Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej!

Jag är lite sugen på att skaffa en batteridriven mutterknack. Någon som har något att rekommendera?
      Jag räknar med att behöva efterdra och lossa med skaft så den behöver ju inte vara groteskt stark

Gärna billig, så klart 😛

JuinorSvensken
      Deltagare

Jag har använt biltemas ett tag http://biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Mutterdragare/Hjulmutter-dragare-17185/ , funkar bra för att dra av t.ex hjulbultar och är väldigt billig. Det enda negativa jag märkt är att den är ganska klumpig och högljud. Eftersom den är elektrisk finns ju även risk för överhettning om man köttar för länge, men du har ju skaft, så det borde inte vara några problem.d—0.o—b

/Jonte

Edit: såg nu att du ville ha batteridriven, inte sladd. Måste vara glöggen:D Men kan man tänka sig sladd är den fortfarande bra.

Fricke.w
        Deltagare

Antar att du är ute efter just en batteri driven som du faktiskt skrev i inlägget 🙂
          Och ingen sladd driven som de tipsades om.
          Är vell så att du ska ha den vid bytte av fälgar och däck vid typ bankörning antar jag 🙂
          Och tyvärr är de vell så att ska de vara nå driv i grejerna så kostar dom lite, men säljs ju begagnade på blocket och även från konkurs bon.
          Annars kanske man kan hitta till bra priser på ebay.
          milwaukee säljs ju till halva priset i alla fall på ebay, mot för här hemma och kom i håg att de är en 18v maskin du ska ha, alla 12v vi testat på jobbet duger inte till någon ting i princip, men där emot 18v är de sällan man går bet med 🙂

karlzzon.
          Deltagare
            TomK
            Deltagare

Jag har denna och är nöjd men det behövs laddare och batteri

http://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/biltillbehor/dackverktyg/batteridrivna-mutterdragare/mutterdragare-000256/

Har spanat på den!
              Fungerar den bra??

Igge
              Deltagare

Julas blir ju en slant om man ska ha batteri och laddare till (kring 2k totalt)

Såg att biltema har en batteridriven som ska klara 100Nm vilket jag inte tror på, men köpte hem en för att prova
                Borde förhoppningsvis duga till att köra med om man går runt och lossar med skaft och sedan hissar upp och kör med knacken.

Anledningen till att jag måste ha batteridrivet är dels att jag ska kunna ha med mig om jag ska börja släpa r fälgar eller så men också för att jag inte har riktiga eluttag i garaget, bara såna som går via lampknappen och den klarar nog inte så hög ström som en knack kräver

Testade den direkt jag kom hem och den orkade med 65-70Nm, får se vad den presterar med fulladdat batteri imorgon

TomK
                Deltagare

Fördelen med Jula är att har man väl köpt batteri och laddare så kan man komplettera med massa andra bra att ha maskiner 🙂

Igge
                  Deltagare

Sant!

karlzzon.
                    Deltagare

Har spanat på den!
                      Fungerar den bra??

Funkar helt ok om man tittar på priset!!
                      Jag har några andra maskiner också så jag har alltid med mig två batterier,i somras så bytte både jag och Zlasher på samma batteri.

abacus
                      Deltagare
                        Igge
                        Deltagare

Då är det väl bättre att köpa ett nytt på jula för 650 spänn? 😛

abacus
                          Deltagare

Jo om du vill ha ett på 1.5aH istället för ett på 4.0aH. för Eller så köper du tre för 1950 kr men du får nästa samma kraft för 740 kr…..
                            Men du vill kanske ha en massa batterier och byta vid varje hjul 😉

Igge
                            Deltagare

Ska du ha 4Ah så kostar det 950 på jula, för ett nytt inte begagnat d—0.o—b

abacus
                              Deltagare

Missade att det var använt, skyller att det är svårt att se på mobilen…..

ThomasG
                                Deltagare

Jag har också Ryobin, delar batteriet med skruvdragare o kompressor, är nöjd med upplägget. 1,5 Ah batteriet funkar för ett däckbyte, kommer nog köpa ett till så man alltid har ett färdigladdat. Helt klart nöjd, gillar delandet av batteri, känns som win-win

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.