SSC Allmänt snack Träffar Banträffar 2009

Visar 8 inlägg - 61 till 68 (av 68 totalt)
  • Författare
    xevz

Kommer man kunna teckna SMA-försäkring på plats (typ passagerare som bara hänger med en gång) eller måste sånt ordnas upp innan?

Pedersen
      Deltagare

Vanligtvis kan du teckna SMA-försäkring på plats, det beror lite på arrangerande klubb. Gäller det bara för passagerare på lugna timmen så löser det sig alltid…

Crippe
        Deltagare

tänkte bara kolla vilken bana det blir i oktober,
          anderstorp eller sturup?

Pedersen
          Deltagare

Det står någonstans i tråden och egentligen borde någon med rättigheter uppdatera första posten (Done! 🙂) men svaret är iaf:

11 oktober 2009 ANDERSTORP

Crippe
            Deltagare

ah nära mig till och med! kommer defenintivt!

tackar för svaret:-)

Gilarski
              Deltagare

En polare som tävlar bana testade min, hyfsat orginal, & efter 7 minuters hård körning (på småvägar) fadade klossarna, vi höll på att klippa en buss i slutet då klossarna inte orkade bromsa. 😮

18″, eller 17″ är ingen höjdare heller, såvida du inte kör med superlätta fälgar.

Om du bara vill cruisa runt lite på banan så kan du ju köra, annars skulle jag avvakta faktiskt. Självklart kan man köra med orginalsetup men det kan bli farligt om man inte är med på noterna.

🙁

Koffe
                Keymaster

Quota gärna inlägget du svarar på om det ligger långt tillbaks i en tråd så det blir lättare att följa resonemanget. Nu är det lite småsvårt att veta vem du riktat inlägget till =)

MVH
                  //Koffe

Kvarnis
                  Deltagare

En polare som tävlar bana testade min, hyfsat orginal, & efter 7 minuters hård körning (på småvägar) fadade klossarna, vi höll på att klippa en buss i slutet då klossarna inte orkade bromsa. 😮 18″, eller 17″ är ingen höjdare heller, såvida du inte kör med superlätta fälgar.Om du bara vill cruisa runt lite på banan så kan du ju köra, annars skulle jag avvakta faktiskt. Självklart kan man köra med orginalsetup men det kan bli farligt om man inte är med på noterna. 🙁

Många inkl mig själv har kört bilar med orginal däck/bromsar etc
                    Några punkter att tänka på dock.

1#Se till att fräsch bromsolja
                    2#Kör inte för många varv utan att lägga in kylvarv i mellan
                    3#Om man har orginal bromsar etc, så tänk på att inte bromsa för sent på lång rakan
                    4#Det är förarträning och inte en tävling!

Tänkar man på ovan punkter så går det utmärkt att åka med sin orginal GT/Wrx på bana 🙂

Visar 8 inlägg - 61 till 68 (av 68 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.