SSC Allmänt snack Träffar Banträffar -03

• Detta ämne har 36 svar, 2,062 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av ExOrdis.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

LAST EDITED ON Jan-24-03 AT 07:54PM (GMT) by OzO (admin)
      På anledning av ett MYCKET trevligt, samt givande samarbete mellan SSI, HPC och 200sx kommer vi att åka mycket bana i år!

1/5 har Honda Performance Club hyrt Mantorp (långa slingan) – vilket är en torsdag (med klämdag på fredagen) – här tycker jag vi åker ned antingen kvällen före, eller stannar efter träffen och grillar lite med HPC och 200sx.
      Banan är enormt stor och bred, vilket är ytterst bra för den nervöse nybörjaren – den är krävande på materialet dock (se till att ha fräscha bromsar – byt bromsvätskan).

12/7 går Japmeet av stapeln igen med 200sx som arrangörer – Gelleråsen är målet för dagen, en trevlig bana där Silverpilen trivs bra. 😀 Teknisk, snabb och lite småkrånglig – även denna en bra bana för nybörjare (gott om sikt, och fina avåkningszoner).
      Rattlåsracing är med på listan – vi behöver en dräpare som ställer upp mot ett monster från 200sx…
      Samma grej här – samling kvällen före med grillning på schemat!

16/8 kör vi på Kinnekulle igen, en mycket omtyckt och trevlig bana – speciellt efter den nya beläggningen kom på plats!
      Gott om utrymme för campare utanför banområdet, med given grillning på aktivitetslistan!
      En lite mera krävande, och oförlåtande bana – men efter 2 fina träffar att värma upp på kommer det att gå som en dans. MYCKET underhållande dock.

Som en del kanske vet kommer SSI:s aktiva medlemmar att få åka in GRATIS på 3 banträffar vid uppvisande av medlemskort!
      ~67:-/träffen mao – borde nästan förmånsbeskattas. 😀

ICKE betalande medlemmar kommer att få betala vid insläppet (avgift ännu inte satt, men vi siktar runt 300:-/ekipage/träff) – med andra ord ett rejält INCITAMENT att blir betalande medlem i klubben (äntligen fick jag användning av den floskeln 😀 ).

Jag BER er alla att vara med och hjälpa till att lyfta arrangemangen till nivåer långt över förra årets – vi behöver fler Imprezor i depåerna, och på banorna!

Väl mött!

/J

Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
      Banträffsansvarig SSI
      12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

SecretAgentMan
      Deltagare

Rykande färsk info ang. boende till Mantorp…

—————
        Hej.

Vi i HPC har hittat boende för de som kan tänka sig att bo på vandrarhem den 1 maj då banträffen äger rum på Mantorp. Vandrarhemmet ligger ca 5 km från banan och kostar 185kr natten.

Jag skulle behöva en lista på hur många från varje klubb som kan tänka sig att bo på detta vandrarhem. Endast prel.bokning. Vi i HPC har redan fått en bekräftelse på att vi har 20 platser mellan den siste april och den förste maj.

Försök att få fram detta så fort som möjligt och om det gäller en eller två nätter.
        (För de som känner sig manade finns det campingmöjligheter i anslutning till banan, mer info om det kommer)

Mvh
        Martin Scotte
        http://www.hondaklubben.com
        scotte@hondaklubben.com
        ——————————-

De som vill bo på vandrarhemmet bör höra av sig fort som FASEN till mig så skickar jag en lista till Scotte!

/J

Banträffsansvarig SSI

Janne248
        Deltagare

LAST EDITED ON Jan-20-03 AT 02:00PM (GMT)
          Törs man ut några varv under lunga halvtimmen med orginal bromsar (och min std gatdäck) på någon av dessa banor?
          När det lixom är gratis skulle det var kul å testa.
          Se om man blir fast i bankörträsket så får man väl skaffa både däck å bromsar.

Känner att jag måste bli mer aktiv i år, än i fjol då man inte var på en enda SSI träff 🙁

/Janne

SSI Galleri

Mange
          Deltagare

Hoppas man hinner få klart bilen till Mantorp. Den behöver lite nya vätskor, bromsar och däck.

Lite jobbigt att värmepacketet på pendlarbilen pajade förra vecka så man måste lägga ut massa pengar på den 🙁

/Mange

SecretAgentMan
            Deltagare

Kom igen nu! Ni får faktiskt prata i tråden.

😀

/J

Banträffsansvarig SSI

LegacyLarsa
              Keymaster

Låter intressant, men lägg upp en tråd på mailen åxo, och när är sista dag att anmäla sig?

/Larsa

Subbarist
                Deltagare

OOOOH vad det suger i banåkiningstarmen nu mycket bra jobbat SAM! boka 2 pers till vandrarhemmet för min del. lite väl kallt för att tälta då tror jag.

Subbarist javisst!

lunkan
                  Deltagare

Tänkte på Mantorp 1/5. Är det bara att komma dit eller måste man anmäla sig innan eller nåt sånt? Är väl läge o ta oskulden på bana 🙂 Brukar ni åka ner tillsammans här från västerås trakten eller ??

SecretAgentMan
                    Deltagare

Läs texten noga en gång till. 😉

Är man betalande medlem är det bara att åka in – vi kommer heller inte att köra med föranmälning – vi LITAR på att ni stöttar oss som jobbar med att dyka upp och göra träffarna så bra de kan bli!

🙂

Det är så gott som alltid kortege till banträffarna – det är en del av tjusningen med det hela!

/J

Banträffsansvarig SSI

lunkan
                      Deltagare

oops fick för mig att det var klubbens banåkningar som var gratis, men SSI kanske bara håller i en banträff o sen blir inbjudna till dom andra klubbarnas banåkningar eller hur ligger det till???????

SecretAgentMan
                        Deltagare

Samarbetet går ut på att vi bjuder in varandra till våra banträffar – och läser man mitt inlägg en gång till i lugn och ro ser man att man åker på alla 3 ”gratis” som betalande klubbmedlem.

😀 😉

/J

Banträffsansvarig SSI

ailkert
                          Deltagare

Jag ska lätt med dit!!

Practos
                            Deltagare

vad tror ni om Midlanda i år ?

Toni
                              Deltagare

SAM,
                                Slog mig just: 7:e maj på Anderstorp med FMCS, är vi inbjudna då SAM?
                                De borde väl ”bjuda igen” Kinnekulle eller?

Vad är det förresten med Midlanda? Vilken träff får vi åka där med våra bilar?

modulated
                                Deltagare

>Hej.
                                  >
                                  >Vi i HPC har hittat boende för de som kan tänka sig att bo på
                                  >vandrarhem den 1 maj då banträffen äger rum på Mantorp. Vandrarhemmet
                                  >ligger ca 5 km från banan och kostar 185kr natten.
                                  >

Vandrarhem den 30/4->1/5 eller 1/5->2/5 ?

// Patrick P – försöker ansöka om semester.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 37 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.