Mackan (bubben) Forester S-turbo 00
9. Fredde (Fredsson) Impreza Sti 2003
10.Någon annan som kommer?
21 augusti, 2016 kl. 11:24 #283138Ralle165Deltagare10min pass låter roligare!
24 augusti, 2016 kl. 18:48 #283122BubuDeltagareMan får hoppas att regnet kommer långt innan vi kör eller efter bankörningen. ?
Eller prognosen får ändras så att det blir helt torrt. ?25 augusti, 2016 kl. 18:53 #283133HögerstyrdDeltagareTjena. jag vet att de flesta inte känner mig (endast Igge känner mig faktiskt) än men jag tänkte så här. Eftersom jag bor så pass nära (Eskilstuna) och inte kommer att köra på banan men ändå kommer att vara där och tycker om att grilla kanske jag kan fixa burgare till alla vid lunch tid?
26 augusti, 2016 kl. 07:36 #283103JommieDeltagareTjena. jag vet att de flesta inte känner mig (endast Igge känner mig faktiskt) än men jag tänkte så här. Eftersom jag bor så pass nära (Eskilstuna) och inte kommer att köra på banan men ändå kommer att vara där och tycker om att grilla kanske jag kan fixa burgare till alla vid lunch tid?
Kan inte svara för alla, men själv tänker jag åka till Hamburgerbruket och äta lunch då det endast är 10 minuter från banan.
28 augusti, 2016 kl. 06:05 #283123BubuDeltagareHej Allesammans!
Det är mindre än 1 vecka kvar till bankörning på Gröndal!
Vi har skapat en “kom-ihåg-lista inför bankörning”, listan är ett hjälpmedel för att komma ihåg vilka saker som är obligatoriska (markerade med “o”) och andra saker som kan vara bra att ta med när man kör bana.
Här kommer listan:
Hjälm-o, heltäckande bomollskläder-o, SMA-försäkring-o, SSC-medlemskort-o, körkort-o, inga lösa grejer i eller på bilen-o, inga läckage-o, bilen får låta max. 95 db-o, kontanter för entrébiljett (eller swish om det är möjligt)-o, säkerhetstänkande-o, miljöskydd-pressening – o på vissa banor (men inte på Gröndal).
Handskar, racingskor, solglasögon, jacka, keps, handduk, däcktryck kontroll, ev kompressor, oljenivå kontroll, olja, tanka/ev extra bensin, GoPro+fäste, campingstol, ev biltvätt?, paraply-vid behov, fönsterputs, app för varvtider, kylväska med kall dryck, låsmuttersats, ev skruvdragare/spärrskaft, ett gott humör (o), utvilad (o). 🙂
Vi ses!
Hälsningar
/Adam28 augusti, 2016 kl. 09:04 #283095KoffeKeymasterTjena. jag vet att de flesta inte känner mig (endast Igge känner mig faktiskt) än men jag tänkte så här. Eftersom jag bor så pass nära (Eskilstuna) och inte kommer att köra på banan men ändå kommer att vara där och tycker om att grilla kanske jag kan fixa burgare till alla vid lunch tid?
Bra initiativ! Precis som Jon så gissar jag att en del redan har lunchplaner, men mitt tips är att starta en egen tråd där du tar upp intresseanmälningar (och kanske uppskattar en kostnad). När du vet hur många som är intresserade så vet du hur mkt du ska handla.
Personligen hänger jag nog med till Hamburgerbruket. Jon och Laila har hypat det så mycket att det måste testas 😀
//Koffe
28 augusti, 2016 kl. 10:21 #283134HögerstyrdDeltagareHamburgerbruket i Torshälla? längre bort än 10 minuter, snarare 20 min. ska öppna en tråd om min idee.
28 augusti, 2016 kl. 16:42 #283084LegacyLarsaKeymasterVar på hamburgerbruket i fredags med Jon å Laila, grymt goda, dock tog det tid, du får räkna med minst en tidsåtgång på 1 1/2 timme för lunchen.
Köra bil eller äta gott, du väljer. Jag har redan valt.
/Larsa
28 augusti, 2016 kl. 20:42 #283135HögerstyrdDeltagareDet var det jag hade i åtanken när jag kom på bjuda att grilla. Kan tänka mig ni hellre kör på banen än att “slösa” så mycket tid att åka hela vägen dit. 😎
30 augusti, 2016 kl. 19:04 #283090SurbarbroDeltagareKaravanen från Stockholm:
1. Adam (Bubu): Blå WRX STI GT 2015
2. Simon (BRZ): Vit BRZ 2016
3. Johan (Zlasher): Silver STI meatball 2008
4. Jakob (Adelante): Röd impreza WRX STI 2004
5. Michal (Mikas): blå WRX STI 2008
6. Rasmus (ralle165): blå GT kombi 1999
7. Arne (Arellano) WRX STI
8. Catrine (Surbarbro): Lila WRX STI
9. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.