SSC Allmänt snack Träffar Banträff Karlskoga Motorstadion – Gelleråsen 12 Aug 2012 – Officiella tråden

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare
    challe
    Deltagare

Missar tyvärr detta 🙁
      Det är Sprit-OS dagen innan 🙂

Markus
      Deltagare

Missar tyvärr detta 🙁

Innan lunch på söndagen borde du väl hinna vakna? 🙂

Daniel666
        Deltagare

Missar tyvärr detta 🙁

Men vad är detta??? Dåligt…

GT99
          Deltagare

Ja det var ju det där med att bilen skulle hålla ihop, suck 😡

roadtip85
            Keymaster

Ja det var ju det där med att bilen skulle hålla ihop, suck 😡

Det lät inte bra! Vad har hänt? 🙁

GT99
              Deltagare

Det lät inte bra! Vad har hänt? 🙁

Så farligt är det inte bara en till lmm som tackat för sig.
                Men har ingen lust att köpa ny då jag har en autronic box liggandes som jag tänkte installera under vintern. Kanske tar och installerar den tidigare och försöker vara klar till sista emmaboda träffen om det blir någon, annars får bilen stå till nästa år.

Steewe
                Deltagare

Kommer med största sannolikhet vara med

Toppen! Antar att det menas att du ska köra. 🙂

Får jag höger hjullager bytt och det inte är regndäck som gäller, dyker jag upp.

Har du bytt hjullagret ännu? 😀

Så farligt är det inte bara en till lmm som tackat för sig.

En LMM måste väl någon ha liggandes? Annars får du satsa på Emmaboda!!

Steewe
                  Deltagare

Själv kommer jag troligtvis i postbilen och tar ett par varv.

Vi kommer att vara ett gäng som åker upp på lördag för lite grillning och övernattar på banan. För info om stugorna, se post #2

/Stefan

Pohlmann
                    Deltagare

Inte klart än om ja kommer kunna göra premiär på banan på söndag,bilen står just nu trasigt bromsok. skulle bara byta skivor å belägg, tro på fan att en bult som håller i oket går av när ja ska ha bort skiten. fick bort oket iaf men en bult som sitter fast. har testat allt å de vill inte bort. oket ligger nu hos ett företag som ska borra ur bulten å snygga till gängen. dom ska va duktiga så hoppas på de bästa.
                      sen är de bara å hoppas att ja får hem nya bult från subaru också, skulle anlända på fredag.

så ja håller tummarna just nu..:)

om de skiter sig så kommer ja ändå ner å kollar lite när ni kör, har bara 3 mil till banan. eftersom de är så nära så är de några bekanta som tänkte åka dit å kolla när de körs, dom undrar om de är nå inträde för dem? men de kan ja väl inte tänka mig att de är. för vet att när de är träning där så kan man ta sin egen bil in i depån å sen sätta sig på läktaren å kolla..

GT99
                      Deltagare

En LMM måste väl någon ha liggandes? Annars får du satsa på Emmaboda!!

Blev bara så lack när det hände igen.
                        Så har börjat med att installera autronic sprutet men sålde mina sprit spridare mm tidigare då jag inte hade tänkt uppgradera på ett tag. Så nu letar jag nya delar igen :o.
                        Tror inte det blir nå mer körande i år tyvärr då jag vill passa på att byta lite annat också innan en mappning men man skiter ju tyvärr inte ut pengar.

Men så klart jag kör emmaboda om någon lånar ut en bil :D.

Andersson
                        Deltagare

Inte klart än om ja kommer kunna göra premiär på banan på söndag,bilen står just nu trasigt bromsok. skulle bara byta skivor å belägg, tro på fan att en bult som håller i oket går av när ja ska ha bort skiten. fick bort oket iaf men en bult som sitter fast. har testat allt å de vill inte bort. oket ligger nu hos ett företag som ska borra ur bulten å snygga till gängen. dom ska va duktiga så hoppas på de bästa.
                          sen är de bara å hoppas att ja får hem nya bult från subaru också, skulle anlända på fredag.

så ja håller tummarna just nu..:)

om de skiter sig så kommer ja ändå ner å kollar lite när ni kör, har bara 3 mil till banan. eftersom de är så nära så är de några bekanta som tänkte åka dit å kolla när de körs, dom undrar om de är nå inträde för dem? men de kan ja väl inte tänka mig att de är. för vet att när de är träning där så kan man ta sin egen bil in i depån å sen sätta sig på läktaren å kolla..

Nej det kostar inget om man inte ska köra, kom gärna en runda på lördag kväll om du har så nära, rekomenderar att du åker med någon hem bara för det kan bli några lyft med högerarmen 😉

Pohlmann
                          Deltagare

Nej det kostar inget om man inte ska köra, kom gärna en runda på lördag kväll om du har så nära, rekomenderar att du åker med någon hem bara för det kan bli några lyft med högerarmen 😉

kanske tittar bort på lördagskvällen. ligger stugorna inne vid depån eller vart ligger dom?

verkar som de inte går å rädda bromsoket, firman ja lämna de till har aldrig vari med om nå som sitter så hårt. så kommer kanske får bli läktaren för mig 🙁

Andersson
                            Deltagare

kanske tittar bort på lördagskvällen. ligger stugorna inne vid depån eller vart ligger dom?

verkar som de inte går å rädda bromsoket, firman ja lämna de till har aldrig vari med om nå som sitter så hårt. så kommer kanske får bli läktaren för mig 🙁

Japp, kolla om någon på forumet har ett liggande så kanske du hinner få ihop den.

Kvarnis
                              Deltagare

Jag tycker helt ärligt att det är bättre att du väntar medatt köra bana innan bilen är mappad.

har man moddat en STI med lite delar bör den mappas, då marginlaerna inte är lika stora.

MEN far dit för gemenskapen alla fall när du bor så nära, då får chans att träffa trevliga människor kanske åka med något varav och få blodad tand 🙂

Nikke McRae
                                Deltagare

Hittade en webbkamera för de som inte har möjlighet att komma:
                                  http://tornet.no-ip.org/view/index.shtml

Vi får se om jag kan komma. Har inte fått på nya R-däck ännu, nya fälgar ligger och väntar, och de gamla däcken är det inte mycket grepp kvar i.
                                  Samt att bilen ska in på en liten ombyggnad i nästa vecka, som jag egentligen vill förbereda.
                                  Men sugen är man, då jag inte var där förra året.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.