Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    emilboylarsson
    Deltagare

Jag har med Ryobin, funkar väldigt bra. Dock drar den ju bara typ 260 nm men det räcker ju till hjulbultar och väldigt mycket annat. Resten kör jag med tryckluftsmackor. Kör alla batterimaskiner från ryobi och är väldigt nöjd. Med 4ah batt blir den lite starkare ändå och håller längre 😉

emilboylarsson
      Deltagare

Nu kommer jag över till rätt schyssta priser på jobbet, men annars går det att köpa rikigt billiga batt på ebay

Edit. Såg nu att de andra skrivit precis samma sak som jag 😉

Igge
        Deltagare

Du kan inte fixa klubbrabatt? 😀

Gyver
          Deltagare

Makita har nyligen släppt en ny ganska så kompakt borstlös mutterdragare, kan vara värd att kolla upp.

Gyver
            Deltagare

Hur är det med garantier på dem där ryobi efter ett år? Finns det möjlighet till förlängd garantitid på maskinen om man registrerar den?

emilboylarsson
              Deltagare

Hur är det med garantier på dem där ryobi efter ett år? Finns det möjlighet till förlängd garantitid på maskinen om man registrerar den?

två års garanti på ryobi från jula, nästkommande fråga kan jag inte svara på

sledfreak
                Deltagare

DEWALT DCF880M2 kan jag rekommendera, brutalt stark, 4Ah batteri så man kan muttra länge. Billig NEJ, sjukt bra JA, dessutom ovanligt kort så man får in den på trånga ställen. Ryobi är inte ens på samma planet, grannen har en sån så jag har jämfört.

Ska man ändå handla lönar det sig i längden att gå upp några produktklasser, jämfört med att köpa en billigare maskin och bli missnöjd.

Detta är min högst personliga åsikt och rekommendation

Igge
                  Deltagare

Stötte på tråden när jag sökte lite så jag passar på att svara min egen tråd

Slutade med att jag köpte ryobi knack och borrmaskin. Jula hade paketpris på borren med batteri tror jag det var så totalpriset inkl 2 (1,3Ah + 2,5Ah om jag minns rätt) batterier blev ca 2500kr

Visst den orkar inte slå loss de jävligaste muttrarna. Men när jag kört med kopparpasta och dragit lagom hårt har den orkat även när de suttit ett tag.

Men den har varit guld värd i många sammanhang när man skruvar annat också, så jag ångrar verkligen inte köpet.

I mitt garage saknar jag tryckluft, men även i farsans garaget där det finns är det skönt att slippa bråka med slangen osv 🙂

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.