SSC Allmänt snack Allmänt småprat Bankörning i Söderhamn (SMK)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Strat
    Deltagare

Jag var uppe i Söderhamn igår och körde på SMK’s sk ”prova på” arrangemang. Det var en mycket trevlig erfarenhet måste jag säga. Allt funkade väldigt smidigt och banan var varierande och utmanande, trots flygfältsnaturen. 15 minuters pass tillämpades och det var som mest 4 olika klasser, inklusive bågar.

Finns en artikel om gårdagen på http://www.smksoderhamn.com/artiklar/2005/050814a.html

För alla svängsugna finns 3 tillfällen kvar i år att åka upp och köra. Mer info på http://www.smksoderhamn.com/artiklar/2005/050511a.html

Pratade även lite löst med de ansvariga om att ta upp SSI nån gång nästa år. Tror att det skulle gå att koka ihop ett mycket trevligt arr med SMK’s hjälp 🙂

Jag måste leta bättre bromsar och oljekylare 😀

Niklas
      Deltagare

Trevligt trevligt!

Grusdraparn
        Deltagare

Jamenvafäään…jag var ju där uppe i helgen, missade tydligen detta helt. 🙁 Måste varit alla jänkare inne i centrum som distraherade mig.
          Får se till å stämma-av resterande datum mot kalendern.

Va det några roliga bilar där denna gången? Förra året var det bl.a. en Lotus Elise och några gamla Alfor som gick rätt bra. Icke att förglömma duracellkaninen i röd kostym 🙂

/K

Edit: tror jag fick min egen fråga besvarad efter att ha läst artikeln 😀

Strat
          Deltagare

Hehe. Elise och gamla Alfor, japp. Elisen var väl snabbast av alla tror jag, inkl. rejs saaben (som nog inte stod på för fullt). Alforna gick otroligt bra. Många duktiga förare naturligtvis. En del som är aktivt tävlande också som jag förstod.

Den ”oranscha” Audin hade 650 häst tror jag han sa.. Vann tydligen dragrejset på fredagen. Dock gick den som en kräfta på banan och hade nåt oljeläckage dessutom.

rallymarkus
            Deltagare

Jag tänkte ju köra där i söndags men jag fick lite förhinder.. men var banan kul? vad var det för topphastighet ungefär?

Kollade ju upp i somras om att ordna träff där uppe o det var inga problem, dom skulle stå för allt inkl funktionärer.

Nackdelen är ju att det kostar en slant men blir man bara ett gäng bilar så är de ju ingen fara..:)

Strat
              Deltagare

Banan modifierades lite efter första passet. Blev lite för höga hastigheter i början, typ 170+. Lades in en stor sväng över hela landningsbanan som då togs i ca 150 blås 🙂

griml0ck
                Deltagare

http://www.smksoderhamn.com/images/040919/Prova001.jpg

Där har jag vatt 😀 Starkt rekommenderad! Verkar vara mycket stammisar, cossin o elisen + alforna var även där när jag körde. Lyckades med nöd o nöppe hänga på elisen efter att jag hade släppt förbi han 😉 Klart grym bil o duktig chaffis.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.