Tänkte byta allt från turbon och bakåt men vill köra med katalysator så jag går igenom besiktningen. Vad köpa? Tänkte Perrin eller Cobb men verkar svårt att få tag på i Europa…
Varför från sverige du sparat flera kronor på att köpa från uk. Finns fina och billiga grejer på toyosport. Köpte till min gc8 därifrån, från grenröret bakåt för cirka 2000kr. I Sverige får du betala 6k för samma system.
Jag har Cobb hela vägen och bara downpipen kostar 10k här hemma. I USA fick jag hela systemet för ca $1500 ink frakt, så trots att jag åkte på tull och moms lönar det sig absolut inte att handla här hemma. Tyvärr tycker jag.
Jag har Cobb hela vägen och bara downpipen kostar 10k här hemma. I USA fick jag hela systemet för ca $1500 ink frakt, så trots att jag åkte på tull och moms lönar det sig absolut inte att handla här hemma. Tyvärr tycker jag.
Jag köpte från iaperformance då han (Stephen) var den som orkade bäst med alla mina frågor och krångel. 😉
Men Cobb har samma pris hos alla handlare så det är bara att köpa där du har lust. 🙂
Enligt mig erbjuder Cobbsystemet precis rätt ljudnivå, mer åt det diskreta hållet. Passformen och den upplevda kvaliteten är perfekt och det finns de som har bromsat hejdlöst med pulver med detta system och dess kat – se bara till att värma upp den ordentligt innan besiktning. 😉
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.