› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Bästa bil schampo???
- Detta ämne har 33 svar, 2,464 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
subarujohan.
-
FörfattareInlägg
-
7 april, 2004 kl. 14:02 #88506
Allan
DeltagareOzo> Det stämmer inte riktigt. jag har kontaktat både Mr.Cap och Ditec angående just detta och fått samma svar. Man kan använda vax men det har ingen påverkan eftersom vaxet inte kan sätta sig då lacken redan är förseglad.
7 april, 2004 kl. 18:24 #88526EVO6
Deltagarejag kör MrCap och sonax. Funkar utmärkt. Autosmart har enligt mig bästa avfettningen. Luktar t o m gott!
7 april, 2004 kl. 18:24 #88525EVO6
Deltagarejag kör MrCap och sonax. Funkar utmärkt. Autosmart har enligt mig bästa avfettningen. Luktar t o m gott!
8 april, 2004 kl. 09:39 #88514Digits
DeltagareJag brukade anvanda autoglym tidigare och var ganska nojd med det, men sen sa gjorde jag ’misstaget’ att kopa Meguiars shampo och vax, och det ar tamejtusan i en helt annan division…
Numer koper jag aldrig nagot annat an meguiars, fast jag vet inte om ni kan fa tag pa det i sverige 😛
8 april, 2004 kl. 09:39 #88515Digits
DeltagareJag brukade anvanda autoglym tidigare och var ganska nojd med det, men sen sa gjorde jag ’misstaget’ att kopa Meguiars shampo och vax, och det ar tamejtusan i en helt annan division…
Numer koper jag aldrig nagot annat an meguiars, fast jag vet inte om ni kan fa tag pa det i sverige 😛
8 april, 2004 kl. 10:14 #88507Allan
DeltagareSpeedworks har nästan hela deras sortiment.
8 april, 2004 kl. 10:14 #88505Allan
DeltagareSpeedworks har nästan hela deras sortiment.
27 april, 2004 kl. 11:25 #88521Yonaz
DeltagareAng bilvård:
Stefan Svensson (MAC-serien) & Mikael Franzén (WILCO-kemi) kommer finnas på plats (Mantorp) och demonstrera bilvårdsprodukter. Utförsäljning på Autoglym produkter = kanonpriser..
Ses på Lördag!27 april, 2004 kl. 17:19 #88524Reaperman
Deltagare>Ang bilvård:
>Stefan Svensson (MAC-serien) & Mikael Franzén (WILCO-kemi)
>kommer finnas på plats (Mantorp) och demonstrera
>bilvårdsprodukter. Utförsäljning på Autoglym produkter =
>kanonpriser..
>Ses på Lördag!
>Han får gärna demonstrera på min bil 🙂
Tycker alltid den är skitig vad jag än gör med den.
Sen skulle det inte skada att gå över lacken heller.27 april, 2004 kl. 22:25 #88522Yonaz
DeltagarePrick-bort kommer säkerligen finnas att köpa på Mantorp, skall förvarna Stefan att du kommer 🙂
Rekomenderar att ni tar ett snack med någon av dessa grabbar på Mantorp de har verkligen produkter för alla tänkbara problem.
Bussen kommer finnas på plats från ~ 10.00.//J
19 december, 2005 kl. 06:19 #88501Manor
DeltagareJag använder Turtle Zip, som fungerar väldigt bra. Jag har testat ett antal olika märken, men fastnat för detta. Hyfsat billigt och kan köpas på vilken mack som helst. När det gäller vax och polish så kör jag numera Autoglym (säljs bl.a på Micro) som jag tyckte gave ett bättre resultat än Hagmans, Sonax m.fl…samt mer lättarbetat.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #88500Manor
DeltagareJag använder Turtle Zip, som fungerar väldigt bra. Jag har testat ett antal olika märken, men fastnat för detta. Hyfsat billigt och kan köpas på vilken mack som helst. När det gäller vax och polish så kör jag numera Autoglym (säljs bl.a på Micro) som jag tyckte gave ett bättre resultat än Hagmans, Sonax m.fl…samt mer lättarbetat.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #88503Manor
Deltagare>Jag tror dig Mats, benhårt. Fast jag är lite skeptisk till
>att gnugga med vax på en Ditec-behandlad bil dock….. Känns
>inte helt bra att göra. Enligt Jörgen på Ditec/Stockholm så
>funkar avfettning väldigt bra. ”Låta kemikalierna jobba”.
>Känns på något sätt lite tryggare 🙂
>
>m v h
>
>DanneSorry, jag hade helt glömt bort att din bil var Ditec:ad. Jag vaxar bilen själv några gånger per år, och då försöker man ju att låta bli avfettning i så stor utsträckning det bara går.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #88502Manor
DeltagareOT: Danne och ni andra…för att ta bort mindre tjärfläckar och prickar så fungerar lite vax perfekt…det är så mycket lösningsmedel i vaxerna så det tar bort det mesta.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #88511subarujohan
DeltagareVilket är det absolut bästa bil schampo???
/Johan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.