› SSC › Allmänt snack › Träffar › Banträffar 2009
- Detta ämne har 67 svar, 4,765 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 9 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
11 februari, 2009 kl. 09:07 #151876
.zip
DeltagareMotorparken Mittsverigebanan kommer jag definitivt på. Bara 3 timmar bort :7
Och försök att få med HELA Södra Norrland nu när vi kör Storträff 2009 på eran hemmaplan!
Det är lättare sagt än gjort 😉
Jag har iaf skickat ut ett mejl till alla aktiva medlemmar i Södra Norrland och jag hoppas på att alla kommer.//.zip
11 februari, 2009 kl. 09:15 #151877.zip
DeltagareVad säger ni som har kört mkt bana.
Är det bara dumheter att köra med org. bromsar?
Och kan/ska man köra med sina vanliga 17″ sommar fälgar, eller ska man köra på org. 16″ fälgarna?Ös på med tips till oss som inte är van vid bankörning.
//.zip
11 februari, 2009 kl. 10:03 #151872challe
DeltagareÄr det en GT du menar med helt org bromsar?
Isf är svaret JA du måste se över bromsarna, dom orkar inte med så mycket på banan innan dom börjar ge upp.
Något som man verkligen behöver byta är bromsoljan till en som klarar högre temperaturer.Jag kör med Motul RBF600 och den funkar kanon
Det bästa du kan göra är att slå en pling till Per på http://www.peansweden.se och berätta vad du har för bil och vad du ska använda den till, han är jättebra att ha och göra med och så har vi klubbrabatt där också
11 februari, 2009 kl. 10:37 #151858GT99
DeltagareEtt besök på mittsverigebanan får nog planeras in i kalendern, passar bra med första semester veckan. Högerfoten börjar kännas lite tung 🙂
11 februari, 2009 kl. 12:14 #151840pannan
DeltagareSer bra ut detta.Får vi åka med slicks när det är torrt?/Nicke
Många klubbar har slicksförbud, så tänkt på det.
12 februari, 2009 kl. 05:19 #151844Pedersen
DeltagareFransson
Det blir samma regler som på fjolårets kartellträffar så inga slicks.
På Emmaboda så är det ok däremot. För storträffen har vi inte diskuterat det men det lutar väl emot att vi är lite lata och kör på samma regler som kartellträffarna..zip
16″ eller 17″ spelar ingen större roll, jag hade valt dimensionen med billigast däck. Blir mer pengar över till soppa då 😉När det gäller bromsarna håller jag väl inte riktigt med Challe att man måste uppgradera… Fräsch bromsvätska (RBF600 är mest prisvärd, runt hundringen för en halvliter) och rätt bromsteknik räcker otroligt långt. Visst, man kanske får korta ner körpassen litegrann men man har ju en hel dag att köra sig nöjd på.
Jag håller på och skissar lite på en lista med tips när det gäller bankörningen… ska försöka få upp den till veckan.
12 februari, 2009 kl. 08:24 #151878.zip
DeltagareKanon Pedersen.
//.zip
12 februari, 2009 kl. 09:02 #151836griml0ck
DeltagareNu finns det även RBF660 som klarar lite högre temp (400+ har jag för mig). Den och nya bromsbelägg räcker väldigt långt med original ok och skivor. Som belägg skulle jag rekommendera ferodo DS3000. Pagid blå funkar oxo bra men äter skivor rätt fort. Detta i samband med R-däck (Toyos R888 t.ex.). Är ju allt man verkligen behöver för o köra på bana och ha kul.
Så saknar ni nått av detta så ere bara o handla 🙂18 februari, 2009 kl. 19:25 #151879.zip
DeltagareBromsolja brukar jag byta titt som tätt, framförallt innan sommaren så det passar perfekt.
Men om jag nu råkar komma med org. skivor/belägg, vore det bortkastad tid då?
R-mackor kan jag säkert skaffa, men annars får det bli mina vanliga sommardäck.//.zip
18 februari, 2009 kl. 21:59 #151831Janne248
DeltagareBromsolja brukar jag byta titt som tätt, framförallt innan sommaren så det passar perfekt.Men om jag nu råkar komma med org. skivor/belägg, vore det bortkastad tid då?R-mackor kan jag säkert skaffa, men annars får det bli mina vanliga sommardäck.//.zip
Absolut inte! Jag har kört bana med orginal bromsar samt med EBC skivor och red stuff på min GT och båda funkar bra. Speciellt om det är första gången man skall köra bana och inte kommer att köra så hårt.
Dock är det viktigt att man 1) har fräsch bromsvätska 2) har belägg/skivor som är OK 3) kör med insidan på huvudet
Då skall allt gå bra.
Tycker man det är kul att köra bana, ja då rekomenderar jag att skaffa värrre grejor till nästa gång.
21 februari, 2009 kl. 11:27 #151886klew
DeltagareSnackade med Peter, Träffansvarig för PSC, som sa att det kommer bli Anderstorp från deras sida, datumet var inte bestämt än. De skulle till JKPG imorgon och ha styrelsemöte så ska svänga förbi och pressa dem på info för att se om de bestämt något.
—————————————–
Silverfärgad Impreza GT kombi -00.
—————————————–21 februari, 2009 kl. 12:02 #151825Subarumicke
Deltagarehur går man till väga för att anmäla sig? eller dyker man bara upp?
första träffen på Mantorp tex…
21 februari, 2009 kl. 15:27 #151845Pedersen
DeltagareDet är bara att dyka upp.
Medlemskort i klubben, 3 surt intjänade hundralappar och SMA licensen i näven.
Det kommer även upp en officiell inbjudan från arrangerande klubb inför varje träff.21 februari, 2009 kl. 15:45 #151880.zip
DeltagareSitter och kollar på SMAs hemsida.
Är det licensförsäkring man ska ha eller motorsportförsäkring?
Och varför behöver man göra teoriprovet innan?Det står inte så mkt info på deras sida om detta 🙂
//.zip
21 februari, 2009 kl. 15:58 #151873challe
DeltagareDet är licensförsäkringen du ska ha
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.