SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Batteriet laddar inte

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    GDB2003
    Deltagare

Har ett nytt batteri (’12) på bilen men det verkar inte ladda under färd. Hur felsöker jag?

TomK
      Deltagare

Har ett nytt batteri (’12) på bilen men det verkar inte ladda under färd. Hur felsöker jag?

Ta en voltmätare och mät vid batteripolerna så ser du om den laddar.
        Gör den inte det så byt generator.

GDB2003
        Deltagare

UPP: mätte laddning från/till batteriet och värdena var bra. Dock laddar batteriet ut under natten. Bytte även kontakten på jordningen mot karossen.

Hur kan man felsöka detta ytterligare?

TomK
          Deltagare

UPP: mätte laddning från/till batteriet och värdena var bra. Dock laddar batteriet ut under natten. Bytte även kontakten på jordningen mot karossen.

Hur kan man felsöka detta ytterligare?

Hur mycket laddade den då?
            Annars kan diodbryggan i generatorn vara paj då kan batteriet dras ur.

GDB2003
            Deltagare

Hur mycket laddade den då?
              Annars kan diodbryggan i generatorn vara paj då kan batteriet dras ur.

Kommer jag ihåg rätt så närmare 14v in till batteriet.

GDB2003
              Deltagare

Har nu felsök mera och det är ”Clock room” säkringen (eller det som går via denna) som är boven. Denna drar ordentligt med bilen avstängd. Hur felsöker jag vidare nu?

Dash
                Deltagare

Googlade lite åt dig:
                  ”Clock room fuse” säkrar:
                  Radio
                  Interiörbelysning
                  Färddator/Display
                  Centrallås

Kolla så att inte interiörbelysningen är på, kanske har du kommit åt knappen i taket för att ha den igång permanent eller så kan en brytare i en dörr vara kass. Plocka ut samtliga lampor, plocka bort radion osv.

TypeR
                  Deltagare

Make sure the boot is closed properly and that the light is off when closed, used to be a classic problem on jagsd—0.o—b

GDB2003
                    Deltagare

Make sure the boot is closed properly and that the light is off when closed, used to be a classic problem on jagsd—0.o—b

Thanks,
                      I’ve checked the boot and it seems okay. However I am having some issue now with the release lever for the boot so Ill look at it again.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.