SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Baslåda i reservhjulsbaljan?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Är det någon som har det eller provlyssnat hos nån som har? Tänkte mest om det blir tillräckligt med tryck i basen. På sedan bilar ska väl basen sitta i en speciell låda (kommer inte på vad dom kallas) för att man ska få in basen i cupén.:-(

jraberg
      Deltagare

äh, inge speciellt behövs, det är ganska mkt luft som rör sig och det är inte direkt jättetätt där så de e ba å kör..
        Har själv en tolva som dunkar på DUKTIGT när jag känner för det i en sluten låda jag snickrade ihop på ngra timmar. Största problemet är att få lådan att ligga still..

Har heller inte märkt ngt problem med fasvridning pga av att den ligger ner och det är reflexerna som kommer in i kupen
        bygg på ba.
        -JR
        :9

daniel83
        Deltagare

Spännband.

Ska ut till bilen senare och fixa lite.Kan ta kort då hur jag har gjort.Inte snyggt men det går.

jraberg
          Deltagare

kanske skulle skrivit att problemet är löst sedan en tid tillbaka, med fogskum}( runt och under lådan.

-JR

daniel83
            Deltagare

Så nu sitter den fast även under inspirerande körning????

jraberg
              Deltagare

sitter fast även när man kör på is’n och det borde säga en del.:P
                nä, inte lossnar den nu inte i första taget.

-JR

daniel83
                Deltagare

Har du kort på det??? 😛 😛 😛
                  Eller så kan du komma på regionsträffen på söndag i Västerås.:P

jraberg
                  Deltagare

ska ner i garaget och krama henne lite då jag varit bortrest från henne;( kan försöka ta lite bilder då.

dock så är det patent på denna lösningen men betala in lite pengar på mitt konto så ordnar det sig oxå 🙂 (skämtar)

ey, kom på att det syns inte så mkt, har en mkt snygg(not) platta över allt så du kommer bara se basen eg. men men.. fotar vid tillfälle.

-JR

daniel83
                    Deltagare

Tackar så mycket.

Ubbe
                      Deltagare

Håller också på och kollar hur man bäst/billigast/enklast och med lägst vikt får till en sjysst bas i subban. Tycker det verkar attraktivt att ha det i reservhjulsbaljan och få det ur vägen… har kört bil i 7 år och aldrig råkat ut för punktering…

Vill också se bilder!

Någon som har en åsikt om 12″ RF paketet som BRL har kampanj på?:
                        http://www.bilradiolagret.com/
                        Billigt & bra eller ”man får vad man betalar för”?

jraberg
                        Deltagare

>Håller också på och kollar hur man bäst/billigast/enklast och
                          >med lägst vikt får till en sjysst bas i subban. Tycker det
                          >verkar attraktivt att ha det i reservhjulsbaljan och få det ur
                          >vägen… har kört bil i 7 år och aldrig råkat ut för
                          >punktering…
                          >
                          >Vill också se bilder!
                          >
                          >Någon som har en åsikt om 12″ RF paketet som BRL har kampanj
                          >på?:
                          >http://www.bilradiolagret.com/
                          >Billigt & bra eller ”man får vad man betalar för”?
                          OT.
                          har inte lyssnat på det så jag kan inte säga mkt, men en punch när jag höll på för en 8-10 år sedan var ju top-notch så varför inte. Men däremot så blir man lite fundersam vad det kan vara för steg + punch som de kan sälja för 2600.. låter snik i mina öron, men man har ju olika målsättningar åxå.

Vill åxå bara förtydliga att det var längesedan basen min fick jobba hårt.. brukar börja med hög volym och tillslut stänger jag av. Varför..jo för Boxermotorn i sig med rakskuret är svårslaget ljud som jag ogärna filtrerar bort:7 :9
                          -JR var bara tvungen att promota boxer/ferrita/rakskuret

lunkan
                          Deltagare

Ok! Då är det bara på med gummihandskarna, ta fram glasfibern och polyestern o gjuta en låda då;-) Ni vet möjligen inte vart man kan köpa modell-lera?

alex
                            Deltagare

Jag provade en sluten låda som flyttades runt i bagaget på alla vinklar och vrår men jag får inte in mer än max halva basmängden i kupen,+ att jag saknar väldigt mycket djupbas. Nån som har någon lösning?
                              ska bygga bandpass idag så hoppas det löser sig men hur har ni andra gjort?

jraberg
                              Deltagare

Jag provade en sluten låda som flyttades runt i bagaget på alla vinklar och vrår men jag får inte in mer än max halva basmängden i kupen,+ att jag saknar väldigt mycket djupbas. Nån som har någon lösning?ska bygga bandpass idag så hoppas det löser sig men hur har ni andra gjort?

jag lovade ju! men det har vart lite mkt sen dess.Men NU!
                                http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album318/ProFx_090.thumb.jpg

såhär ser min osnygga lösning ut, fixade lite med filter påvägen ner till mantis och djupbas känns i kupen vill jag lova. Dock så har jag installerat basen därför att jag ville fylla ut ljudet med det som frontarna och hatt högtalarna inte klarade av, inget stå-på-parkeringen-och-dra-ur-batteriet raggande här inte. även om det skulle funka. (Är inte riktigt min grej liksom)

Receptet:
                                1st plast tunna kapad (och förstärkt mot flexande) för ca 30liter sluten bas.Trodde inte att det skulle vara optimalt för djupbas men det räcker och blir över, jag lovar.
                                För att få lådan att sitta fast använde jag byggfoam.Och den sitter fast än..
                                Det blåa är en skiva som ligger ovanför högtalaren med hål för Eminence 12:an.
                                Busenkelt! Bygg på ba

-JR:)

Niklas
                                Deltagare

Är det samma lösning som Subaru har gjort i WRC-bilen?

*fniss* 😀

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.