Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Marcuses
    Deltagare

Tjenare!
      Tänkte höra om det är några som har baslåder i deras bilar? Jag funderar på att slänga i en men jag är lite nervös för att den “lilla” vingen ska vibrera sönder. Nått man ska vara orolig för eller bara skita i det och basa på?

Mvh//

Kvarnis
      Deltagare

Vibrera sönder, lär ju vara nån stadig bas och mindre kärnkraftverk om det ska hända 😀

Marcuses
        Deltagare

Vibrera sönder, lär ju vara nån stadig bas och mindre kärnkraftverk om det ska hända 😀

hehe jo men en polare till mig hade en gt förut och hade en 1000w bas i och då hoppade vingen ganska så friskt. Men ja man kanske inte ska ha en så kraftig bas då hehe 😀

Markus
          Deltagare

Är den i glasfiber så är risken stor att befintliga småsprickor blir större, det blev det för mig. Enda sätten att undvika det är vinge i plast/metall eller rejält med dämpning. Jag körde på dämpning och det blev stor skillnad, både på vibration och ljudtryck. Det krävs mycket mindre effekt för att må illa 😉

Det krävs mycket ljuddämpning om man vill slippa skrammel från bagageluckans lås osv. Dessutom så kommer det låta om ventilen i bagageluckan, svårt att undvika. Nummerplåten är det sista som börjar skramla 😉

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.