SSC Allmänt snack Allmänt småprat Bästa bil schampo???

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
  • Författare
    Allan
    Deltagare

Ozo> Det stämmer inte riktigt. jag har kontaktat både Mr.Cap och Ditec angående just detta och fått samma svar. Man kan använda vax men det har ingen påverkan eftersom vaxet inte kan sätta sig då lacken redan är förseglad.

EVO6
      Deltagare

jag kör MrCap och sonax. Funkar utmärkt. Autosmart har enligt mig bästa avfettningen. Luktar t o m gott!

EVO6
        Deltagare

jag kör MrCap och sonax. Funkar utmärkt. Autosmart har enligt mig bästa avfettningen. Luktar t o m gott!

Digits
          Deltagare

Jag brukade anvanda autoglym tidigare och var ganska nojd med det, men sen sa gjorde jag ’misstaget’ att kopa Meguiars shampo och vax, och det ar tamejtusan i en helt annan division…

Numer koper jag aldrig nagot annat an meguiars, fast jag vet inte om ni kan fa tag pa det i sverige 😛

Digits
            Deltagare

Jag brukade anvanda autoglym tidigare och var ganska nojd med det, men sen sa gjorde jag ’misstaget’ att kopa Meguiars shampo och vax, och det ar tamejtusan i en helt annan division…

Numer koper jag aldrig nagot annat an meguiars, fast jag vet inte om ni kan fa tag pa det i sverige 😛

Allan
              Deltagare

Speedworks har nästan hela deras sortiment.

http://www.speedworks.se/shop/

Allan
                Deltagare

Speedworks har nästan hela deras sortiment.

http://www.speedworks.se/shop/

Yonaz
                  Deltagare

Ang bilvård:
                    Stefan Svensson (MAC-serien) & Mikael Franzén (WILCO-kemi) kommer finnas på plats (Mantorp) och demonstrera bilvårdsprodukter. Utförsäljning på Autoglym produkter = kanonpriser..
                    Ses på Lördag!

Reaperman
                    Deltagare

>Ang bilvård:
                      >Stefan Svensson (MAC-serien) & Mikael Franzén (WILCO-kemi)
                      >kommer finnas på plats (Mantorp) och demonstrera
                      >bilvårdsprodukter. Utförsäljning på Autoglym produkter =
                      >kanonpriser..
                      >Ses på Lördag!
                      >

Han får gärna demonstrera på min bil 🙂
                      Tycker alltid den är skitig vad jag än gör med den.
                      Sen skulle det inte skada att gå över lacken heller.

Yonaz
                      Deltagare

Prick-bort kommer säkerligen finnas att köpa på Mantorp, skall förvarna Stefan att du kommer 🙂

Rekomenderar att ni tar ett snack med någon av dessa grabbar på Mantorp de har verkligen produkter för alla tänkbara problem.
                        Bussen kommer finnas på plats från ~ 10.00.

//J

Manor
                        Deltagare

Jag använder Turtle Zip, som fungerar väldigt bra. Jag har testat ett antal olika märken, men fastnat för detta. Hyfsat billigt och kan köpas på vilken mack som helst. När det gäller vax och polish så kör jag numera Autoglym (säljs bl.a på Micro) som jag tyckte gave ett bättre resultat än Hagmans, Sonax m.fl…samt mer lättarbetat.

mvh Mats N

Manor
                          Deltagare

Jag använder Turtle Zip, som fungerar väldigt bra. Jag har testat ett antal olika märken, men fastnat för detta. Hyfsat billigt och kan köpas på vilken mack som helst. När det gäller vax och polish så kör jag numera Autoglym (säljs bl.a på Micro) som jag tyckte gave ett bättre resultat än Hagmans, Sonax m.fl…samt mer lättarbetat.

mvh Mats N

Manor
                            Deltagare

>Jag tror dig Mats, benhårt. Fast jag är lite skeptisk till
                              >att gnugga med vax på en Ditec-behandlad bil dock….. Känns
                              >inte helt bra att göra. Enligt Jörgen på Ditec/Stockholm så
                              >funkar avfettning väldigt bra. ”Låta kemikalierna jobba”.
                              >Känns på något sätt lite tryggare 🙂
                              >
                              >m v h
                              >
                              >Danne

Sorry, jag hade helt glömt bort att din bil var Ditec:ad. Jag vaxar bilen själv några gånger per år, och då försöker man ju att låta bli avfettning i så stor utsträckning det bara går.

mvh Mats N

Manor
                              Deltagare

OT: Danne och ni andra…för att ta bort mindre tjärfläckar och prickar så fungerar lite vax perfekt…det är så mycket lösningsmedel i vaxerna så det tar bort det mesta.

mvh Mats N

subarujohan
                                Deltagare

Vilket är det absolut bästa bil schampo???

/Johan

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 34 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.