› SSC › Allmänt snack › Träffar › Banträffar 2009
- Detta ämne har 67 svar, 4,765 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 8 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
20 mars, 2009 kl. 10:35 #151861
Pasi_k
DeltagareHar det blivit några datum klara för SuperStage i Emmaboda ?
20 mars, 2009 kl. 11:03 #151868SPiKE
DeltagareHar det blivit några datum klara för SuperStage i Emmaboda ?
Tyvärr inte, några grannar gnäller fortfarande över buller….
20 mars, 2009 kl. 12:32 #151862Pasi_k
DeltagareTyvärr inte, några grannar gnäller fortfarande över buller….
Trist..
Vi får la hålla tummarna för att det ska vända..
Vår körning genererade ju inget buller hos grannarna enligt mätnissarna iallafall….
Bara att ta det isigt då….25 mars, 2009 kl. 06:27 #151863Pasi_k
DeltagareLäste nått trist på Evo-Klubben…
Stämmer detta?RallyStacke I dag fick jag tråkigt besked från Bilsport. De kommer ej hyra ut Emmaboda flygfält under året pga att grannarna klagar. De kommer bara köra tester för tidningen samt en dag på strippen.
En sorgens dag för konbaneälskare 🙁25 mars, 2009 kl. 12:43 #151850Pedersen
DeltagareJa, det är tyvärr korrekt. Beskedet gick ut igår till alla klubbar som anmält intresse av att boka.
Otroligt tråkigt dels för oss alla som älskar superstage samt för Bilsport som satsat så mycket tid och pengar inför årets säsong.
Vi får hoppas att det löser sig tills 2010.Det innebär ju oxå att vi måste försöka hitta lite alternativ till Emmaboda, vi hade ju siktat på att boka minst 3×2 dagar där.
Har ni några tips på bra bokningsbara konbanor (helst med tillgång till tidtagningsutrustning) så hör av er till mig direkt.
25 mars, 2009 kl. 18:51 #151874challe
DeltagareJag vet inte vad man ska säga annat än att det är otroligt tråkigt för alla som är intresserade av Superstage.
Att några personer ska fördärva för så många är ju förjävligt 🙁 🙁26 mars, 2009 kl. 07:38 #151838Miketakeahike
DeltagareTjena Racers!
Hur är det om man inte är med i någon av kartellens klubbar utan en ”handuks-inkastande-klubb” ;( kan man fortfarande åka på träffarna om man betalar inträde?
Mvh Mike
26 mars, 2009 kl. 10:23 #151837griml0ck
DeltagareLunda flygfält går ju smidigt att hyra det provade vi ju förra året. Kostnaden är väldigt låg också. Dock kan det vara bra o boka i tid då den banan brukar vara rätt uppbokad mitt i sommaren. I slutet är det lättare o hitta lediga tider. Kan ju vara ett bra alternativ till emmaboda för i år om man vill köra konbana.
26 mars, 2009 kl. 12:57 #151851Pedersen
DeltagareTjena Racers!Hur är det om man inte är med i någon av kartellens klubbar utan en ”handuks-inkastande-klubb” ;( kan man fortfarande åka på träffarna om man betalar inträde?Mvh Mike
Det har diskuterats lite fram och tillbaks i kartellen att återigen tillåta ”rejsa-platser” (dvs inga krav på klubbtillhörighet/bilmärke) mot betalning men det kommer med största sannolikhet inte att införas under 2009.
Två av mina bästa banåka-vänner kör Nissan så jag tycker oxå att det är jättetråkigt att det skulle bli så här…
5 april, 2009 kl. 19:51 #151827Subarumicke
DeltagareLägger in en bild från Mantorp-08 på den officiella, obligatoriska banträffsutrustningen så att ingen missar det:http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album826/mini_DSC03146.jpg;)
Gummistövlar,spade yxa,bultsax är du med i scouterna? 😉
är det hemtrampat i cola flaskan :+
6 april, 2009 kl. 12:22 #151852Pedersen
DeltagareGummistövlar,spade yxa,bultsax är du med i scouterna? 😉
Nej men nu när Lantmännen sponsar klubben så var vi ju tvunga att visa upp ”Startpaket, bankörning”. Just den här numrerade specialutgåvan ägs faktiskt av Wiklundh, lite avundsjuk blir man allt… 😀
är det hemtrampat i cola flaskan :+
ABSOLUT! 😉
//SPN – som borde vara i garaget istället för att fåna runt på forumet
7 april, 2009 kl. 22:03 #151853Pedersen
DeltagareDet börjar dra ihop sig mot första banträffen för året så jag passar på att påminna om SMA:
Även 2009 års banträffar genomförs under Svenska Motorsport Alliansens (SMA) flagg.
Detta innebär att ALLA deltagare (så som arrangörer, funktionärer och förare) måste vara försäkrade hos SMA.
INGEN FÖRSÄKRING = INGET TILLTRÄDE TILL BANAN!!!
Arrangerande klubb står själva för den så kallade ”motorsportförsäkringen”, dvs. den försäkring som försäkrar arrangören och dess funktionärer. Förarens försäkring, den så kallade ”licensförsäkringen”, är dock personlig och är förarens ansvarar att se till att denna finns tecknad.
En SMA licensförsäkring kostar 350 SEK för 2009.
Mer information om Svenska Motorsport Alliansen finner du på deras hemsida:
http://front.marsh.se/CybersureFrontoffice/brand/sma-slc/9 april, 2009 kl. 11:29 #151854Pedersen
DeltagareOch så får man lite dåligt samvete för att ha klankat ner på japmeet:
Arrangörerna bakom Japmeet väljer att ställa in årets träff då flera sponsorer backat ur med hänvisning till det ekonomiska läget. Istället läggs fokus på att redan nu planera för Japmeet 2010.
Trist. Riktigt trist.
16 april, 2009 kl. 14:12 #151864Pasi_k
DeltagareÄr det 9:e eller 10:e Maj som Mantorp är?
Stod på hondaklubben nått om att det ska vara den 10:e ???16 april, 2009 kl. 15:19 #151855Pedersen
DeltagareDu har helt rätt Pasi!
10:e ska det vara och ingenting annat.
Jag ska be någon med rättigheter uppdatera.Officiell inbjudan från HPC kommer nu till helgen, klubbarna brukar vanligtvis skicka ut den SENAST en månad före… Jag lägger upp en separat ”Inför…” tråd direkt jag får inbjudan.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.