- Detta ämne har 8 svar, 1,130 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 8 månader sedan av Tobben.
-
FörfattareInlägg
-
27 mars, 2014 kl. 16:41 #32066IggeDeltagare
Hej alla!
Byggde en låda under vintern för att ha något att pyssla med.
Efter lite om och men är själva lådan klar.Jag har dock ett par funderingar:
Hur ska jag fästa slutsteget (får gärna vara lätt att kasta ur inför konbanekörningar etc.)?
Var ska jag jorda?
Lådan är format för att vara till vänster i bakre hörnet.
Har ni några tips på hur jag kan låsa den där?
Saker i skuffen ligger sällan still när jag kör inspirerat hehe 😛Bilen i fråga är en 2004 impreza sti
Bjuder på en byggbild:
Hur har ni gjort om inte annat?
Jag vet att det är något av en hädelse att tynga ner imprezan på detta vis men jag är smal själv så 😛
Nä men det är mest kul att testa tänkte jag 🙂Skriver detta på oxynorm så jag bjuder på irrande och stavfel! 🙂
27 mars, 2014 kl. 17:02 #266471pettsunDeltagareHar skruvat fast min i golvet med ett vinkeljärn. Har Slutsteget skruvat i lådan. Enkelt att ta Hur om man vill. Din sig inte riktigt fyrkantig ut 🙂 men borde gå att dra fast typ en skiva som botten som du också skruvar steget i.
Jorda gjorde jag där fästet för reservhjulet sitter skruvat. Nu har jag en forester men antar att de är ungefär samma.
Annars kan du svetsa fast en bult i reservhjulsbaljan eller valfritt ställe.27 mars, 2014 kl. 17:32 #266468adam.b.wDeltagareska du vara seriös drar du självklart jorden från batteriet. när du ändå är där å drar plus
d—0.o—bhelt oslagbart bäst
27 mars, 2014 kl. 18:28 #266469IggeDeltagareHar skruvat fast min i golvet med ett vinkeljärn. Har Slutsteget skruvat i lådan. Enkelt att ta Hur om man vill. Din sig inte riktigt fyrkantig ut 🙂 men borde gå att dra fast typ en skiva som botten som du också skruvar steget i.
Jorda gjorde jag där fästet för reservhjulet sitter skruvat. Nu har jag en forester men antar att de är ungefär samma.
Annars kan du svetsa fast en bult i reservhjulsbaljan eller valfritt ställe.Har inte fått hem steget än så jag vet inte riktigt hur stort det är, men kanske blir att fästa i botten på lådan då.
Menar du alltså skruven som håller koppen i navhålet på reserhjulet eller är det annan lösning på forester?
ska du vara seriös drar du självklart jorden från batteriet. när du ändå är där å drar plus
d—0.o—bhelt oslagbart bäst
Grejen är att plus redan är draget och slipper gärna att dra nytt 😛
Sen ska jag inte vara så seriös.
Jag poppar inte så hårt utan ville mest ha lite mer tryck i rocklåtarna jag lyssnar på 🙂27 mars, 2014 kl. 19:00 #266473GloremirDeltagaredu kan ju helt enkelt göra en platta som steget sitter på. sedan snabbfästen från bilen till just den plattan. hade så i min v40.
27 mars, 2014 kl. 19:04 #266470IggeDeltagaredu kan ju helt enkelt göra en platta som steget sitter på. sedan snabbfästen från bilen till just den plattan. hade så i min v40.
Låter nice!
Vad för snabbfästen använde du?
27 mars, 2014 kl. 21:17 #266472pettsunDeltagarePå min så sitter reservhjulet med en plastkopp med gängstång i som går genom centrum på fälgen.
Då jag inte har nå reservhjul så är det ju bara ett gängat hål. Perfekt för att dra fast en jord kabel.
27 mars, 2014 kl. 22:39 #266474GloremirDeltagareLåter nice!
Vad för snabbfästen använde du?
4st av dessa.
Då var min platta monterat mot skuffens golv. finns massa lösningar man kan använda.Sen för ström, jord, remote och högtalare användes kopplings plintar. ända verktyg som behövdes för att snabbt få ut steget var en 6ans insektsnyckel.
30 mars, 2014 kl. 13:17 #266467TobbenDeltagareI min gt 00:a så skruvade jag fast steget på baksida ryggstöd för baksätet, sitter ju en metallplatta som man kan skruva fast det i och det sitter jättebra. Jordning sätte jag i en av dom lastöglorna du har i bagagen, givetvis slipa plåtrent.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.