› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Bästa försäljningstid?
- Detta ämne har 6 svar, 900 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 2 månader sedan av
jkh.
-
FörfattareInlägg
-
1 december, 2010 kl. 10:18 #24669
Gurkar
DeltagareHar idag en Subaru impreza -05 PSE. Roligare vinterbil kommer jag nog aldrig ha 😀
Men känner att den är ganska dyr i drift och försäkring, Har länge haft planerar på att sälja den, även haft en annons på blocket.
Har nu fått erbjudande om att byta den mot en Golf GTI 30 edition med över 300hk.Så min fråga är nu när det är lättast att sälja en impreza? Innan vintern eller till sommaren?
Kom gärna med era synpunkter och tankar om detta.1 december, 2010 kl. 19:42 #214473Mumin
DeltagareOm du tycker imprezan är dyr i drift och du ska byta till golf kommer du efter ca 2 månad inse att imprezan äår GRATIS!
Kort fattat.. Golf = skräp
Imprezan = Pålitlig.. håller i vått och tort så länge du sköter om den 🙂
1 december, 2010 kl. 19:58 #214470LegacyLarsa
KeymasterVarför skall du sälja världens roligaste vinterbil? Hoppas du vet vilket land du bor i? Det är ju inte direkt franska rivieran här.
Själv har jag haft subaru sedan -97 och den första en legacy turbo betalade jag 15.000:- i försäkring per år, inte billigt, men som sagt, världen roligaste vinterbil, och den går riktigt bra på sommaren åxo!
ang. golf så har, vad jag förstått vag fortfarande problem med med verkstäderna
Sedan tror jag inte en 300hks golf är så mycket billigare i drift än vad imprezan är.
Behåll bilen och prioritera om, är mitt svar på frågan.
/Larsa
2 december, 2010 kl. 09:05 #214475Gurkar
DeltagareVi får se vad som händer.
Men om ni var tvungna att sälja en impreza. När på året tror ni att det är bästa för det?
2 december, 2010 kl. 09:14 #214472andreaswrx
Men om ni var tvungna att sälja en impreza. När på året tror ni att det är bästa för det?
När som allt handla ju om priset och efterfrågan. Är man tvungen att sälja så får man ju sätta ett pris där efter med! Har man tid att vänta kan man ju sätta ett lite högre pris
2 december, 2010 kl. 10:36 #214471Manor
DeltagareJag är alltid mest bilsugen på våren, och tror att det är lättast att sälja bilar då.
Jag har inget bevis för att så är fallet…det är bara vad jag tror och känner.
2 december, 2010 kl. 10:42 #214474jkh
Jag skulle nog säga Hösten/vintern om du ska försöka få ut så mycket pengar som möjligt samt bli av med den så fort som möjligt. Har haft ett gäng olika cabar och ännu fler 4wd bilar, bla Impreza Sti, Mazda 6 MPS, Toyota Landcruiser, Celica GT-4, Rav4 m.m. Mina erfarenheter är att 4wd-bilarna säljs lättast och mest lönsammast under hösten/vintern, och sommarbilarna/cabarna säljs lättast under våren/början av sommaren… Men som sagt, finns ju alltid undantag…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.