› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Banträffar eller rattlås?
- Detta ämne har 46 svar, 1,873 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 4 månader sedan av
SubaruPhille.
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2003 kl. 13:35 #81690
christopher
Deltagare>simo: Jag tar emot allt som är gratis… 🙂
>
>Kvarnis: Om jag skall vara helt ärlig så var det på service som de
>upptäckte sprickorna. De är ganska små men man ser dem när man tittar
>noga. Går inifrån och ut (så gör kanske alla ifs) och finns i mitten
>på skivorna. Är ungefär 1cm långa. Har aldrig tittat så noga på
>skivorna förrut. Nästan så man skäms. Har ju aldrig kännt några
>problem med dem…
>
>Regionsansvarig: GöteborgfraSSe
Är det småsprickor som du beskriver och inga djupa saker så var lugn körde 3 tävlingar med rally bilen med sånna. Inte blev det värre, men stora och djupa sprickor är nod ingen höjdare.
Jag har samma sprickor på mina skivor fram och tänkte åka minst 1 träff.—Det går snabbare om man inte bromsar——- 😀 😀
SAM: Jo, somliga åker långt för att titta på rattlås race (är långt typ V-ås/sthlm)om jag inte minns fel så kunde man skymta en sliverpil en natt förra sommaren då det var lite snurra på sta´n 😉
/
fraSSe22 april, 2003 kl. 13:40 #81677SecretAgentMan
DeltagareDet var det jag menade… 😉
Jag åker dock inte till Emmaboda för att beundra våra b-kändisar, där går gränsen, men en natt på tokholms gator i glada vänners lag – HELT annan sak. 😀
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen22 april, 2003 kl. 15:23 #81696Subbarist
Deltagare>Största anlednigarna att jag inte hakat på är dels att jag inte har
>hjälm å grejer (mindre problem iofs) sen att jag är total nybörjare
>vad gäller bankörning och tror i min enfald att folk inte tar hänsyn
>till det…Jag har säkert fel, och det lär jag väl få höra också :).
>Men vafaan, om omständigheterna tillåter så dyker jag upp på
>Gelleråsen! Hur mycket får/hinner man köra? Övernattning låter ju inte
>helt fel det heller så man verkligen får en heldag.Jag körde min först banträff på kinnekulle förra året och det var grymmt kul, 18 mil gick kärran på bana däcken blev lite slitna men det var det deffinitivt värt. Tjejen har fått boka alla våra resor i sommar efter MINA BANTRÄFFAR! barvakt är fixad, och jag ska på alla tre! Man bara toklängtar nu 😀 och med tanke på att det dessutom är gratis så är det ju hur bra som helst!
Subbarist javisst!
Sponsoransvarig SSI
Den GRÜNE FARAN22 april, 2003 kl. 15:47 #81708ailkert
Deltagarevad behövs för att det ska vara en godkännd hjälm?
22 april, 2003 kl. 16:01 #81712Niklas
DeltagareDet är väl bara Bilsports evenemang som kräver FIA-godkända hjälmar…eller?
SSI’s banträffar och liknande kräver bara en hjälm, om det sen är en mchjälm, moppehjälm eller bilhjälm kvittar. Cykelhjälm duger dock inte…– Det är vad jag hört!
Regionsansvarig: Göteborg
22 april, 2003 kl. 16:32 #81683LegacyLarsa
KeymasterKlart man ska åka, Mantorp var första banan jag körde på, och detta med den grymma legacyn ( http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi298&id=Dsc00007 ) kändes som om man hade jänkefjädrar på banan, men vad gjorde det, det var (och är) askul! 🙂 🙂
Tror jag körde 9 varv totalt under dagen och var helnöjd.
och detta med original bromsar a´ 2-kolvsok och original-belägg!så kom inte och säg att imprezans originalprylar inte funkar!
/Larsa
22 april, 2003 kl. 16:43 #81709ailkert
Deltagarehm, har min hockeyhjälm?
funkar det med den tro?
utan galler såklart, det skulle ju se rätt löjligt ut =)22 april, 2003 kl. 16:43 #81713Niklas
DeltagareIngen har sagt att orginalprylarna inte funkar om de är ok. Egentligen handlar inte diskussionen om orginalprylar alls. Vet inte vem som tog upp det. Det jag inte vill är att köra hem 30 mil med bromsskivor med jättesprickor i. Hörde GT_PGs berättelse om hemresa från Gelleråsen med orginalbromsar som sa TUNK-TUNK-TUNK varje gång han rörde bromsen. ”Me not wanna”…
Regionsansvarig: Göteborg
22 april, 2003 kl. 20:08 #81687Dawn
DeltagareMåste posta lite jag med.
Ang. bankörning så ska jag köra med på minst en av träffarna, antagligen blir det de två sista. Jag har ju ännu inte kört med SSI utan bara på Anderstorp genom lokala kontakter.
Rattlåsrace är en helt annan känsla. Stå och vänta på att granen ska bli grön och känna adrenalinet pumpa för att sedan släppa på fullt.
Jag ser dock båda som en utflykt och chans att komma iväg för att dela åsikter och erfarenheter med olika sorters människor. Därför åker jag på så många som jag kan./Dawn
Nu är våren äntligen här!
och så vill jag dricka ditt blod22 april, 2003 kl. 20:24 #81695thomas200sx
DeltagareAtt åka eller inte åka är inte frågan, utan när måste jag åka för att vara framme i god tid för alla banträffarna! 🙂
Att på en säkert sätt testa bilen till 100% utan att behöva oroa sig för mötande trafik eller farbror blå nästan gratis är utmärkt för sin egen kompetens. Det vinner vi alla i trafiken på!
22 april, 2003 kl. 20:37 #81693doubleoseven
Deltagare>Största anlednigarna att jag inte hakat på är dels att jag inte har
>hjälm å grejer (mindre problem iofs) sen att jag är total nybörjare
>vad gäller bankörning och tror i min enfald att folk inte tar hänsyn
>till det…Jag har säkert fel, och det lär jag väl få höra också :).
>Men vafaan, om omständigheterna tillåter så dyker jag upp på
>Gelleråsen! Hur mycket får/hinner man köra? Övernattning låter ju inte
>helt fel det heller så man verkligen får en heldag.Alla är väl nybörjare första ggn!? Du kör ju som du vill… dagen brukar delas upp för vana och ovana förare. Kommer du dit så lovar jag att du kommer åka så sugen kommer du bli! Tiden är troligtvis nog för att både du och bilen kommer hinna visa mjölksyran! Och det där med hjälmen… behöver jag ens kommentera det 😉
RiB
23 april, 2003 kl. 04:52 #81701Mange
DeltagareJag kommer på Mantorp och Gelleråsen. Har jag ledigt så kommer jag till kinne.
Det räcker att göra på bana en gång sen är man fast. Förbaskat roligt. Man får en härligt kick av det.Ni som är över 190cm. Har ni något förslag på hjälm som inte slår i taket 🙂
/Mange
23 april, 2003 kl. 05:02 #81678SecretAgentMan
DeltagarePeltor G6 och fyrpunktsbälte fungerar för mig. 😀 Bältet ”spänner” ner mig i stolen. 🙂
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen24 april, 2003 kl. 14:33 #81684LegacyLarsa
KeymasterÄljen: om du inte är sugen att köra, så kan du få åka med ett par varv, så får du känna lite vittring av det hela iallafall…
/Larsa 🙂
24 april, 2003 kl. 17:25 #81697Subbarist
DeltagareJävla gnat om originalgrejer hit och dit det är! Som sagt jag körde 18 mil med Billiga skitdäck, 2kolvsok, och ruttna skivor gick hur bra som helst! Grejerna pallar mer än vad ni tror, så kom inte med några löjliga ursäkter! Ut och kör bilen som den ska köras dvs. det som den är byggd för ORIGINAL!
Subbarist javisst!
Sponsoransvarig SSI
Den GRÜNE FARAN -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.