SSC Allmänt snack Träffar Banträff Linköpings Motorstadio (Sviestad). 1 Sep 2012 – Officiella tråden

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Janne248
    Deltagare

Detta är en möjlighet för medlemmar i sammarbetsklubbarna att köra på Linköpings Motorstadio (Sviestad).Arrangör för denna banträff är Peugeot Sport Club, i samarbete med Honda Performance Club,Ford Club Sweden och Swedish Subaru Club.

Startavgift för SSC: 400 kr per förare vid förbetalning till BG 746-0256 senast onsdagen den 29/8. 500 kr vid betalning på plats. Observera att medlemskap krävs för körning.

För allas säkerhet och trevnad bör/ska du vara insatt i nedanstående information. Eventuell överträdelse kan resultera i avstängning från banan.

Kontaktpersoner under dagen:

• Banchef, Veiko Sveen 070-5706108
      • SSC ansvarig saknas för närvarande, frivillig anmäler sig till mig via PM

Inpassage till depån:

• Det kommer att finnas två köer in på depåområdet. Varje förening/klubb kommer att ha två funktionärer på plats som tar hand om sina respektive medlemmar. Av dessa får du mer information, samt har möjlighet att betala eventuella avgifter .

Kö 1: Ford Club Sweden och Swedish Subaru Club
      Kö 2: Honda Performance Club och Peugeot Sport Club

Regler, rekommendationer och uppmaningar:

OBS! För att få deltaga på denna banträff så måste du respektera/uppfylla alla de regler som fastställts nedan.

Föraren:

• Inneha körkort utfärdat av Transportstyrelsen.
      • Betalat eventuella medlems och startavgifter.
      • Inneha en giltlig personlig SMA-försäkring.
      • Medverkat i förarmötet/säkerhetsgenomgången klockan 09:00.
      • Anmält dig till minst ett (1) flaggvaktspass.
      • Bruka en enligt Peugeot sport Club’s regler godkänd bil (se nedan).
      • Använda godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder. Lägsta krav på säkerhetsutrustning är godkänd hjälm och heltäckande bomullskläder (t.ex t-shirt, shorts med mera är förbjudet!).

Fordonet:

• Bilen skall vara ”gatgodkänd”, dvs. den skall vara registrerad, skattad, försäkrad, påställd, samt om så krävs, genomgått godkänd årlig kontrollbesiktning hos Svensk Bilprovning (nordiska bilar är tillåtna om det kan intygas att bilen är besiktad och godkänd i hemlandet). Kontroll hos Transportstyrelsen kommer att göras!
      • Bilen måste gå igenom den allmänna genomgång/besiktning som görs i samband med bandagens incheckning. Besiktningspapper alternativt utdrag från Transportstyrelsen som påvisar att bilen är ”gatgodkänd” måste då kunna uppvisas.

goffemannen
      Deltagare

Ja har planerat att komma och köra. Blir debut på denna banan för mig.

/ David J – Superior Media

Nikke McRae
        Deltagare

Jag kommer, nu med nya r-däck! Rätt så kul liten bana.

Ska bli intressant och se hur de löser:

…kyl av bromsarna genom ett par kilometers lugn landsvägskörning.

eftersom depån ligger på innerplan. 😉

Zlasher
          Deltagare

Detta låter ju kul.
            Ska också försöka komma

goffemannen
            Deltagare

Det är en felskrivning i texten.

Det står såhär.

• Detta är INTE en tävling, utan förarutveckling. Kör med förstånd! Tidtagning är endast tillåtet i klass B.

sen längre ner står det såhär

• I Grupp b så är en passagerare tillåtet, men tidtagning är förbjudet.
              • I Grupp A så är individuell tidtagning tillåtet, men passagerare förbjudet.

subaruclub.bana
              Deltagare

Representant på plats för SSC kommer att vara Steven Jenkins (555_STI). Ni når honom på 070-9302102.

challe
                Deltagare

Jag o Tobias kommer kika förbi ska dock inte köra, men tjöta lite skit o sparka däck är vi bra på 🙂

555_STI
                  Deltagare

Jag o Tobias kommer kika förbi ska dock inte köra, men tjöta lite skit o sparka däck är vi bra på 🙂

Låter bra det! 🙂

Nikke McRae
                    Deltagare

Imorgon ska dessa lämnas in för att läggas på fälg. Sen är man snart redo för bana igen!

Vädret ser lovande ut, så det vore trevligt och se många subarus på banan!

Edit: Betalt och klart inför lördagen.

goffemannen
                      Deltagare

ja kan tyvärr inte komma. blir tvungen att åka till anderstorp och filma lite TTA när Alx.D ska köra.

Koffe
                        Keymaster

Jag kommer! Ska bara efterdra fjäderbenen en gång till först 😀

Synd David! Hade varit kul att se R’en live…

//Koffe

roadtip85
                          Keymaster

Jag kommer också!
                            Måste se hur mycket 225: orna tar i inför emmaboda! 😀

goffemannen
                            Deltagare

Jag kommer! Ska bara efterdra fjäderbenen en gång till först 😀

Synd David! Hade varit kul att se R’en live…

//Koffe

Kommer du till kinnekulle så får du se den där.

555_STI
                              Deltagare

Välkommen till Sviestad alla som skall med från SSC imorgon!

Bara 2st som har betalat i förväg så vi får se hur många andra dyker upp.

Jag kommer att vara på plats från start till lunch för att hantera betalningar/frågor osv. Om någon behöver mig senare än så slå gärna en signal under dagen!

Kom ihåg att ta med medlemskort, och allt som man skall ha med för att få bilen godkänd för körning.

Hoppas att vädret håller och att många kommer imorgon! 🙂

Jag kommer ha på mig en Svart tröja/arbetsbyxor med texten ”LMS Banracing CREW” på för ni som inte vet vem jag är samt tar jag med min Vit 03 🙂

Florries
                                Deltagare

Jag kommer att komma, men ej för att köra.
                                  Är mest bara nyfiken på hur det funkar, och vill kolla på bilar :p

Over and Out
                                  /// Emma

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.